صنعت فناوری از زمانی که ChatGPT در اواخر سال 2022 وارد صحنه شد، پرهیاهو بوده است. همانطور که بسیاری از ما انجام دادهایم، من آن را امتحان کردم. من آن را با انواع سؤالات و درخواست ها بمباران کردم. آدم عصبی درونی من در Star Trek ابرویی بالا انداخت. به نظر گامی مهم به سوی آن آینده علمی تخیلی بود: رایانه ای با دسترسی به دانش جمعی بشریت که می توانید با آن صحبت کنید مثل اینکه شخص دیگری است. این چیزهای هیجان انگیز است.
هنگامی که تعجب اولیه از بین رفت، هم در صنعت مهماننوازی و هم به طور کلی به آن فکر کردم. چقدر طول می کشد، و چه کاری می توانیم با آن در برنامه های تجاری خود انجام دهیم؟
از ChatGPT پرسیدم، ChatGPT چیست؟
پاسخ داد:
من ChatGPT هستم، یک مدل زبان بزرگ که توسط OpenAI آموزش دیده است. من از تکنیکهای یادگیری ماشینی برای ایجاد پاسخهای انسانمانند به ورودی زبان طبیعی استفاده میکنم. هدف من کمک به کاربران در پاسخ به سوالات، تکمیل وظایف و درگیر شدن در گفتگو است. من روی مجموعه داده بزرگی از متن های متنوع آموزش دیده ام که به من امکان می دهد پاسخ هایی را ایجاد کنم که هم مرتبط و هم آموزنده هستند.
اول شخص جواب میده؟ البته این کار را می کند. با این حال، واقعاً چه چیزی را روی میز می آورد؟ این بدون شک گسترش تلاش ها و موفقیت های موجود در قلمرو AI/ML (هوش مصنوعی/یادگیری ماشین) است. چیزی که همه ما می خواهیم بدانیم این است که چقدر توسعه یافته است. و در حالی که این یک روند بسیار جالب است، آیا یک جهش بزرگ است؟
در حوزه جستجو، بازیکنان بزرگ مدتی است که از AI/ML برای ارائه نتایج مرتبط تر به جستجوهای کاربران استفاده می کنند. جهش قابل توجه برای جستجو با استفاده از ChatGPT نحوه انجام این تعامل است. به جای تایپ کلمات کلیدی و دریافت لیستی از نتایج ممکن که بر اساس ارتباط مرتب شده اند، کاربر می تواند گفتگوی واقعی با موتور جستجو داشته باشد. تداوم مکالمه امکان اصلاح این جستجو و جستجوهای آینده را فراهم می کند. به نظر واضح است که احتمالاً این راهی است که به زودی همه ما با موتورهای جستجو تعامل خواهیم کرد.
استفاده از ChatGPT در برنامه های تجاری معمولی
برای کسانی از ما که برنامه های SaaS را می سازیم، بسیاری از آنها از داده های اختصاصی به طور جزئی یا کامل استفاده می کنند. خبر بد این است که ChatGPT در بهترین حالت خود در حوزه داده های اختصاصی در مراحل اولیه است. ChatGPT بر روی سرورهای مبتنی بر ابری میزبانی میشود که متعلق به نهادی است که آن را توسعه داده و آموزش داده است، OpenAI. منابع داده آن عمومی است و برای استفاده عموم مردم قرار دارد. این مشکلات واقعی را برای استفاده اختصاصی در چندین جبهه، یعنی امنیت، حریم خصوصی، و قراردادها ایجاد می کند. بله، فناوری زیربنایی، GPT-3، برای اشخاص ثالث در دسترس است و میتوان آن را میزبانی کرد تا امکان استفاده محدود و اختصاصی را فراهم کند، اما برای آموزش به کار، اسب بخار و مجموعه داده بزرگی نیاز دارد.
فروشندگان برنامه هایی که با گنجاندن داده های اختصاصی محدود نمی شوند، اکنون باید ChatGPT را ارزیابی کنند. حتی اگر دادههای آنها در حال حاضر بهصورت عمومی در دسترس نباشد، اما با مدلهای کسبوکار آنها مطابقت داشته باشد، آنها میتوانند این دادهها را از طریق API در اختیار ChatGPT قرار دهند. همه چیز هنوز زود است، حتی برای این نوع برنامه ها، اما موانع بسیار بسیار کمتر است.
در صنعت مهماننوازی، چندین برنامه به ذهن میرسد: دربانهای مجازی، کیوسکهای اطلاعاتی، دستیاران میز جلوی مجازی و غیره. بله، این برنامهها از قبل وجود دارند، اما افزودن زبان طبیعی به عنوان رابط، تجربه این موارد را به طرز چشمگیری بهبود میبخشد.
برای بقیه ما که داده های اختصاصی داریم، خیلی زود است. در 1 مارس 2023، OpenAI API های توسعه دهنده را برای مدل های محبوب ChatGPT و Whisper AI خود منتشر کرد. این نوع توانایی لازم برای حرکت در جهت درست است. با این حال، مسائل مربوط به حریم خصوصی و امنیت داده ها همچنان بر توزیع، ذخیره سازی و استفاده از داده های اختصاصی وجود دارد.
با این حال، اشتباه نکنید، رابط های زبان طبیعی انسان و رایانه در داستان های علمی تخیلی در راه است و به زودی در دسترس خواهند بود. حتی اگر زود است، باید در مورد این احتمالات حدس بزنیم و بررسی کنیم که آنها در آینده نه چندان دور روی برنامه های ما تأثیر خواهند گذاشت.
