در قسمت اول این مقاله، با دان وایت از آزمایشگاههای Satisfi، متخصص در زمینه دستیاران مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی (یا رباتهای چت، اگر ترجیح میدهید) به گفتوگو نشستیم تا در مورد دلایلی که چرا – بدون منبع حقیقت – هوش مصنوعی مولد را مورد بحث قرار دهیم. مانند ChatGPT و Google Bard ممکن است آنطور که بسیاری در جوامع تجاری و غیرنظامی فکر می کنند آماده استقرار نیستند.
در حالی که ما دان را روی صندلی داشتیم، از او پرسیدیم که منابع حقیقت کجاست یافت برای این سیستمهای هوش مصنوعی مولد – یا در واقع، چگونه ممکن است ساخته شوند، به طوری که هیچکس لزوماً نیازی به دانستن درستی یا نادرستی پاسخهایی که ChatGPT ممکن است زودتر از موعد ارائه دهد، نباشد.
کار تشنه زمینه.
DW:
بگذارید یک داستان سریع برای شما بگویم، برای اهداف گویا.
من یک طرفدار IPA (آل کم رنگ هند – نوع خاصی از آبجو) هستم. من اخیراً با شخصی از نیویورک متس صحبت می کردم، زیرا آنها اولین مشتری ما بودند و ما در تماس هستیم. گفتم: «فرض کنید شما یک طرفدار IPA هستید، و در Citi Fields (خانه مت ها) هستید و از ChatGPT میپرسید که آیا میتوانید یک IPA مبهم در آنجا دریافت کنید.
کاری که ChatGPT انجام می دهد این است که منو را پاک می کند و به شما می گوید که نه، نمی توانید.
و این همه است. ناراحتی بزرگی برای طرفداران IPA شما، و آنها با غر زدن به خانه می روند که نمی توانید یک IPA مبهم در Citi Field دریافت کنید.
کاری که آمازون انجام نمیدهد این است که آمازون انجام میدهد – «نه، شما نمیتوانید یک IPA مبهم در اینجا دریافت کنید، اما افرادی که IPA مبهم را دوست دارند، سعی کردند این بنوشند، و معمولاً با آنها خوب می شود.»
نکته گستردهتر این است که «حقیقت» همیشه شما را واقعاً نمیخواهد خواستن، زیرا توانایی شما را از تبدیل یک منفی به مثبت برای مصرف کننده و نتیجه نهایی شما از بین می برد.
این حقیقت را تا جایی که قادر به شناسایی آن است به شما میدهد، اما همانطور که گفتم، گاهی نه شما و نه مصرفکنندهتان یک حقیقت ساده و طاس را نمیخواهید، بدون اینکه زمینهای برای آن حقیقت داشته باشد، زیرا زمینه همچنان میتواند تجربه مصرفکننده شما را در این زمینه غنی کند. راه هایی که «حقیقت» ساده نمی تواند.
این اساساً بنیادی – حقیقت – است – که ما کسبوکار خود را در سال 2016 بر اساس آن بنا کردیم. زمینه میتواند نتایج بهتری نسبت به اطلاعات طاس داشته باشد. بنابراین ما سیستمی ساختیم تا منبعی از حقیقت را برای مدلهای زبان بزرگ و سایر NLP فراهم کنیم. این کاری است که ما انجام دادیم و اساساً به همین دلیل است که امروز در تجارت هستیم. بنابراین دیدن چیزی مانند ChatGPT واقعاً جالب است. آنچه را که می توانیم اضافه کنیم «پاسخ تأیید شده» می نامیم.
تأیید به دست آمد.
THQ:
این دقیقاً همان چیزی است که ChatGPT و سایر هوش مصنوعیهای مولد در حال حاضر فاقد آن هستند – آن تأیید، آن درک زمینهای که فراتر از توانایی متقاعدکنندهاش برای «صدا کردن» درست است، حتی اگر اطلاعات آن در واقع اشتباه باشد – یا، همانطور که شما میگویید، نتیجه نمیدهد. در یک تجربه رضایت بخش برای کاربر.
