اخبار بی بی سی

جس هایلند می گوید: “من بسیار آگاه هستم که می توانم فردا از خواب بیدار شوم و کارم از بین برود.”
هنرمند بازی ویدیویی می گوید صنعتی که تقریباً 15 سال در آن کار کرده است در حال حاضر در زمین “لرزان” است.
رونق بازیکنان و سود در طول بیماری همه گیر باعث ایجاد سرمایه گذاری ، گسترش و تملک می شود که در ضمن ، اکنون کوتاه بینانه به نظر می رسند.
بازی سودآور است ، اما هزاران کارگر در سراسر جهان شغل خود را از دست داده اند و استودیوهای موفق طی دو سال گذشته تعطیل شده اند.
از بسته شدن و بریدگی های بیشتر می ترسد.
جس می گوید: “همه کسی را می شناسند که کنار گذاشته شده است. نگرانی زیادی در مورد آینده وجود دارد.”
برخی از کارفرمایان در حال صحبت کردن در مورد پتانسیل AI تولیدی – فناوری پشت ابزارهایی مانند ChatGPT – به عنوان یک ناجی بالقوه هستند.
غول فناوری Nvidia نمونه های اولیه ابزار توسعه چشمگیر را نشان داده است ، و سنگین وزن صنعت بازی مانند هنرهای الکترونیکی و Ubisoft در این فناوری سرمایه گذاری می کنند.
ادعا شده است که ابزارهای هوش مصنوعی می توانند در زمان توسعه ، کارگران رایگان صرفه جویی کنند تا روی خلاقیت تمرکز کنند و تجربه کاربری شخصی تری را ارائه دهند.
با وجود بودجه در انتهای بلوک صنعت با افزایش انتظارات مخاطب با آنها ، به نظر می رسد یک راه حل عالی است.
اما برای همه نیست.
“مشاغل تغییر می کنند”
جس ، عضو اتحادیه کارگران مستقل شعبه کارگران بازی انگلیس می گوید: “افرادی که بیشتر از اینکه AI را قادر به خلاقیت می کنند ، خلاق نیستند.” او روی کارگروه هوش مصنوعی خود قرار دارد.
در برابر پس زمینه اخراج های گسترده ، جس می گوید سوء ظن در بین کارگران این است که کارفرمایان AI را راهی برای کاهش هزینه ها می دانند که کار بزرگترین هزینه آنها باشد.
جس می گوید او یک نفر را می شناسد که به دلیل هوش مصنوعی کار خود را از دست داده است و شنیده است که این اتفاق برای دیگران رخ داده است.
همچنین ده ها حساب به صورت آنلاین وجود دارد که نشان می دهد مشاغل موجود در هنر مفهومی و سایر نقشهای سنتی در سطح ورودی تحت تأثیر قرار گرفته اند.
بیشتر بنگاه هایی که ابزارهای AI را ایجاد می کنند اصرار دارند که آنها برای جایگزینی انسان طراحی نشده اند ، و توافق گسترده ای وجود دارد که این فناوری مسیری طولانی از قادر به انجام این کار است.
جس می گوید نگرانی بزرگتر این است که “مشاغل تغییر می کنند ، اما به روش خوبی نیست”.
جس می گوید ، به جای ایجاد مطالب خاص خود ، هنرمندان نگران این هستند که بتوانند به جای راه دیگر ، تلاش های AI را تکمیل کنند.
به عنوان مثال ، ژنراتورهای تصویر هوش مصنوعی در دسترس عموم ، می توانند به سرعت نتایج چشمگیر را از متن های متن ساده به دست آورند ، اما در ارائه دست های خود بسیار ضعیف هستند. آنها همچنین می توانند با صندلی ها مبارزه کنند.
جس می گوید: “چیزهایی که AI ایجاد می کند ، شما به فردی تبدیل می شوید که کارش آن را برطرف می کند.” “به همین دلیل نیست که من وارد بازی شدم.”
بازی یک تجارت چند میلیارد دلاری است اما همچنین یک رسانه هنری است که هنرمندان ، نوازندگان ، نویسندگان ، برنامه نویسان و بازیگران را گرد هم می آورد تا فقط نام آنها را نامگذاری کند.
یک نگرانی مکرر این است که هوش مصنوعی در خدمت به حداقل رساندن کار آن خلاقان است.
CopyCat ترس دارد
این دیدگاهی است که توسط کریس نولز ، توسعه دهنده ارشد سابق موتور در شرکت بازی انگلستان Jagex ، که به عنوان عنوان Runescape شناخته شده است ، تکرار شده است.
“اگر می خواهید هنرمندان واقعی انسانی را برای رفع خروجی استخدام کنید ، چرا خلاقیت آنها را مهار نمی کنید و چیز جدیدی را ایجاد می کنید که با بازیکنان در ارتباط باشد؟” او می گوید.
کریس ، که هم اکنون استودیوی Indie Studio Side Quest Ninja را اداره می کند ، می گوید که در تجربه خود ، توسعه دهندگان کوچکتر عموماً در مورد استفاده از هوش مصنوعی مولد غیرقابل توصیف هستند.