تاثیر زبان طبیعی بر گردش کار برنامه ها
اکثر برنامه ها هنوز از فیلترها برای بررسی داده های خود استفاده می کنند. بسیاری از ما با انبوهی از برنامههایی که از ترکیب جعبههای ورودی، دکمههای رادیویی، کشویی و غیره برای فیلتر کردن مجموعه دادههای بزرگ به یک چیز مفید استفاده میکنند، بسیار آشنا هستیم. برنامه های پیشرفته تر از AI/ML برای کمک به این فرآیند با امتیازدهی به داده ها، پیش بینی و تشخیص الگو استفاده می کنند. حتی با کمک AI/ML، این فرآیند می تواند نتایج بسیار زیاد یا بسیار کمی ایجاد کند.
با این حال، رابط های زبان طبیعی به طور کامل گردش کار برنامه ها را متحول خواهند کرد. مکالمات تعاملی همه کاربران باعث میشود برنامهها به روشهایی جریان پیدا کنند که برای کار در دستشان طبیعیتر است. به جای کار از طریق گردش کارها و ابزارهای کدگذاری شده، هوش مصنوعی قادر خواهد بود جریان ها را ایجاد کند و اقدامات مورد نظر بعدی را پیش بینی کند. ما قبلاً این را در بسیاری از برنامه ها می بینیم، اما آنها با انتظارات زبان طبیعی هدایت نمی شوند و نمایش داده نمی شوند.
استفاده از هوش مصنوعی در صنعت هتلداری
صنعت مهماننوازی سالهاست که هوش مصنوعی را در حوزههایی مانند مدیریت درآمد با پیشبینی تقاضا و ایجاد قیمتهای آتی در سطوح بخش پذیرفته است. همانطور که ابزارهای هوش مصنوعی برای استفاده/آموزش/ادغام آسانتر میشوند، پیشبینی بیشتر و مفیدتر میشود. تعامل با، ایجاد و تولید مجدد این پیشبینیها با یک ابزار زبان طبیعی مانند ChatGPT، بسیاری از کارهای خستهکنندهای را که در حال حاضر توسط یک انسان انجام میشود حذف میکند و به آنها اجازه میدهد تا روی چیزهای مهمتر دیگری کار کنند.
اغلب، حجم زیادی از دادهها برای تصمیمگیری استفاده میشود، اما مردم برای تصمیمگیری قابل اعتماد، حجم و سریع به کمک نیاز دارند. همانطور که قبلا ذکر شد، وارد کردن جستجوها و فیلتر کردن نتایج معمولی است. وقتی میتوانیم آن تعامل را با یک رابط زبان طبیعی جایگزین کنیم، کاربران باید زمان بینهایت آسانتری برای مرتبسازی دادهها داشته باشند. بسیاری از برنامه های کاربردی مهمان نوازی از این الگو استفاده می کنند و از روش های مختلف برای ارائه نتایج یا نتایج مرتبط استفاده می کنند. تصور کنید که در حال مکالمه با سیستم مدیریت املاک، سیستم مدیریت درآمد، سیستم فروش و پذیرایی، یا برنامه های مرتبط با آن هستید که می خواهید داده ها را استخراج کنید، الگوهای گزارش ایجاد کنید یا به دنبال تجارت آینده باشید.
برای Prime Time آماده نیست…هنوز
ChatGPT (و رقبای آن) اینجا هستند تا به عنوان یک مفهوم فناوری باقی بمانند. هنوز خیلی زود است که بگوییم برندگان چه کسانی خواهند بود، اما مفهوم صحبت کردن طبیعی با رایانه در راه است. در واقع، روش ساخت و تعامل ما با برنامه ها را متحول خواهد کرد.
ما سالهاست که AI/ML را در چندین زمینه در صنعت مهماننوازی پذیرفتهایم. ChatGPT یک مرحله بسیار واقعی، متعاقب و طبیعی است. مرتبسازی از طریق دادهها میتواند خستهکننده باشد و جریانهای کاری فعلی نیز میتواند خستهکننده باشد. داشتن مکالمه برای دریافت این داده ها کل فرآیند را آسان تر و کارآمدتر می کند.
هنوز خیلی زود است، اما این فناوری ابتدا به برنامه های کاربردی در دسترس عموم خواهد رسید. برنامههایی که با دادههای اختصاصی سروکار دارند، اعم از ورودی منبع، خروجی پردازش شده، یا هر دو، زمانی که نگرانیهای حقوقی/قراردادی، حریم خصوصی و امنیتی را بفهمیم، خیلی عقب نخواهند بود.
درباره Knowland
Knowland ارائه دهنده پیشرو در جهان اطلاعات داده به عنوان یک سرویس در مورد جلسات و رویدادهای مهمان نوازی است. با بزرگترین پایگاه داده تاریخی رویدادهای واقعی صنعت، هزاران مشتری به Knowland اعتماد می کنند تا تجارت MICE را هوشمندتر بفروشد و درآمد خود را به حداکثر برساند. Knowland در سطح جهانی فعالیت می کند و دفتر مرکزی آن در خارج از واشنگتن دی سی قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه حل های ما، به www.knowland.com مراجعه کنید یا ما را در Twitter@knowlandgroup دنبال کنید.
کیم دیربورن
4316 909 455 +1
گروه دانش