از آنجایی که نگرانی در مورد ChatGPT همچنان فراگیر شده است، یک نظرسنجی اخیر نشان میدهد که بیشتر کالجها، بخشها و اعضای هیئت علمی منفرد هنوز دستورالعملهایی را در مورد نحوه استفاده یا عدم استفاده از هوش مصنوعی در کلاس تدوین نکردهاند.
اکثر اساتید مورد بررسی همچنین مطمئن نبودند که آیا مربیان باید دانشآموزان را به استفاده از ChatGPT تشویق کنند یا خیر و مطمئن نبودند که در مورد تلاشهای کالجهای خود برای مقابله با پیامدهای فناوری جدید چه احساسی دارند. این نشانه تازگی این ابزار است: این ابزار در نوامبر 2022 و در اواسط سال تحصیلی عرضه شد.
امیلی آیزاکس، مدیر اجرایی دفتر تعالی دانشکده در دانشگاه ایالتی مونتکلر، گفت: احتمالاً اعضای هیئت علمی در نظر گرفتن – چه رسد به انطباق با – چشم انداز سریع و پویا دشوار بوده اند، و پیش بینی کرد که ChatGPT بر گفتگوها در سراسر مکالمات مسلط خواهد شد. تابستان در انتظار ترم پاییز.
آیزاکس گفت: «این توپی است که از تپه می غلتد، و دویدن سریعتر از آن واقعاً سخت است. “بازطراحی در پرواز سخت است.”
اگرچه اکثر پاسخ دهندگان در نظرسنجی بلاتکلیف بودند، 22 درصد گفتند که از پاسخ کالج خود تا کنون به نفوذ بالقوه ChatGPT ناراضی هستند. ده درصد گفتند که راضی هستند.
این نظرسنجی – از 954 عضو هیأت علمی در تقریباً 500 مؤسسه – توسط Primary Research، شرکتی که صنایع عالی و سایر صنایع را بررسی می کند، انجام شد. از میان پاسخ دهندگان، 595 نفر در کالج های دولتی و 359 نفر در کالج های خصوصی کار می کنند. 101 در کالج های محلی و 442 در موسسات اعطای لیسانس، کارشناسی ارشد، یا دکترا هستند. جزئیات مربوط به روش نظرسنجی فوراً در دسترس نبود.
اعضای هیأت علمی جوانتر نسبت به افراد مسنتر احتمال بیشتری داشت که دستورالعملهای ChatGPT را ایجاد کنند. هجده درصد از افراد زیر 30 سال نشان دادند که قبلاً این کار را انجام داده بودند، در حالی که 6 درصد از افراد بالای 60 سال همین را گفتند. استادان دپارتمانهای ارتباطات، انگلیسی، روزنامهنگاری، زبان و ادبیات به احتمال زیاد دستورالعملهایی را تدوین کرده بودند.
در حالی که اکثر اعضای هیئت علمی گفتند مطمئن نیستند که آیا این ابزار را در رویکرد آموزشی خود ادغام کنند، 18 درصد موافق بودند که این فناوری باید در کلاس ظاهر شود و 17 درصد مخالف بودند.
مایک ریس، دانشیار جامعهشناسی در دانشگاه جانز هاپکینز، برای اعضای هیئت علمی که استفاده از ChatGPT را در کلاس انتخاب میکنند، گفت که برای آنها مهم است که با دانشجویان در مورد آنچه قابل قبول است صحبت کنند. ریس گفت، آنها باید اطمینان حاصل کنند که این فناوری جایگزین هیچ گونه فعالیت یا ارزیابی ای نمی شود که در آن دانش آموزان آنچه را که انتظار می رود یاد بگیرند، تمرین می کنند.
ریس گفت: «هیئت علمی باید رباتهای گفتگو و سایر فناوریهای مولد هوش مصنوعی را مورد بازجویی قرار دهند. با درک بهتر اینکه فناوریهای هوش مصنوعی مولد چه کاری میتوانند انجام دهند و نمیتوانند انجام دهند، میتوانید دستورالعملهای آگاهانهتری ایجاد کنید.
زمانی که نوبت به ارزیابی نوشتار میرسد، کارشناسان صداقت دانشگاهی قبلاً تأکید کردهاند که اساتید باید روشهای جدیدی برای ارزیابی بیابند.
بر اساس این نظرسنجی، اعضای هیئت علمی در مورد اینکه آیا مقالات و سایر تکالیف کتبی باید در کلاس یا در سایر مناطق تحت نظارت آماده شوند، که در آن دانشجویان به ChatGPT یا برنامه های کاربردی مشابه دسترسی ندارند، اختلاف نظر داشتند. اساتیدی که در کالجهای اجتماعی تدریس میکردند، بیشترین احتمال را داشتند که بر این امر که آن فعالیتها باید نظارت شود، موافق بودند.