GlobalData، یک شرکت داده و تجزیه و تحلیل، روز جمعه گفت که اگرچه هوش عمومی مصنوعی که می تواند مانند انسان مشکلات را حل کند، هنوز چندین دهه باقی مانده است، اما هوش مصنوعی «به اندازه کافی خوب» مانند ChatGPT و ChatGPT-4 OpenAI، که می توانند نثر اصلی بنویسند و بنویسند. با تسلط انسانی چت کنید، پتانسیل تغییر کامل مراقبت های بهداشتی را داشته باشید.
بر اساس گزارش گلوبال دیتا، فناوری انقلابی سریعتر از آن چیزی است که اکثر افراد در صنعت در حال حاضر تشخیص می دهند، در حال ظهور است. گلوبال دیتا تخمین می زند که کل بازار هوش مصنوعی در سال 2030 به ارزش 383.3 میلیارد دلار با نرخ رشد ترکیبی سالانه قوی 21 درصد (CAGR) از سال 2022 تا 2030 خواهد بود.
از ChatGPT میتوان برای کمک به پزشکان در انجام وظایف بوروکراتیک مانند نوشتن نامههای بیمار استفاده کرد تا پزشکان بتوانند زمان بیشتری را برای تعامل با بیمار صرف کنند. تینا دنگ، تحلیلگر اصلی تجهیزات پزشکی در GlobalData در بیانیهای گفت: مهمتر از آن، چتباتها پتانسیل افزایش اثربخشی و دقت فرآیندهای مراقبتهای پیشگیرانه، شناسایی علائم و مراقبتهای پس از بهبودی را دارند.
ادغام هوش مصنوعی در چت بات ها و دستیاران مجازی می تواند باعث ایجاد انگیزه و تعامل با بیماران شود. میتواند علائم بیمار را بررسی کند و سپس توصیههای تشخیصی و گزینههای مختلف مانند چکاین مجازی یا ملاقات حضوری با یک متخصص مراقبتهای بهداشتی را توصیه کند. این می تواند بار کاری را برای کارکنان بیمارستان کاهش دهد، کارایی جریان بیمار را افزایش دهد و در هزینه های مراقبت های بهداشتی صرفه جویی کند. در طول همهگیری COVID-19، رباتهای چت برای غربالگری بدون تماس علائم COVID-19 در مؤسسات مراقبتهای بهداشتی و برای کمک به پاسخگویی به سؤالات عمومی ساخته شدهاند.
چت بات ها می توانند به سوالات بیماران در مورد محصولات پزشکی پاسخ دهند و اخبار برند را با مشتریان به اشتراک بگذارند. شرکتهای داروسازی و تجهیزات پزشکی میتوانند از استفاده از عوامل مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی برای خودکارسازی فرآیندهای خدمات مشتری و توجه شبانهروزی به بیماران بهره ببرند. علاوه بر این، رباتهای چت میتوانند برای مقاصد اجتماعی استفاده شوند و تعامل بیمار را افزایش دهند. چت بات ها توصیه هایی در مورد چگونگی حفظ سلامتی پس از درمان ارائه می دهند. آنها یادآورهای خودکار را برای مصرف داروها و بازدید مجدد اطلاعات ارسال می کنند.
استفاده از چت بات ها در مراقبت از بیمار و تحقیقات پزشکی چندین نگرانی اخلاقی را ایجاد می کند. از آنجایی که دادههای انبوه بیمار برای بهبود دقت رباتهای گفتگو به یادگیری ماشین داده میشود، اطلاعات بیمار آسیبپذیر است. اطلاعات ارائه شده توسط رباتهای گفتگو ممکن است نادرستتر و گمراهکنندهتر باشند، بسته به منابعی که به چتباتها وارد میشوند. صرف نظر از خطرات، چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی به طور گسترده در صنعت مراقبت های بهداشتی استفاده خواهند شد. انتظار میرود مقررات بیشتری بر استفادههای بهداشتی چتباتها حاکم باشد.» دنگ افزود.