خبرنگار تجارت

“چرا سیاستمدار نردبان را به بحث و گفتگو آورد؟ برای اطمینان از اینکه می تواند با وعده های خود به ارتفاعات جدید برسد!”
از هوش مصنوعی بخواهید که یک شوخی سیاسی بنویسد ، و موارد فوق نمونه ای از آنچه می توانید بدست آورید.
شاید به اندازه کافی خنده دار نباشد که جلوی مخاطبان پرداخت کننده روی صحنه برود ، اما این بدان معنی نیست که جایی برای هوش مصنوعی در کمدی وجود ندارد.
کمدین ها به طور فزاینده ای در حال آزمایش این فناوری برای نوشتن اسکریپت ها و ایده های طوفان مغزی از جمله آنستی دانلیس هستند. در اوایل سال جاری ، کانادایی از محبوب AI Chatbot Chatgpt خواسته است تا یک نمایش را برای او بنویسد.
نتیجه آن همان چیزی است که وی در طول این تابستان اجرا کرده است ، از جمله در جشنواره جشنواره ادینبورگ در این ماه.
بی بی سی پس از ششمین اجرای خود در هفت روز در جشنواره تئاتر تورنتو Fringe در ماه ژوئیه با آنستی نشست. او روند نوشتن در پشت نمایش خود “هوشمندانه” را توضیح داد.
“من با چتگپ بازی می کردم ، و نتیجه ای که به من داد بسیار خنده دار بود ، و فکر کردم” شاید در این نمایش نمایشی وجود داشته باشد؟ “
با وجود برخی از شوخی های زباله ، او می گوید این ابزار برای طوفان مغزی مفید بود.
“من از آن خواسته ام كه” پنج آهنگ در مورد معضلات دوجنسگرا “یا” كودك مهاجر “برای من بنویسد ، و این ایده ها را به من داد كه هرگز به آن فکر نمی كردم.”
آنچه او از هوش مصنوعی انتظار نداشت ، درک آن در مورد چگونگی تدوین یک نمایش بود.
“من به آن گفتم كه من را به یك سفارش در حال اجرا تبدیل كند ، و این توضیح داد كه هر آهنگ باید به کجا برود و چرا ، و این حس كامل داشت. من از اینكه چقدر می تواند استدلال پشت آن را توضیح دهد ، تعجب كردم.”
علی رغم استفاده از این فناوری برای نوشتن تکه های فیلمنامه ، نمایش Anesti بسیار به تحویل وی متکی است. در طول اجرا ، کمدین از صفحه کلید به گیتار سوئیچ می شود تا آهنگ ها و مونولوگ ها را تحویل دهد. تعامل زیادی وجود دارد ، از جمله سرنوشت یک عضو مخاطب ، با آهنگی که در مورد آنها توسط Chatgpt نوشته شده است.
آنستی با تأکید بر تجربه ، می گوید: “من از طریق این فرایند یاد گرفتم که خلاقیت انسان را نمی توان تکرار یا جایگزین کرد و در پایان حدود 20 ٪ از نمایش AI خالص بود و 80 ٪ دیگر ترکیبی بود.”
او می گوید تا کنون ، او فقط از اعضای مخاطبان بازخورد خوبی داشته است ، از جمله اولیویا اسمیت و بتانی رادفورد ، که هر دو در تورنتو زندگی می کنند.
اولیویا اعتراف می کند که نسبت به هوش مصنوعی شک و تردید دارد ، اما از دیدن آن با خلاقیت لذت برد.
او می گوید: “من فکر می کنم اگر همه چیز توسط فناوری نوشته شده باشد ، احساس می کنم کمی از تجربه خارج شده ام ، اما دیدن AI روی صحنه خنده دار بود زیرا خلاق بود.”
بتانی ، که بازیگر است ، موافق است و می گوید: “جایی برای ایجاد هوش مصنوعی در خلقت و نوشتن وجود دارد تا زمانی که شفاف باشد که بخشی از روند کار بوده است.”
یک مطالعه که اخیراً از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی منتشر شده است ، نشان داد که شوخی های تولید شده توسط AI از کسانی که توسط انسان ساخته شده اند ، بهتر است. با این حال ، بیتانی چندان مطمئن نیست و احساس می کند “انسان در خراب کردن هوش مصنوعی بسیار خوب است”.
اگر او چیزی را تماشا می کند ، می افزاید: “من احساس می کنم می دانم وقتی نوشتار هیچ انسانی درگیر نبوده است. اما من مطمئن هستم که با هوشمندی تغییر می کند.”