پس Satisfi فقط یک پتنت روی مدل NLP (پردازش زبان طبیعی) خود گذاشته است؟ زمان بندی همه چیز است.
DW:
ها داستان خنده دار. ما یک بیانیه مطبوعاتی در مورد حق ثبت اختراع خود در انتظار NLP راه اندازی کردیم.
ChatGPT راه اندازی شد همان هفته
یکی از سرمایه گذاران ما با من تماس گرفت و گفت: “یک کار عالی برای هیچ.”
ممنونم از. نمیدانستم مخلکنندهترین فناوری هوش مصنوعی در تاریخ ما در همان هفته راهاندازی میشود!
اما موضوع اینجاست. پتنت ما در واقع بر چیزی به نام سیستم پاسخ زمینه تمرکز می کند. بنابراین به این معنی است که ما از فناوری اختصاصی خود برای ایجاد مکانگردان محتوا استفاده میکنیم تا بتوانیم آموزش محصولی مانند ChatGPT در مورد اینکه پاسخ درست چیست – یا چیست برند پاسخ این است که گاهی اوقات می تواند از نظر زمینه غنی تر باشد و از ناامیدی جلوگیری کند، بدون ارائه اطلاعات نادرست.
بنابراین آنچه ما در واقع ثبت اختراع می کنیم این است که چگونه از NLP برای ایجاد نمایه سازی پاسخ استفاده می کنیم. و این به خوبی با جایی که ChatGPT و بقیه هوش مصنوعی های مولد جدید باید بروند مطابقت دارد.
بسیاری از فناوریها همگی از مدلهای یکسانی استفاده میکنند، مانند بسیاری از شرکتهای هوش مصنوعی که مدلهای منبع باز را به اشتراک میگذارند. مدلهای MIT وجود دارد، جریان گفتگو از Google وجود دارد، شما Pi را از آمازون دریافت کردهاید. اکنون، ما به آنها متصل هستیم، اما از آنها به عنوان بخشی از محصول اصلی خود استفاده نمی کنیم. این چیزی است که من را در مورد آینده هیجان زده می کند و چرا NLP ما با قابلیت نمایه سازی پاسخ، هنوز در عصری فراتر از راه اندازی ChatGPT برجسته است.
مقیاس بندی ارتقا یافت.
THQ:
ما بیانیه مطبوعاتی را دیدیم، بله. این پتنت به Satisfi این امکان را میدهد که در مقایسه با سایر شرکتها در همان حوزه تجاری، مقیاس منحصربهفردی داشته باشد. آیا این ادعایی است که از ورود ChatGPT جان سالم به در برده است؟
DW:
صادقانه بگویم، ChatGPT دارد چهار برابر شد انتظارات من از توانایی های ما، زیرا شکاف بزرگی را پر می کند. بزرگترین شکاف در کاری که انجام میدادیم، تبدیل بخشی از این اطلاعات به بخشهای مدیریت دانش بود که به آن نیاز داشتیم.
ChatGPT در کاربرد بسیار عالی است و اگر می دانید چگونه با آن صحبت کنید، می توانید مهندسی سریع انجام دهید. مهندسی سریع یک رشته جدید است که به موجب آن شما مهندسان NLP را دارید که کسانی هستند که ترکیبات عبارت و کلمات را طراحی می کنند و مهندسان فوری که برای آموزش یا گرفتن LLM آموزش دیده اند تا کاری را که شما می خواهید انجام دهند.
این بدان معناست که همه چیزهایی که فکر میکردیم سالها طول میکشد تا محتوا را سازماندهی کنیم، اکنون فکر میکنیم که میتوانیم ظرف دو ماه انجام دهیم. به همین دلیل من عاشق این محصول هستم. من فکر می کنم این فوق العاده است، به خصوص برای ما.
ChatGPT چیز فوقالعادهای است، اما قبل از انجام بسیاری از کارهایی که بازار از آن انتظار دارد، به منبعی از حقیقت و زمینه نیاز دارد. شاید بتوانیم در این زمینه کمک کنیم.