شرکت بازاریابی دیجیتال Voro از ChatGPT، برنامه جدید و محبوب هوش مصنوعی برای ایجاد محتوا برای مشتریان استفاده میکند.
کریس گارون، شریک و مدیر عامل شرکت مینیاپولیس، گفت: قبل از ChatGPT، ایجاد محتوا «بسیار گران» بود – به خصوص محتوای شخصیسازی شده لازم برای دیده شدن در موتورهای جستجو.
Voro یک فرآیند با کمک هوش مصنوعی، اما ویرایش شده توسط انسان، ایجاد کرده است که سرعت را افزایش می دهد و در عین حال هزینه را کاهش می دهد. Gauron آن را به یک نانوایی صنعتگر تشبیه می کند که تبدیل به یک کارخانه نان کامل می شود.
قدرت و پتانسیل ChatGPT باعث رشد انفجاری شده است و تنها در دو ماه به 100 میلیون کاربر رسیده است. گزارشهایی مبنی بر گذراندن امتحانات در چهار دوره حقوق دانشگاه مینهسوتا، در دانشکده بازرگانی وارتون و امتحان برای تبدیل شدن به یک پزشک دارای مجوز، تنها علاقه را در سطح جهانی افزایش داده است.
از آنجایی که بازاریابان دیجیتال – و آنهایی که در سایر زمینه ها هستند – ChatGPT را در کار خود گنجانده اند، شرکای Voro، Gauron و Matt O’Laughlin نیز از جمله کسانی هستند که به احتیاط توصیه می کنند.
گارون گفت: «ما در این مرحله این را به عنوان یک انسان هوشیار یا مصنوعی نمیبینیم. “این فقط فناوری است.”
گارون گفت، فراخوانی برای تنظیم مقررات به سبک سازمان غذا و دارو، که در ماه فوریه در پادکست مرکز فناوری انسانی انجام شد، “بسیار جذاب” است.
او گفت: «ما از گفتوگوهایی که منجر به ایجاد فناوری مانند ChatGPT میشود، برای انسانهایی که هدف آن خدمات رسانی است، حمایت میکنیم.
به گفته اندرو اکلوند، بنیانگذار و مدیرعامل سیسرون، یک شرکت بازاریابی دیجیتال در سنت پل، در این بین، هوش مصنوعی به کمک انسان می تواند تبلیغات آنلاین مرتبط تری را به نفع مصرف کنندگان و برندها ارائه دهد.
برای این منظور، Eklund انتظار دارد که هوش مصنوعی – با قدرتی که در بررسی مقادیر عظیمی از دادههای مصرفکننده دارد – بر بسیاری از خدمات بازاریابی «تسلط و خودکارسازی کند».
اکلوند میگوید: «دادههای مربوط به انجام این کار به قدری دست و پا گیر و بزرگ شده است که تقریباً به نظر میرسد هوش مصنوعی برای انجام آن ضروری است. اگر ماشینی بتواند کاری را بهتر، سریعتر و ارزانتر انجام دهد که در ابتدا به خوبی کسب درآمد نشده است، این یک نوع برد برای همه است.
اکلوند گفت، ابزارهایی مانند ChatGPT و تولید کننده تصویر هوش مصنوعی MidJourney “الهام بخش با سرعت” هستند. آنها همچنین «بازاری را برای تولید خلاقانه، ایدههای خلاقانه از برندهایی که احتمالاً بودجه کافی برای آن نداشتند» تقویت میکنند.
اکلوند گفت که اقتصاد همچنین به ChatGPT اجازه می دهد تا برای مثال، توضیحات مختصری از اقلام در یک کاتالوگ حاوی هزاران محصول بنویسد. در پروژه دیگری، ChatGPT ممکن است ایده های جدیدی را تحریک کند حتی اگر از کلمه ای که می نویسد استفاده نکند.
اکلوند از فناوری جدید استقبال میکند، حتی وقتی که کسبوکار او را مختل و متحول میکند و مشتریان را تشویق میکند که وارد کشتی شوند.
اکلوند گفت: “در یک نقطه، شما به این چیزی که به اندازه کافی خوب گفته می شود زدید.” “پس انداز به اندازه کافی عالی است که خروجی آن به اندازه کافی برای سرمایه گذاری خوب باشد.”
اکلوند گفت، پیشرفتها در هوش مصنوعی پیشرفته منجر به توانایی بیشتری برای اتخاذ تصمیمهایی میشود که دقیقتر، مناسبتر، انسانیتر، همدلتر و مرتبطتر هستند. و آنچه را که واقعاً بی ثمر است از زندگی روزمره مردم حذف خواهد کرد.
جو ردن، رئیس تجزیه و تحلیل بازاریابی در دانشکده مدیریت کارلسون، اعتراف می کند که هفته هاست به ChatGPT معتاد بوده است.
ردن می گوید: «در طول زندگی من، سه اختراع بزرگ وجود داشت: اینترنت، تلفن هوشمند و اکنون این. “هر چیزی را که می توانم تصور کنم در آن ریخته ام، و من کاملاً از آنچه که می تواند انجام دهد غرق شده ام. ما فقط سطح را می خراشیم.”
Redden گفت که ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید سریع و ارزان تصاویر یا موقعیتیابی برای بازاریابان خوب هستند.
اما ردن به مدلهای هوش مصنوعی برای تولید محتوای نوشتاری یا تصاویری که یک شرکت باید داشته باشد یا «نسخه نهایی هر چیزی» نیاز دارد، اعتماد نمیکند.
او گفت: «مثل وجود یک فرد باهوش دیگر در اتاق است که برخی از ایده ها را به بیرون می اندازد.
حالا ردن از دانشآموزان میخواهد از ChatGPT برای تجزیه و تحلیل و تفسیر دادههای بازاریابی استفاده کنند، حوزهای که برخی در آن مشکل دارند. دانشآموزان – و بازاریابان – در عوض میتوانند بر روی ایجاد سؤالات تجاری برای ChatGPT تمرکز کنند تا بررسی کنند و تصمیم بگیرند که چگونه از نتایج آن در تلاشهای بازاریابی استفاده کنند.
ردن گفت: “ترکیب اطلاعات و مضامین، در آن عالی است.” “اگر باید قضاوت کرد، در این کار چندان خوب نیست. … انسان چگونه این را در یک استراتژی ادغام کنم، هنوز آن لایه ای وجود خواهد داشت که احتمالاً به آن نیاز داریم.”
تاد نلسون یک نویسنده مستقل در دریاچه المو است. ایمیل او todd_nelson@mac.com است.