برندها در تلاش هستند تا هوش مصنوعی مولد را در استراتژی خود بگنجانند تا از این منحنی جلوتر بمانند. اما به گفته تحلیلگران ما، کاربردهای فعلی هوش مصنوعی فقط نوک کوه یخ است.
در اینجا برخی از نوآوری ها و پیش بینی های اخیر هوش مصنوعی برای تکامل این فناوری آورده شده است.
1. اسنپ چت چت ربات هوش مصنوعی خود را منتشر کرد
ماه گذشته، اسنپ چت هوش مصنوعی من را راه اندازی کرد، یک ربات چت با فناوری ChatGPT OpenAI. ربات چت میتواند ایدههای هدیه تولد، برنامهریزی یک سفر پیادهروی، یا پیشنهاد یک دستور غذا برای شام را توصیه کند.
اما به گفته جاسمین انبرگ، تحلیلگر اصلی Insider Intelligence، علیرغم ارائه برخی قابلیتهای مشابه، ربات چت به عنوان یک موتور جستجو، یک فرصت واقعی از دست رفته برای پلتفرم اجتماعی نیست.
او گفت: “با توجه به تمام اخباری که Gen Z اکنون از TikTok و Instagram برای جستجو استفاده می کند، و حتی این واقعیت که TikTok به طور بالقوه به سمت تبلیغات جستجو می رود، فکر نمی کنم اسنپ بتواند این روند Gen Z را از دست بدهد.” در یک قسمت پادکست اخیر “Behind the Numbers: The Daily”.
اسنپ چت گفت ربات چت از اعتماد و دستورالعمل های ایمنی شرکت پیروی می کند، اما آزمایش اخیر این فناوری توسط نویسنده واشنگتن پست که در نوجوانی نقش آفرینی می کرد، نشان داد که ربات پاسخ های نامناسبی برای سن می دهد، مانند اینکه چگونه الکل را روی نفس خود پنهان کنید و چگونه آن را پنهان کنید. یک خردسال می تواند با یک بزرگسال رابطه داشته باشد.
جاکوب بورن، تحلیلگر می گوید: «وقتی صحبت از افراد زیر سن قانونی به میان می آید که از این پلتفرم ها استفاده می کنند، حتی یک لغزش کوچک می تواند خطر بزرگی برای این شرکت ها ایجاد کند. “من فکر می کنم همه چیز می تواند خیلی سریع اشتباه شود.”
2. متا تیمی را برای ساخت ابزارها و شخصیت های هوش مصنوعی اختصاص داد
مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت متا اعلام کرد که متا در حال ایجاد یک گروه محصول با تمرکز بر ایجاد “تجارب لذت بخش” پیرامون هوش مصنوعی مولد است. در کوتاه مدت، تیم بر ساخت ابزارهای «خلاقانه و رسا» تمرکز خواهد کرد، در حالی که اهداف بلندمدت شامل توسعه شخصیتهای هوش مصنوعی است.
زاکربرگ همچنین به اشتراک گذاشت که متا در حال بررسی تجربیات متن (قابلیتهای چت در واتساپ و مسنجر)، تصاویر (فیلترهای اینستاگرام و فرمتهای تبلیغات) و تجربههای ویدئویی و چندوجهی است.
بورن گفت که جزئیات ادغام پلتفرم هنوز بسیار مبهم است. اما واضح است که متا می خواهد با روندهای صنعت همگام باشد.
او گفت: «رباتهای چت مقدار زیادی از ارزش سرگرمی را ارائه میکنند، و این چیزی است که شرکتهای رسانههای اجتماعی واقعاً میخواهند برای پلتفرمهای خود استفاده کنند. ولی [as far as] اینکه چگونه در واقعیت کار میکند، فکر میکنم نیاز به تنظیم دقیق دارد.»
Enberg گفت: استفاده از رباتهای چت در برنامههای پیامرسانی مانند WhatsApp و Messenger بسیار قانعکننده است، بهویژه که بسیاری از شرکتها در حال حاضر از چتباتها در واتساپ برای اهداف خدمات مشتری استفاده میکنند.
او گفت: «اما چت رباتهایی که در حال حاضر وجود دارند بسیار ابتدایی هستند. بنابراین اگر Meta یا هر اپلیکیشنی بتواند تجربهای شبیه به انسان ایجاد کند که میتواند مدیریت جامعه و گردشهای کاری خدمات مشتری را نیز خودکار کند، یک چت بات بسیار مفید خواهد بود.
3. OpenAI GPT-4 را معرفی کرد
در حال حاضر تنها برای کاربران ChatGPT Plus در دسترس است، GPT-4 می تواند تصاویر را بپذیرد و شرح، طبقه بندی و تجزیه و تحلیل ایجاد کند، و همچنین می تواند بیش از 25000 کلمه متن را مدیریت کند. همچنین میتواند کدی را برای یک وبسایت بر اساس طرح دستی و تستهای استاندارد شده ایجاد کند.
اما به گفته بورن، ما فقط ابتدا را دیده ایم.
او گفت: «ما شاهد این قابلیتهای چندوجهی خواهیم بود که در آن میتوانید از صدا، تصاویر، ویدیو و متن به جای یکدیگر استفاده کنید و بر اساس آن خروجی بگیرید. و این واقعیت که ما شاهد انتشار GPT فقط چند ماه پس از اولین عرضه عمومی ChatGPT هستیم به این معنی است که میتوانیم انتظار موفقیت سریع را داشته باشیم.[ion] مدلهای پیشرفتهتر هوش مصنوعی که در سال آینده و پس از آن عرضه خواهند شد.»
انبرگ موافقت کرد و اشاره کرد که قبل از رسیدن به مکانی که در آن ابزار واقعی برای طیف گسترده ای از افراد و صنایع وجود دارد، آزمون و خطاهای زیادی وجود دارد.
من فکر میکنم که ما در هجوم طلای هوش مصنوعی مولد هستیم و هنوز روزهای اولیهای است. و آنجا [are] محدودیتهای زیادی برای ابزارهای موجود وجود دارد.»
به پادکست کامل گوش کنید.
این در ابتدا در خبرنامه روزانه eMarketer ارائه شد. برای اطلاعات بیشتر درباره بازاریابی، آمار و روندها، در اینجا مشترک شوید.