گزارشگر فناوری

برای جکی تراپ ، بومی نشویل ، تابستان امسال به اروپا پرواز کرد تا ببیند بت خود را تیلور سویفت به صورت زنده اجرا می کند “بدون مغز” بود.
با ارزانترین بلیط برای باقی مانده تاریخ های باقی مانده ایالات متحده از تور Swift در حال حاضر که اکنون 2500 دلار (2،000 پوند) در بازار فروش مجدد هزینه دارد ، از ارزش چهره آنها 49 دلار ، برخی از هواداران آمریکایی فهمیدند که پرواز آنها ارزان تر خواهد بود تا به جای آن یکی از نمایش های اروپایی را بگیرند.
بنابراین در ماه مه ، جکی به دیدن سوئیفت دو بار در سوئد رفت و هر بلیط کمتر از 200 دلار هزینه داشت.
این 32 ساله می گوید: “آمریکایی ها پول زیادی می پردازند و بسیاری از هواداران تیلور سویفت در 20 و 30 نفر خود هستند.” “ما پول زیادی می پردازیم تا او را در ایالات متحده ببینیم وقتی بسیاری از ما حتی نمی توانیم یک خانه را تحمل کنیم.”
اگرچه جکی دو بلیط سوئدی را در بازار ثانویه خریداری کرد ، اما نشانگر گرانترین آنها فقط دو برابر ارزش چهره آن بود. گفته می شود این امر به این دلیل است که خرید بلیط های فروشنده ، برخلاف ایالات متحده و انگلیس ، کار مشخصی در سوئد نیست.
در سایر کشورهای اروپایی ، مانند آلمان ، بلیط ها را نمی توان بیش از 25 ٪ بالاتر از ارزش چهره خود را بازپرداخت کرد. در همین حال ، برخی از کشورها حتی فراتر می روند. ایتالیا ، پرتغال و جمهوری ایرلند همگی قوانینی را در دست دارند که مانع از فروش بلیط های کنسرت بالاتر از قیمت اصلی خود می شوند.
در انگلستان و ایالات متحده قیمت بلیط فروش مجدد در حال حاضر می تواند به همان اندازه باشد که مردم مایل به پرداخت آن هستند. در ماه آوریل ، 250 هنرمند موسیقی ، از جمله بیلی ایلیش و سیندی لاپر ، نامه ای آزاد را امضا کردند که به “فروشندگان درنده” حمله کرد و سیستم کنونی کنونی را “شکسته” خواند.
این وضعیت ممکن است در چند سال آینده در انگلستان تغییر کند ، زیرا حزب کارگر که دولت جدید را تشکیل می دهد ، در ماه مارس گفت که قصد دارد قیمت فروش بلیط را کاهش دهد.
با این حال ، قوانینی که از قیمت گذاری بیش از حد در بازار ثانویه جلوگیری می کنند ، دو مسئله مهم را متوقف نمی کنند – در مرحله اول دست به دست هم می دهند و خطر افرادی که بلیط های تقلبی را خریداری می کنند یا کلاهبرداری می شوند.
گفته می شود که دومی در تابستان امسال صدها نفر از هواداران تیلور سویفت را که سعی در خرید بلیط برای کنسرت های وی در انگلستان داشتند ، تحت تأثیر قرار داده است.
اشر ویس ، مدیر اجرایی بلیط فروشی Tixologi ، معتقد است که فناوری راه حل است ، به ویژه هوش مصنوعی.
“مردم [touts] او می گوید ، بلیط خریداری می کند و آن را در چندین بازار برای فروش ثانویه لیست می کند.
آقای ویس ، که شرکت وی در لس آنجلس مستقر است ، توضیح می دهد: “بنابراین چندین نفر با همان بلیط به پایان می رسند و سعی می کنند وارد شوند.”
وی برای جلوگیری از خرید تعداد بیش از حد بلیط ، می گوید که هوش مصنوعی Tixologi “قادر خواهد بود تا افرادی را که از همان آدرس IP به عنوان رفتار غیرمعمول خرید خرید می کنند ، چندین خرید را انجام دهند.”
