تصویر: Annelise Capossela/Axios
با کمک نمایشگاههای دیجیتال تعاملی و فراگیر که بخشی از آن توسط ChatGPT، پلتفرم هوش مصنوعی مولد پیشگامانه، نیروبخشی میشود، خرید خودرو از خانه راحتتر میشود.
چرا مهم است: فیات و کیا هر دو امیدوارند با نمایندگیهای تازهای که به تازگی معرفی شدهاند، تجربه خرید خودرو را متحول کنند.
- این دو خودروساز همچنین جزو اولین شرکت هایی هستند که برنامه های کاربردی تجاری برای ChatGPT را شناسایی کردند.
جزئیات: فروشگاه Fiat Metaverse که در ماه ژانویه در نمایشگاه CES رونمایی شد، با همکاری مایکروسافت و شرکت نرم افزاری Touchcast توسعه داده شد.
- مشتریان برای دسترسی به فروشگاه همهجانبه به هدست واقعیت مجازی، آواتار یا سخت افزار تخصصی نیاز ندارند. همه اینها در تیم های مایکروسافت ادغام شده است.
- آنها میتوانند به صورت مجازی با یک انسان یا مصنوعی «Fiat Genius» که میتواند با کمک ChatGPT به سؤالات مربوط به خودروهای فیات در زمان واقعی پاسخ دهد، ارتباط برقرار کنند.
چگونه کار می کند: مشتریان می توانند ویژگی های یک وسیله نقلیه را بررسی کنند، سوالات فیات جنیوس را بپرسند و حتی خرید خود را از خانه تکمیل کنند.
- سوالات متداول پاسخ های ویدئویی از پیش ضبط شده را از متخصصان محصولات مجازی دریافت می کنند.
- سوالات پیچیدهتر به انسانهای واقعی ارجاع داده میشود که میتوانند از هر نقطهای از زمین به نمایشگاه متاورس بروند.
- اگر آنها پاسخ را نمی دانند، ChatGPT به آنها کمک می کند تا اطلاعات مناسب را پیدا کنند.
آنچه آنها می گویند: این تجربه شبیه روشی است که “یک فروشنده انسانی شما را در یک نمایندگی ملاقات می کند و شما از آنها سوالی می پرسید و آنها می گویند “اجازه دهید من به شما نشان دهم” و آنها می روند و در را باز می کنند.” مدیر عامل ادو سگال به Axios می گوید.
- وی افزود، چنین تعاملاتی در نهایت در داخل خود خودروها برای پاسخگویی به سوالات پس از خرید در دسترس خواهد بود.
- همیشه ترجیح میدهی به فروشندهای که ماشین را به تو فروخته زنگ بزنی و بگویی، رفیق، چگونه دریچه را باز کنم؟ درست است؟ برخلاف نگاه کردن به دفترچه راهنما.”
بعدش چیه: فروشگاه فیات متاورس در حال حاضر در بازار خانگی فیات ایتالیا موجود است، اما به زودی در سایر کشورها از جمله ایالات متحده گسترش خواهد یافت.
در همین حال: کیا آلمان همچنین از فروشگاه متاورس رونمایی کرده است که بر روی Engage، یک پلتفرم متاورس برای تجارت کار می کند.
- مشتریان می توانند از طریق یک دستگاه تلفن همراه یا رایانه به این فضا دسترسی داشته باشند، اما بهترین تجربه در هدست واقعیت مجازی است.
- از طریق آواتارهای دیجیتال، خریداران میتوانند در یک نمایشگاه مجازی قدم بزنند و با وسایل نقلیه تعامل داشته باشند، محلهای خدمات را بررسی کنند و با کلیک روی پیوندهایی که آنها را به وبسایت کیا میبرد، به سؤالات خود پاسخ دهند.
- کیا و Engage همچنین ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی را برای تعاملی تر کردن تجربه یکپارچه می کنند.
بررسی واقعیت: بسیاری از خریداران احتمالاً مایلند قبل از ارتکاب، سواری جدید خود را شخصاً ببینند – حداقل در حال حاضر.
- بهعلاوه، متاورس واژهای پرزرق و برق نیست که حتی یک سال پیش بود.
نتیجه نهایی: سگال به Axios می گوید که پیوند دنیای فیزیکی و دیجیتالی آغاز یک انقلاب عظیم در تجربه خرید خودرو است.
- او می گوید: «این وفاداری ارتباطات را افزایش می دهد. این حتی بهتر از حضور در یک نمایندگی است.
- در پایان، همه چیز در مورد کارایی و صرفه جویی در زمان برای انسان برای رسیدن به یک هدف خاص از نظر یافتن دانش یا انجام کاری است.