برخی از مدارس به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد Chat GPT هستند، یک مدل هوش مصنوعی اینترنتی که توسط OpenAI در ایالات متحده توسعه یافته است.
جین آن یانگ، مدیر کالج ملکه مارگارت، گفت: «این سریعترین تغییری است که من تا به حال با اینترنت دیدهام و آنچه توانسته انجام دهد – شگفتآور است که چقدر سریع اتفاق افتاده است».
این فناوری به سوالات در قالبهای مختلف، از دستور العملها گرفته تا مقالههای دانشگاهی، پاسخ میدهد.
در حالی که فناوری در مرحله تحقیقاتی است، میتوان GPT گپ را بررسی کرد، اما توسعهدهنده از قبل آگاه است، خطر به اشتراکگذاری اطلاعات نادرست یا محتوای مضر وجود دارد.
برخی از مدارس نیوزلند، از جمله کالج ملکه مارگارت، در حال آماده سازی سیاست های استفاده از دانش آموزان هستند.
به عنوان بخشی از این، مدرسه از روانشناس دکتر پل دوگنان مشاوره گرفته است.
دوگنان توصیه کرد: “دریابید که چگونه کار می کند، فقط در واقع با آن بازی کنید، زیرا تنها زمانی که با آن بازی می کنید، احساس واقعی نسبت به کاری که می تواند انجام دهد، دریافت می کنید.”
نکته بعدی این است که به این فکر کنید که این برای آینده چه معنایی دارد، برای دانشآموزانشان وقتی وارد دنیای کار و زندگی میشوند، در واقع چه معنایی دارد چرا که آنها سعی میکنند آنها را برای آن آماده کنند – حالا اینطور نیست. آسان است، زیرا هیچ کس واقعاً نمی داند دقیقاً چه معنایی دارد، اما آنها باید در مورد آن فکر کنند، سپس چگونه می توانند از آن برای کمک به بچه ها در یادگیری استفاده کنند، چگونه می توانند خودشان از آن استفاده کنند.”
دوگنان گفت که این مهم است که راهنماییهای مدارس منتشر شود، حتی اگر فقط یک سیاست موقت باشد، تا شفافیت را برای کارکنان و جامعه فراهم کند.
دانشگاه های سراسر کشور نیز در حال بررسی نقش Chat GPT هستند و در مراحل مختلف این کار هستند.
در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون، برخی از کارکنان نگران تأثیر آن بر ارزیابی ها و یادگیری دانشجویان هستند، اما کارکنان دانشگاه را تشویق می کنند تا از آن استقبال کنند.
پروفسور استوارت براک، معاون پروفسور گفت: «ما ترجیح میدهیم کارکنانمان ارزیابیها را به گونهای طراحی کنند که نیازی به داشتن آن ابزارهای تشخیص نداشته باشند، زیرا خود ارزیابیها به طور بالقوه از دانشآموزان میخواهند که از هوش مصنوعی استفاده کنند.
مارک هورگان، سرپرست معاونت دیجیتال وزارت آموزش و پرورش در بیانیهای گفت که سازمان دولتی ممنوعیت یا محدود کردن Chat GPT در برخی زمینههای آموزشی در خارج از کشور را زیر نظر دارد.
در این مرحله هیچ ارتباطی با بخش آموزش ارائه نشده است، اما آژانس در حال پیگیری تحولات است تا مشخص کند که آیا حمایت ملی برای کمک به کارکنان آموزشی و دانش آموزان برای استفاده ایمن از فناوری مورد نیاز است یا خیر.
هورگان گفت: «توانایی هوش مصنوعی در نوشتن اشعار، داستان ها، اشعار و مقالات موزیکال قابل قبول ممکن است نیاز به تمرکز یادگیری و ارزیابی برای تغییر روند تولید این نوع محصولات داشته باشد.
او گفت که برای دانشآموزان مهم است که آموختههای خود را به روشهای مختلف نشان دهند، نه فقط نوشتار.
او گفت: «برای مثال، یک دانشآموز میتواند فرآیندی را که برای فرمولبندی نظر نهایی خود انجام میشود یا درک مطلب را از طریق توضیحات شفاهی یا روشهای مناسب دیگر توضیح دهد.
«مسدود کردن یا ممنوع کردن هوش مصنوعی در درازمدت یک رویکرد قابل دوام نیست و ما باید برای به حداکثر رساندن مزایای دیگر هوش مصنوعی و ChatGPT تعادلی ایجاد کنیم.»