هفته گذشته، EdSource با سال خان، بنیانگذار و مدیر عامل آکادمی خان در مورد برنامه هایش برای خانمیگو و GPT-4 مصاحبه کرد. آنچه در ادامه می آید نسخه ویرایش شده این گفتگو است.
پس مدتی است که با GPT-4 کار می کنید؟
درست است. الان حدود شش ماه است که با آن کار می کنیم.
بنابراین شما آن را با آکادمی خان سازگار می کنید. به من بگو چگونه کار می کند.
بخش زیادی از آن ادغام با خود آکادمی خان است. وقتی در حال تماشای یک ویدیو هستید، از ویدیویی که در حال تماشای آن هستید مطلع است. وقتی شما در حال انجام یک تمرین هستید، از تمرینی که انجام می دهید مطلع است. چگونه آن را تشویق می کنید تا مانند یک معلم خوب عمل کند؟ از کجا میدانید که بدون پاسخ دادن به اندازهی کافی تکان میدهد، اما باعث نمیشود کودک احساس ناامیدی یا گیرکردگی کند؟ چگونه محافظ های مناسبی در اطراف آن قرار می دهید تا احتمال اینکه در مکان بدی قرار نگیرد کمتر باشد؟
ما همچنین برخی کارها را بالاتر و فراتر از آن انجام داده ایم. GPT-4 به طور چشمگیری بهتر از GPT-3.5 در ریاضیات است. این یک مدل بزرگتر و پیچیده تر است. اما هنوز هم کامل نیست. بنابراین ما در واقع با افراد Open AI کار کردیم. من شخصاً حدود 20 ساعت وقت گذاشتم و آن را برای بهتر بودن در تدریس خصوصی و برخی از ریاضیات، مانند تشخیص خطاهای دانش آموزان، آموزش دادم. و سپس همه این فعالیت های دیگر را هم برای معلمان و هم برای دانش آموزان ایجاد کردیم.
برخی از آنها چیست؟
تدریس خصوصی یکی است. اما بقیه می توانند با هوش مصنوعی وارد بحث شوند. ما این واژگان سرگرمکننده را در درک مطلب داریم، جایی که متنی را ایجاد میکند که باید تشخیص دهید کجا ممکن است از یک کلمه سوء استفاده کرده باشد و کلمه مناسب چه بوده است. و سپس، قسمت بعدی و سپس پاراگراف بعدی را ایجاد می کند. شما واژگان را به روشی معتبرتر از “این کلمات را حفظ کنید و یک جمله بنویسید” یاد می گیرید.
و آیا آن چیزی که آکادمی خان به طور سنتی انجام می داد را گسترش می دهد؟
آرزوی ما همیشه آموزش رایگان در سطح جهانی برای هر کسی و در هر کجا بوده است. ما میخواهیم تمام مطالب آکادمیک اصلی را از پیش از K تا کالج پوشش دهیم، آن را تا حد امکان شخصیسازی کنیم. اما این به طور چشمگیری آن را به سطح دیگری سرعت می بخشد. ما قبلاً تاریخ دبیرستانی آمریکا را داریم. می توانید در مورد آن یاد بگیرید، فیلم ها را تماشا کنید، تمرینات را انجام دهید. شما دانش محتوای بسیار قوی خواهید داشت. اما اکنون میتوانید با جورج واشنگتن صحبت کنید، درباره مقالات فدرالیست بحث کنید – این مهارتهای تفکر بسیار بالا که ما فکر میکردیم چند سال پیش با فناوری غیرممکن است.
و این تاثیر دموکراتیک کننده ای دارد؟
صد در صد بچههای مرفهی که به آندوور (یک مدرسه مقدماتی نخبه در نیوانگلند) میروند، قبلاً این بحثهای بلندمرتبه را دارند. در بیشتر جاها این اتفاق نمی افتد. بسیاری از معلمان آرزوی آن را دارند، اما با 30 بچه سخت است. اگر تعداد زیادی بچه در کلاس دارید، معمولاً فقط 10 نفر واقعاً شرکت می کنند، و بچه های دیگر به نوعی بررسی می کنند. اما این فرصتی است برای دموکراتیک کردن و دسترسی بیشتر به آن از بسیاری جهات.
در مورد اینکه چگونه می تواند به معلمان کمک کند صحبت کنید.
معلمان 30، 40، 50 درصد از زمان خود را صرف توسعه برنامه های درسی، نمره دادن به مقالات می کنند. ما همه اینها را به طرز چشمگیری سریعتر می کنیم. ما یک فعالیت برای کمک به توسعه برنامه های درسی داریم و بسیار خوب است. ما با معلمان برای توسعه آن و با کارشناسان آموزشی کار کرده ایم.