خندیدن مخاطبان تجارت بزرگی است و طی یک دهه گذشته بازار کمدی استندآپ در ایالات متحده از نظر ارزش ترکیبی بلیط های فروخته شده تقریباً سه برابر شده است. این مطابق داده های مربوط به انتشار تجارت Pollstar است که بر بخش عملکرد زنده نظارت می کند. در این گزارش آمده است که فروش بلیط کمدی ایالات متحده در سال 2023 900 میلیون دلار (700 میلیون پوند) در سال 2012 371 میلیون دلار افزایش یافته است.
در همین حال ، یک مطالعه جداگانه ماه گذشته گفت که کمدی زنده اکنون بیش از 1 میلیارد پوند در سال به اقتصاد انگلیس ارزش دارد. این رقم شامل نه تنها فروش بلیط بلکه درآمدهای مکانهای کمدی و جشنواره ها و تأثیر مثبت بر اقتصادهای گسترده تر محلی است.
ویو فورد ، کمدین ایالات متحده نیز در جشنواره جشنواره ادینبورگ در این ماه اجرا می کند.
نمایش او “No Kids on the Blockchain” نامیده می شود ، و جزئیات زمان زندگی خود را با “Crypto 14 فنی دوست داشتنی” شرح می دهد [currency] بروس در سانفرانسیسکو “.
اگرچه خودش این نمایش را نوشت ، اما توضیح می دهد که مطالب خود را در چتپپ آزمایش کرده است.
وی گفت: “من می گویم ،” سلام ، آیا این شوخی خنده دار است؟ “. و اگر می گوید” خنده دار است “، واقعاً ، با مخاطب فرود نمی آید.” “اما اگر می گوید شوخی” توهین آمیز است “خیلی خوب عمل می کند.
“و گاهی اوقات چتپ می گوید” شوخی خوب است ، اما می تواند از برخی کارها استفاده کند “، در این صورت من آن را دور می کنم و دوباره شروع می کنم.”
Viv می داند که بسیاری از مردم در هنرها اینقدر از AI استفاده نمی کنند. این دیدگاهی است که او تا زمانی که در سانفرانسیسکو زندگی می کرد ، جایی که بسیاری از شرکت های فنی مستقر هستند ، از آن استفاده می کرد.
او می گوید: “من خیلی آگاه هستم که تنها دلیلی که من فکر می کنم این راه به دلیل تلقین چهار ساله من در مدرسه سانفرانسیسکو است.” “من فهمیدم که هوش مصنوعی می تواند سلاح شما باشد ، دقیقاً مانند Google می تواند سلاح شما باشد. اگر می دانید چگونه از AI به درستی استفاده کنید ، غیرقابل توقف هستید.”
همه افراد در دنیای کمدی مشتاق نیستند که هوش مصنوعی را امتحان کنند ، از جمله جیمز روک ، کمدین کیوی-فییلیپینی. او می گوید که این با رویکرد او به طنز مطابقت ندارد.
او می گوید: “اعتقاد و اخلاق من این است که بهترین کمدی نوعی است که عمیقاً انسانی و آسیب پذیر است و هوش مصنوعی نمی تواند این کار را انجام دهد.”
آقای روک نیز در این ماه در ادینبورگ اجرا می شود و فکر می کند اگر سایر کمدین ها از هوش مصنوعی استفاده کنند ، مخاطبان متوجه خواهند شد. او می گوید: “آنها می توانند وقتی چیزی معتبر نباشد ، خراب شوند.”
“بنابراین اگر شما آن را ایجاد نکرده اید ، فکر می کنم مخاطبان باهوش و از نظر عاطفی به اندازه کافی باهوش هستند که بدانند چیزی در این نمایش خاموش است.”
آیا هوش مصنوعی می تواند آینده کمدی باشد؟ هیچ کس نمی تواند مطمئن باشد.
علی رغم نوشتن اکثر نمایش های فعلی خود با هوش مصنوعی ، آنستی دانلیس متقاعد نشده است که او دوباره این کار را انجام دهد. او همچنین نگرانی هایی برای نسل بعدی کمدین ها دارد که ممکن است به آن اعتماد کنند.
وی توضیح می دهد: “من فکر می کنم نکته خطرناک در مورد هوش مصنوعی این است که می تواند یک عصا باشد.”
“اگر شما یک کمدین مستقر هستید که صدای شما را می داند ، AI توصیه های خوبی می کند. اما وقتی یک کمدین جدید هستید و هنوز آن صدا را ندارید ، باید بدون هوش مصنوعی یاد بگیرید.
“در غیر این صورت ، نسلی از کمدین ها همان چیزهای تکراری و مقطر را می گویند.”