در یک دنیای فناوری همیشه در حال تحول، UMass، مانند بسیاری از مدارس دیگر، در میان بحث در مورد مکان و زمان مناسب استفاده از فناوریهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT است.
ChatGPT، یک ربات چت نرمافزاری که توسط OpenAI راهاندازی شده است، یکی از نسخههای متعدد چت ربات آنلاین است که به کاربران اجازه میدهد یک درخواست ارسال کنند و پاسخی پیچیده و هوشمندانه دریافت کنند. اگر دانش آموزی بخواهد برای یک نظریه در کلاس مهندسی خود، یک پیش نویس اولیه برای یک مقاله انگلیسی، یا حتی ایده هایی در مورد اینکه برای ناهار چه بخورد، تأیید کند، این می تواند در عرض چند ثانیه به او داده شود. آیا در یک محیط کلاس درس، یک ربات هوش مصنوعی مانند ChatGPT ابزاری برای گسترش یادگیری یا محدود کردن خلاقیت است؟
Chase Segui، دانشجوی سال دوم فیزیک، فکر میکند که اگرچه فناوری جدید ممکن است برای تکالیف خاصی مفید باشد، اما این چیزی نیست که دانشآموزان به طور خودکار به آن روی بیاورند.
فکر میکنم در موردی که فقط برای چیزی به کمک نیاز دارید، یا فرض کنید در یک مشکل گیر کردهاید… و در ساعت 11:59 موعد مقرر است، شاید در آن صورت قابل قبول باشد، اما در غیر این صورت، فکر نمیکنم بنابراین،” گفت: Segui.
در حالی که تقریباً میتوان از آن برای هر چیزی استفاده کرد، پاسخهای واقعی که توسط ChatGPT ایجاد میشود، اغلب از انجام کارهایی بیشتر از افشای حقایق محدود میشوند. تانیشا کاپور، یک رشته مدیریت عملیات و اطلاعات توضیح داد که اگرچه نقطه شروع خوبی را فراهم می کند، اما او متوجه نشده است که ChatGPT چیزی بسیار قابل استفاده به او داده است.
کاپور از ChatGPT برای یکی از کلاسهای خود استفاده کرده است که شامل نوشتن زیادی است، اما او متوجه شد که برای دریافت پاسخی غیرعمومی، مهم است که در مورد چیزی که به دنبال آن است بسیار دقیق باشد.
“برای طبقه بندی طبقاتی من از اقتصاد… این سوالات پایان باز است و هیچ درست یا غلطی وجود ندارد و به همین دلیل است که استاد گفت استفاده از آن اشکالی ندارد. بنابراین من این کار را انجام دادم و آن را کمی مفید دیدم، اما نه خیلی خاص برای آنچه که در مورد سؤالات میخواستم.»
هنگامی که صحبت از تبلیغ یا ممنوعیت ChatGPT از کلاس ها می شود، در بسیاری از موارد به استادی که کلاس را تدریس می کند بستگی دارد. استادان همچنین نظرات متفاوتی در مورد اینکه آیا استفاده از چت ربات هوش مصنوعی تقلب محسوب می شود یا اینکه می توان از آن به عنوان ابزاری برای تفکر تحلیلی تر استفاده کرد، نظرات متفاوتی دارند.
سانجی آرواد، استاد مهندسی، گفت: «فکر میکنم این موضوع مرا آزار میدهد. “اگر من مشکلی را تعیین کنم و دانش آموزی راه حلی برای آن مشکل ارائه دهد که به طور کامل توسط یک ربات چت هوش مصنوعی ایجاد شده است، فکر می کنم غریزه من این است که منعکس کننده کار دانش آموزان نباشد، و بنابراین نمی توانم در محدوده کاری که ما در نظر داریم یک تکلیف را به تنهایی انجام دهید، باشید.»
جنی آدامز، استاد انگلیسی، با این موضوع موافق است. او توضیح داد که بخش مهمی از زبان انگلیسی نوشتن بر اساس ایده های خود دانش آموزان است و تکرار آن با یک ربات چت سخت است. در حالی که ChatGPT به طور فرضی می تواند برای یک کلاس انگلیسی استفاده شود، برای تفکر خلاق کافی نیست.