آقای ویس می افزاید: “این مانع از این بازیگران بد می شود و از طرفداران و مشتریان واقعی محافظت می کند.”
شرکت وی همچنین قادر است اطمینان حاصل کند که تنها یک نسخه از بلیط می تواند وجود داشته باشد. این کار را با استفاده از blockchain ، فناوری که زیربنای ارزهای رمزنگاری شده است ، انجام می دهد. این مانع از تکثیر می شود.
بلیط های الکترونیکی Tixologi همچنین دارای یک کد QR در حال چرخش هستند که گفته می شود کپی کردن آن بسیار دشوار است ، به طوری که موارد جعلی هنگام اسکن فوراً مورد توجه قرار می گیرند. و یک مکان یا یک هنرمند می تواند تابعی به نام “غیرفعال کردن نقل و انتقالات” را انتخاب کند ، که مانع از ارسال نامه کاربر به بلیط به شخص دیگری می شود. این باعث می شود دوباره فروش آنها بسیار سخت تر شود.
شرکت بلیط بلیط در انگلستان Seat Unique با استادیوم ومبلی لندن همکاری می کند تا بلیط های مهمان نوازی را برای تور تیلور سویفت بفروشد. او پس از سه نفر در ماه ژوئن ، به مدت پنج نمایش در ماه آگوست به استادیوم بازگشت.
رابین شری ، بنیانگذار و مدیر اجرایی SEAT Dilection می گوید: “این احتمالاً محبوب ترین رویدادی است که من در 15 سال دیده ام.”
این شرکت متخصص در اجازه دادن به سالن ها و هنرمندان برای فروش بلیط های خود از طریق قیمت گذاری پویا است. این بدان معنی است که طبق تقاضا ، قیمت مجاز به بالا رفتن و پایین آمدن است.
ایده این است که محل برگزاری و هنرمندان بلیط ها را مستقیماً می فروشند و در صورت افزایش قیمت ها به جای آن پول به فروشندگان در بازار ثانویه ، درآمد اضافی می گیرند.
برای تنظیم صندلی پویا قیمت منحصر به فرد ، اکنون از هوش مصنوعی استفاده می کند تا دائماً تقاضا را کنترل کند و به طور خودکار به آن پاسخ دهد.
آقای شری ، که همچنین با کلوپ ها و سازمان های ورزشی همکاری می کند ، می گوید: “این در نهایت در مورد نگه داشتن بلیط در دست طرفداران و نه پوست سر است.”
وی می افزاید: هوش مصنوعی همچنین توانایی تغییر بازاریابی کنسرت ها و سایر رویدادها را دارد ، با تبلیغاتی که به طور خاص بر اساس یادگیری آنچه که به آنها علاقه مند هستند ، در افراد هدف قرار می گیرد.
وی می افزاید: “من همیشه به شوخی می گویم ، هوش مصنوعی می داند که قبل از انجام من به چه رویدادهایی می خواهید بروید.”
در حالی که هوش مصنوعی شروع به تغییر نحوه خرید بلیط برای کنسرت ها و سایر رویدادها می کند ، اما همچنین در صحنه ظاهر می شود.
در ماه نوامبر ، هولوگرام جدید AI از الویس پریسلی در لندن به صورت زنده اجرا می شود.
آندرو مک گوگی ، خالق تولید الویس تکامل ، می گوید که هولوگرام آنقدر مادام العمر است که “کمتر مانند Abba Voyage و بیشتر شبیه سفر زمان” خواهد بود.
اما آیا AI جواب طرفداران مانند جکی تراپ را خواهد دید. او می گوید: “این اولین باری بود که من آمریکا را ترک کردم تا یکی از هنرمندان مورد علاقه خود را ببینم ، اما باید راه بهتری برای انجام این کار وجود داشته باشد.”
هر دو صندلی منحصر به فرد و Tixologi امیدوارند که با پیشرفت در هوش مصنوعی راه بهتری ارائه شود.