جیسون پیترز در 23 مارس در Good Morning SLO در چت ربات هوش مصنوعی صحبت می کند
SAN LUIS OBISPO، کالیفرنیا – در حالی که چت ربات هوش مصنوعی (AI) ChatGPT باعث ایجاد اختلال و نگرانی در بسیاری از محیطهای آموزشی و حرفهای در سراسر کشور شده است، یک استاد انگلیسی Cal Poly گفت که این برنامه فقط به اندازه کاربرش خوب است – حداقل در حال حاضر. .
«من در حال آزمایش کردم که ChatGPT چیزی را تولید کند که به نظرم نویسندگی در سطح کالج باشد – نوع نثری که ممکن است یک دانشجوی سال اول بسیار توانا در Cal Poly بسازد – و چیزی که بلافاصله برای من آشکار شد این است که کیفیت ChatGPT جیسون پیترز، دانشیار زبان انگلیسی و هماهنگ کننده برنامه آهنگسازی سال اول دپارتمان انگلیسی Cal Poly در کالج هنرهای لیبرال، گفت: خروجی تنها به همان اندازه است که شما به آن می گویید.
پیترز به عنوان یک متخصص در آهنگسازی و زبان شناسی، از زمان انتشار آن در نوامبر 2022، این برنامه را آزمایش کرده است. او دریافت که در حالی که هوش مصنوعی در نوشتن مقاله موثر است، در حال حاضر فاقد توانایی و پیچیدگی لازم برای نوشتن در سطح دانشگاه است.
میتوانید به آن بگویید که یک مقاله پنج پاراگراف در مورد یک موضوع خاص، یک نامه تجاری، یک قرارداد قانونی یا حتی فرمولهایی برای اکسل یا پایتون بنویسد. با این حال، از نظر استفاده از هوش مصنوعی برای تولید نوشتار در سطح دانشگاه، زمانی بهترین کار را انجام میدهد که بدانید چگونه پیامهای خوبی برای آن بنویسید و آن را وادار کنید تا روی قطعات کوچک متن تمرکز کند.
پیترز در مورد موضوع 23 مارس در صبح بخیر SLO، برنامه صبحانه ماهانه اتاق بازرگانی San Luis Obispo صحبت خواهد کرد. این رویداد ترکیبی برای عموم آزاد است و از ساعت 7:30 تا 9 صبح در کلیسای ساحل مرکزی گریس در سن لوئیس اوبیسپو برگزار می شود و در زوم پخش می شود. بلیط را می توان در وب سایت اتاق بازرگانی San Luis Obispo خریداری کرد.
پیترز از طریق تجربه خود در آزمایش محصول متوجه شد که این برنامه نمی تواند از متن نقل قول کند یا مطالب منبع را در نثر خود ادغام کند، نمی داند چگونه نقل قول هایی را برای تأکید بر نکات خاص انتخاب کند و اگر از او خواسته شود منبع خاصی را نقل کند، این کار را انجام می دهد. فقط یک نقل قول “از هوای رقیق” بسازید.
برای اساتیدی که نگران استفاده دانشجویان از ChatGPT برای تولید مقاله برای تکالیف نوشتاری خود هستند، پیترز گفت که دانشجویان ممکن است بدانند که این کار آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست.
این فناوری زمانی بهترین کار را انجام میدهد که از قبل موضوع خود را به خوبی میدانید، وقتی استدلال یا تحلیل خاصی را که میخواهید انجام دهید را میدانید، زمانی که قراردادهای نوشتن در رشته خود را درک میکنید، و زمانی که مخاطب خاصی را که میخواهید به آن دسترسی پیدا کنید را درک کنید. پیترز گفت: و بهترین راه برای رسیدن به آنها. “در واقع بسیار سخت است که به آن انواع اعلانهای مناسب داده شود که باعث میشود نوشتهای خوب تولید کند.”
پیترز خاطرنشان کرد، با این حال، یافتههای او فقط موقتی هستند زیرا به جدیدترین نسخه ChatGPT مربوط میشوند. تحقیقات در UCLA در حال بررسی این است که چگونه مدلهای زبان GPT-3 قادر به استفاده از منطق و تفکر انتزاعی برای استدلال در مورد مسائل اضطراری و مشکلات جدید هستند – کارهایی که تصور میشود فقط شناخت انسان قادر به انجام آن است.
تا زمانی که این نسخه منتشر شود، پیترز گفت راههایی وجود دارد که هم میتوان نوشتار هوش مصنوعی را تشخیص داد و هم استفاده دانشآموزان از آن را کاهش داد. اعضای هیئت علمی می توانند متنی را در GPT Zero وارد کنند تا حدس بزند که آیا یک انسان آن را نوشته است یا خیر. آنها همچنین میتوانند وظایف نوشتاری را برای تمرکز بر فرآیند نوشتن مبتنی بر تحقیق، ترکیب پیشنویس و تأمل کتبی، و شامل تعاملات درون کلاسی مانند بررسیهای همکار و ارائهها، اختصاص دهند.
او افزود: «اما بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا دانشآموزان شما نوشتن خود را انجام میدهند یا خیر، تغییر روش تکلیف و آموزش نوشتن است». “اگر تکالیف نوشتن شما می تواند به طور قابل اعتمادی توسط یک ربات تکمیل شود، مشکلی در تکالیف نوشتن شما وجود دارد.”
پیترز به کاربردهای آینده این برنامه خوش بین است. به عنوان مثال، هوش مصنوعی می تواند برای آموزش مهارت های تفکر انتقادی و تغییر فرآیند نوشتن استفاده شود. او به یک وبیناری اشاره کرد که توسط مرکز WRITE UC Irvine برگزار شد که نحوه استفاده از ChatGPT را به عنوان یک ابزار آموزشی بررسی می کرد.
پیترز گفت: «معلمان میتوانند از آن برای ایجاد روبریکها، طرحهای درسی، تکالیف نوشتاری و حتی برای ارزیابی نوشتار دانشآموز استفاده کنند.
او افزود: «نوشتن یک فناوری است و بدون ابزار نمی توان آن را انجام داد. فنآوریهای بهتر کمککننده به نوشتن ما را قادر میسازد تا نیروی فکری و کار کمتری را به فرآیند نوشتن اختصاص دهیم و بیشتر از آن کار و انرژی را به اهداف بلاغی زیربنای نوشتارمان – تجزیه و تحلیل موقعیتها، مخاطبان، اهداف و انگیزههای آنچه میخواهیم بگوییم، اختصاص دهیم. و آنچه میخواهیم نوشتههایمان انجام دهد.”
16 مارس 2023
تماس: جیسون پیترز
ایمیل: jpeter65@calpoly.edu