معلمان قادر خواهند بود همه چیزهایی را که دانش آموزان انجام می دهند نظارت کنند. اگر می خواهید چیزی در مورد انقلاب آمریکا آموزش دهید، تصور کنید معلمی بتواند آن را روی پروژکتور قرار دهد. خوب، بیایید با جورج واشنگتن گفتگو کنیم. او امروز به کلاس ما سر میزند.»
“میدونی بیلی، چی میخوای از جورج بپرسی؟” این یک قلاب درسی شگفت انگیز است. یا به عنوان یک کلاس، “بیایید در مورد این موضوع بحث کنیم، آیا تکالیف خوب است یا بد؟”
اگر بخواهید حدس بزنید که یک سال دیگر کجا خواهد بود، چه فکر می کنید؟
امیدوارم یک سال بعد، میلیونها نفر از آن استفاده کنند و در کنار ما، آن را برای کلاسهای درس بسیار کاربردیتر کردهایم تا معلمان بتوانند تکالیف خود را انجام دهند. ما تعاملات چند کاربره ای داریم تا هوش مصنوعی بتواند یک بحث یا پروژه های کلاسی را تسهیل کند. یک سال بعد، گفتار به متن و متن به گفتار خواهیم داشت، بنابراین شما می توانید اساساً با آن صحبت کنید، و آن صحبت خواهد کرد.
یک سال بعد، من امیدوارم که یک نوع – اجازه دهید آن را – حافظه دائمی داشته باشم. در حال حاضر، هوش مصنوعی فقط از مکالمه ای که شما در آن هستید آگاه است. اگر بخواهید اکنون به آن بگویید، “چرا باید این را یاد بگیرم؟” می گوید: “خب، به چه چیزی علاقه داری؟” او می گوید: “خب، من فوتبال را دوست دارم.” “خب، به همین دلیل است که برای فوتبال مفید است.”
باید مکالمات قبلی را به خاطر بسپارد، بنابراین یکپارچهتر به نظر میرسد.
شما همیشه از هوش مصنوعی با خان استفاده کرده اید، درست است؟ این یک مفهوم کاملاً جدید نیست.
تفاوت در گذشته است، ما و افراد دیگر از هوش مصنوعیهای تخصصی استفاده کردهایم که بیشتر شبیه این است: «هی، بیایید از همه دادههایی که داریم استفاده کنیم تا بفهمیم بهترین فعالیت بعدی برای شما چیست.» این یک استفاده بسیار تخصصی است.
این یک هوش مصنوعی عمومی است. شما می توانید در مورد هر چیزی با آن صحبت کنید. واقعاً این ما هستیم که نردههای محافظ را روی چیزهایی که میتوانید و نمیتوانید با آن صحبت کنید، قرار میدهیم.
بسیاری از شرکت ها در تلاش بودند تا بر روی معلمان ریاضی تخصصی هوش مصنوعی کار کنند. این واقعیت که این نوع خارج از جعبه (مدرس) از آنها بهتر است قابل توجه است. در ضمن، این فقط یک معلم خصوصی ریاضی نیست، یک معلم خصوصی علوم است، یک معلم خصوصی علوم انسانی است، یک معلم گرامر است. و می تواند نقاط را به هم متصل کند. اگر بگویید: «هی، من آنتروپی را در کلاس علوم کامپیوتر یاد میگیرم، اما در کلاس شیمی نیز آن را یاد میگیرم. این مفاهیم چگونه به هم مرتبط هستند؟» می تواند به شما کمک کند. هوش مصنوعی واقعاً در این کار خوب است.
آموزش دوز بالا خوب است، اما در کلاس درس بهترین است. و، و بنابراین، این آموزش را وارد کلاس درس میکند و این مسئله این است که معلمان آن را بپذیرند. این دستیار در کلاس است.
شواهد زیادی وجود دارد که تدریس خصوصی خوب است، و به همین دلیل است که مردم روی آن سرمایه گذاری کردند. اما نه اگر ارتباطش با کاری که در کلاس انجام می دهند قطع شده باشد یا در کلاس اتفاق نیفتد. این واقعا تعاملی خواهد بود، و شما آن را درست در لحظه ای که در حال مبارزه هستید، دارید. و معلمان قرار است همه این ابزارها را داشته باشند و بعد انگار معلم یک دستیار آموزشی خواهد داشت. معلم از آن می پرسد: “هی، بچه ها چه کار کرده اند؟” و خواهد گفت: “من در این کار به بیلی کمک کردم، در این به مری کمک کردم” و غیره.
معلم می تواند پیگیری کند که همه در آن لحظه کجا هستند؟
برای روشن بودن، آنچه ما دیروز راه اندازی کردیم فقط باعث می شود که معلمان بتوانند در صورت تمایل، متن تمام مکالمات را ببینند. اما، یک سال دیگر، امیدوارم حتی زودتر، معلمی داشته باشیم که فقط با او در مورد آنچه دانشآموزان در سر دارند صحبت کنیم.