یکی از مهمترین چیزهایی که ما آموزش می دهیم نوشتن است، و من شنیده ام که بسیاری از اساتید در مورد “اوه، برای اولین پیش نویس خوب است” صحبت می کنند، اما در قیاس من مانند این است که از کسی بخواهیم سه دور اول یک مسابقه را بدود. آدامز توضیح داد: مسابقه چهار دور برای شما. مشکل اینجاست که اگر فقط دور آخر را بدوید، در انجام مهارتی که ما روی آن کار میکنیم قویتر نمیشوید، و تهیه پیشنویس بخشی از تفکر است.
برای Arwade، این سوال که آیا یک دانش آموز از ChatGPT استفاده می کند یا خیر، نگران کننده نیست. در حالی که این یک فناوری جدید است و باید در کلاس درس به آن توجه کرد، استفاده از ربات چت برای کمک به کلاس یک بحث آزاد است.
من در نقطهای نیستم که به آن بهعنوان یک تهدید وجودی برای تحصیلات و صداقت تحصیلی و مواردی از این قبیل نگاه کنم، و فکر میکنم که بحثهای جالبی در دانشگاه و محیط کار وجود خواهد داشت. در سیاست، در مورد اینکه استفاده از چت ربات هوش مصنوعی برای ایجاد متن برای شما به چه معناست.”
برای اساتید، ارزیابی این که چه اطلاعاتی را می توان با یک جستجوی ساده در گوگل یا یک اعلان به دست آورد و چه اطلاعاتی را نمی توان به دست آورد، می تواند ضروری باشد. وقتی صحبت از تشکیل تکالیف می شود، یایر زیک، استاد بخش علوم کامپیوتر، توضیح داد که اگر یک تکلیف چیزی باشد که بتوان مستقیماً از یک ربات هوش مصنوعی بیرون کشید، ممکن است این تکلیف خیلی مفید نباشد.
“من فکر می کنم که مربیان باید در مورد اهداف خود تجدید نظر کنند و شاید این چیز بدی نباشد. نمیدانم، من هرگز انگلیسی، یا تاریخ، یا هر چیز دیگری تدریس نکردهام، اما آن را در مدرسه یاد گرفتهام و شاید یک سوال این باشد که “آیا این مفید است که دانشآموزان مطالب را به عنوان روشی برای یادگیری خلاصه کنند؟” … شاید اگر ماشینی بتواند این کار را انجام دهد، آنقدرها هم موثر نباشد.
آدامز موافقت می کند و سعی می کند به دانش آموزان دستوراتی برای تکالیفی بدهد که نه تنها تفکر خلاق را تحریک می کند، بلکه کارهایی را نیز انجام می دهد که دانش آموزان نمی خواهند یک ربات آنلاین برای آنها ایجاد کند.
«من فکر میکنم اغلب سعی میکنیم مقالات شخصی بیشتری بخواهیم… شبیهسازی آن برای ChatGPT سختتر است، و همچنین فکر میکنم برای یک دانشآموز جذابتر است که ادعا کند مقاله خودش است. شما نمی خواهید که ChatGPT به شما پاسخ دهد.
در حالی که ChatGPT در پایه موثر به نظر می رسد، مطمئناً بحث ها و سؤالات زیادی وجود دارد که برای مدت طولانی مرتبط خواهند بود. با این حال، آرواد معتقد است که این بحث ها ارزشمند است و دلیلی برای نتیجه گیری منفی وجود ندارد. او توضیح می دهد که دانشجویان و اساتید باید با یکدیگر همکاری و گفتگو کنند تا از این فناوری های جدید به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.
«من فکر میکنم که ما بهعنوان هیئت علمی دوست داریم دانشآموزان را در این گفتگو در مورد اینکه چگونه رباتهای هوش مصنوعی باید بخشی یا خارج از سیستم آموزش عالی ما باشند، ببینیم. من فکر میکنم ما به اکثریت قریب به اتفاق دانشآموزانمان اعتماد داریم که بتوانند با این سؤال دشوار به روشی بالغ و به گونهای که نشان دهنده تمایل آنها برای یادگیری و تبدیل شدن به افراد و اعضای جامعه بهتر باشد، درگیر شوند.»