Skift Take
– جاستین داوز
اینکه ChatGPT قرار بود به یک پلتفرم تبدیل شود – یک آیفون با اپ استورش – واضح بود، فقط یک مسئله زمان بود، چیزی که نمیدانستیم کی و چگونه بود.
ما روز پنجشنبه اولین تکرار چشم انداز را یاد گرفتیم: پلاگین ها. ما افزونهها را از افزونههای مرورگر وب یا هر یک از خدمات شرکتی مانند Zoom، Slack، Salesforce و غیره میشناسیم. امروز آن ساختار پلاگین به ChatGPT آمد و به تشریح چشم انداز پلت فرم برای شرکت و خدمات آن کمک کرد که تصورات جهان را به خود جلب کرده است.
در اولین مجموعه پلاگین ها، توسط شرکت هایی مانند Expedia، Kayak، Instacart، OpenTable، Shopify، Slack و دیگران، متوجه دو شرکت بزرگ مسافرتی آنلاین خواهید شد: Expedia Group و Booking Holdings. اولی با نام تجاری پرچمدار خود Expedia، دومی با دو مارک ثانویه Kayak و Opentable.
دو افزونه مسافرتی به کاربران اجازه میدهند تا با یک ربات چت ChatGPT برای پیشنهادات سفر درگیر شوند، اما به جای دریافت پیشنهادات عمومی در ازای آن – محدودیتی که تاکنون با ChatGPT وجود داشت – میتوان به کاربران اطلاعات بهروز و پیوندهایی برای رزرو در سایت مربوطه ارائه کرد. وب سایت ها، اولین نمونه از همگرایی ابزار محاوره ای هوش مصنوعی مانند ChatGPT و رزرو سفر، جام مقدس در دنیای جدید هوش مصنوعی است.
این افزونهها در حال حاضر فقط برای برخی از کاربران ChatGPT Plus در دسترس هستند، اما همانطور که در یک پست وبلاگ در روز پنجشنبه توسط OpenAI، شرکت سازنده ChatGPT بیان شده است، دسترسی بیشتری در آینده ارائه خواهد شد.
رافت علی بنیانگذار و مدیرعامل Skift را تماشا کنید که این تحولات جدید را تحلیل می کند در این ویدیوی اجتماعی کوتاه زیر:
Expedia و Kayak جزو اولین شرکت هایی هستند که به آنها دسترسی به افزونه داده شده است. بعداً به موارد بیشتر دسترسی داده خواهد شد. در این بین، دیگران می توانند به لیست انتظار بپیوندند.
Expedia نمایشی از نحوه عملکرد این افزونه به اشتراک گذاشت. پس از دریافت پیشنهادات توسط کاربران، آنها به Expedia ارجاع داده می شوند، جایی که می توانند وارد سیستم شوند و گزینه های شخصی شده را مشاهده کنند.
Expedia در ایمیلی به Skift گفت که همیشه در حال آزمایش روشهایی است که انواع مختلف هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی میتوانند تجربه سفر را برای کاربران افزایش دهند. افسران ارشد فناوری Expedia و Booking نظرات مشابهی را در طی تماس های اوایل این ماه بیان کردند.
«مدلهای زبان بزرگ مانند ChatGPT به مسافران راه دیگری برای شروع برنامهریزی سفر میدهد و ما میتوانیم به این سفر رویایی زندگی کنیم – چگونه با هواپیما یا ماشین به آنجا برسیم، کجا اقامت کنیم که در دسترس است و متناسب با بودجه یا ترجیحات شخصی آنها است، و Expedia در ایمیلی گفته است که چه چیزی را ببینیم و انجام دهیم که با یک برنامه سفر پیشنهادی مطابقت دارد.
از سوی دیگر، اتصال پلاگینها به این شرکتهای دیگر به OpenAI امکان دسترسی به اطلاعات بیشتری را میدهد که میتواند برای تقویت و آموزش فناوریاش بیشتر استفاده کند.
این یک گام بزرگ به سمت این است که چگونه هوش مصنوعی مولد می تواند شیوه برنامه ریزی و رزرو سفر کاربران را متحول کند. تلاشهایی که تاکنون برای استفاده از ChatGPT برای رزرو سفر انجام شده، چندان مفید نبوده است.
OpenAI در پست وبلاگ گفت: «با یکپارچهسازی دسترسی صریح به دادههای خارجی – مانند اطلاعات بهروز آنلاین، محاسبات مبتنی بر کد، یا اطلاعات بازیابی شده توسط افزونه سفارشی – مدلهای زبان میتوانند پاسخهای خود را با مرجع مبتنی بر شواهد تقویت کنند.» پنج شنبه.
این اعلامیه پلاگین تنها چند روز پس از آن است که گوگل بالاخره Bard را برای عموم منتشر کرد، به این معنی که Bard اکنون یک قدم بزرگ دیگر پشت سر رقیب خود است.
اعتبار عکس: Expedia و Kayak در حال اضافه کردن پلاگین های ChatGPT برای بهبود برنامه ریزی و رزرو سفر هستند.