یکی از نگرانی های وی در مورد بازی های کلون شده است.
فروشگاه های بازی آنلاین – جایی که توسعه دهندگان ایندی بیشترین فروش خود را ایجاد می کنند – با تقلید از عناوین اصلی بسیار زیاد هستند.
کریس می گوید ، این امر به ویژه در مورد بازی های تلفن همراه صادق است و استودیوهای “کاملاً برای خفه کردن کلون ها” تنظیم شده اند.
او می گوید ، هنوز هم می توان با استفاده از هوش مصنوعی یک بازی کامل را از بین برد ، اما کپی کردن دارایی هایی مانند آثار هنری به راحتی انجام می شود.
کریس می گوید: “هر چیزی که باعث می شود مدل کسب و کار کلون استودیوها حتی ارزان تر و سریعتر انجام شود ، کار دشواری را برای اجرای یک استودیوی ایندی پایدار مالی حتی سخت تر می کند.”
وی همچنین به مقادیر عظیمی از برق مورد نیاز برای اجرای سیستم های تولید کننده هوش مصنوعی به عنوان یک نگرانی بزرگ اشاره می کند.
نگرانی های مربوط به حق چاپ در مورد هوش مصنوعی تولید – در حال حاضر موضوع چندین مورد حقوقی در حال انجام – یکی از بزرگترین موانع استفاده گسترده تر آن در بازی در حال حاضر است.
ابزارها بر روی مقادیر زیادی از متن و تصاویر که از اینترنت جدا شده اند ، آموزش داده می شوند و مانند بسیاری از هنرمندان ، جس معتقد است که این امر به “نقض حق چاپ گسترده” است.
برخی از استودیوها در حال بررسی سیستم های آموزش داده شده بر روی داده های داخلی هستند و اشخاص ثالث ابزارهای اخلاقی را تبلیغ می کنند که ادعا می کنند از منابع مجاز کار می کنند در حال پیشرفت هستند.
حتی در این صورت ، ترس این است که از هوش مصنوعی برای به دست آوردن دارایی هایی مانند آثار هنری و مدل های سه بعدی در مقیاس استفاده می شود و انتظار برای کارگران تولید خروجی بیشتر خواهد بود.
جس می گوید: “هرچه محتوای بیشتری تهیه کنید ، پول بیشتری می توانید تهیه کنید.”
برخی در صنعت نسبت به هوش مصنوعی مثبت تر هستند.
آهنگساز بورسلاو اسلاوف ، که به دلیل کار خود در Baldur's Gate 3 جایزه BAFTA Games را به دست آورد ، به بی بی سی گفت که وی “از آنچه AI می تواند در آینده نزدیک به میز موسیقی بیاورد” هیجان زده است.
وی در سخنرانی در جشنواره موسیقی بازی های اخیر در لندن ، گفت که وی معتقد است که این باعث می شود آهنگسازان بتوانند “مسیرهای موسیقی را سریعتر” کشف کنند و آنها را از مناطق راحتی خود بیرون بیاورند.
وی گفت: “این به آهنگسازان این امکان را می دهد تا بیشتر به ذات متمرکز شوند – الهام گرفته و از مضامین عمیقاً احساسی و قوی استفاده کنند.”
با این حال ، او موافق بود که هوش مصنوعی نمی تواند “روح و روح انسان” را جایگزین کند.
در حالی که او در مورد استفاده از این فناوری برای “اتوماسیون خلاقیت” ، رزرو شخصی جدی دارد ، جس می گوید که او مخالف استفاده از آن برای تحمل بار برخی از وظایف تکراری تر سرپرست که ویژگی اکثر پروژه ها است ، استفاده نمی کند.
صنعت هوش مصنوعی در حال حاضر در تلاش است تا دولت ها و تنظیم کننده ها را نسبت به نگرانی در مورد استفاده در آینده خود اطمینان دهد ، همانطور که توسط قانون اخیر تصویب شده توسط اتحادیه اروپا نشان داده شده است
همچنین برای پیروزی بر گروه دیگری – گیمرها باید سخت تلاش کند.
تیرانداز آنلاین فینال نسبت به استفاده از خطوط صوتی سنتز شده واکنش نشان داد و توسعه دهنده Square Enix به دلیل استفاده محدود از هنر تولید شده در Foamstars بازی چند نفره خود مورد انتقاد قرار گرفت.
جس معتقد است که صحبت های رو به رشد در مورد هوش مصنوعی باعث شده است که گیمرها “درباره آنچه در مورد بازی ها دوست دارند فکر کنند و چه چیز خاصی در مورد آن وجود دارد – به اشتراک گذاشتن تجربیات ساخته شده توسط سایر انسانها”.
“من هنوز چیزی از خودم را در آن قرار می دهم و فکر می کنم شناخت فزاینده ای از آن وجود دارد.”
کریس توسعه دهنده ایندی می افزاید: “اگر یک مدل تولیدی را بر روی نقاشی های غار آموزش دهید ، تمام آنچه که به شما می دهد نقاشی های غار خواهید بود.
“انسانها طول می کشد تا از آنجا به نمازخانه سیستین برسند.”
گزارش های اضافی توسط لورا کرس.