عصر “هوش مصنوعی مولد را در همه چیز قرار دهید” در گوگل آغاز می شود. علاوه بر ویژگیهای سبک ChatGPT که در نهایت به جستجوی گوگل میآیند، امروز گوگل دور جدیدی از ویژگیهای هوش مصنوعی را برای Google Docs و Gmail اعلام کرد. اساساً، گوگل قصد دارد در نهایت، روزی، یک ربات متنی را منتشر کند که تمام کارها را برای شما انجام دهد. می تواند به ایمیل ها پاسخ دهد و تنها با یک پیام متنی ارائه دهد. طبق معمول برای گوگل و هوش مصنوعی، این هنوز منتشر نشده است، و این شرکت میگوید که با این پست وبلاگ فقط دیدگاه گستردهتر خود را به اشتراک میگذارد.
درست مانند ظهور فیس بوک و واکنش بیش از حد تهاجمی گوگل با +Google، گوگل نیز به دلیل ظهور ChatGPT و متن های مبتنی بر هوش مصنوعی در وحشت کامل است. درست مانند نحوه قرار دادن ویژگیهای اجتماعی Google در هر محصول در روزهای G+، برنامه پیش رو این است که متن تولیدی به سبک ChatGPT را در هر محصول Google ایجاد کند. پست وبلاگ گوگل با قاب بندی این اعلامیه به عنوان بخشی از یک طرح بزرگتر، از این موضوع حمایت می کند و می گوید: “برای شروع، ما اولین مجموعه از ویژگی های نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی را در Docs و Gmail معرفی می کنیم.” تا کنون، این شرکت همچنین قول داده است که هوش مصنوعی را در خدمات بهداشتی خود قرار دهد و دسترسی API را به یک مدل زبانی باز کند، اما ما هنوز شاهد عرضه یک محصول مصرف کننده واقعی نیستیم.
این شرکت میگوید که در حال ایجاد یک “شریک هوش مصنوعی مشترک” در Workspace است و ویژگیهای آینده را به طور خلاصه ارائه میکند:
- جیمیل خود را پیش نویس، پاسخ، خلاصه و اولویت بندی کنید
- طوفان فکری، تصحیح، نوشتن، و بازنویسی در Docs
- با تصاویر، صدا و ویدیوهای تولید شده خودکار در اسلایدها، دید خلاقانه خود را زنده کنید
- از طریق تکمیل خودکار، تولید فرمول و طبقهبندی متنی در Sheets، از دادههای خام به بینش و تجزیه و تحلیل بروید.
- پسزمینه جدید ایجاد کنید و در Meet یادداشتبرداری کنید
- گردش کار را برای انجام کارها در چت فعال کنید
گوگل ویدئویی دارد که به جزئیات نحوه عملکرد همه اینها می پردازد و ربات اساساً وظیفه یک مدیر را بر عهده می گیرد، ایمیل های تیم ارسال می کند و ارائه می دهد، همه فقط با چند پیام متنی.
کادر «به من کمک کن بنویسم» در Gmail و Google Docs به شما امکان میدهد که اصل اساسی آنچه را که میخواهید تایپ کنید تایپ کنید، و هوش مصنوعی مولد Google یک بلوک متن را بر اساس آن درخواست ارسال میکند. مثال گوگل مدیری را دارد که با تایپ کردن “من در آن هستم” در کادر “کمک بنویسم” به زنجیره ایمیل “ایده های کمپین فروش” پاسخ می دهد. سپس ربات متنی گوگل ایمیلی را در اصطلاح ارتباطات شرکتی ارسال می کند که با این جمله شروع می شود: “سلام تیم، ما ایده های بسیار خوبی برای کار با آنها داریم، و من هیجان زده هستم که ببینم با آنها چه کاری می توانیم انجام دهیم.” گوگل حتی یک تماس مدیریتی را برای برجسته کردن یک شخص در زنجیره ایمیل پنج نفره (در مثال “راج”) انجام می دهد و از آنها (و فقط آنها) به صورت جداگانه برای مشارکت در ایمیل تشکر می کند. متن تولید شده جیمیل در قسمت پاسخ ظاهر میشود، کاربر «ارسال» را میزند، ایمیل تمام میشود.
سپس کاربر به جیمیل میگوید «بر اساس این ایمیلها یک خلاصه بنویسد»، که یک Google Doc جدید راهاندازی میکند، آن را به درستی عنوان میکند، و تمام ایدهها را از زنجیره ایمیل در یک سند Google با قالببندی زیبا، با آیکونهای کوچکی که هر یک از موارد اصلی را برجسته میکنند، جمع میکند. عنوان. درخواست دیگری میگوید «یک ارائه درباره کمپین بسازید» و هوش مصنوعی Google Slides (نسخه Google پاورپوینت) را با یک قالب تم اصلی و اسلایدهایی راهاندازی میکند که «اهداف»، «موارد کلیدی» و «نقاط عطف» پروژه را مشخص میکند. نوار کناری وحشی “تولید تصاویر” در اسلایدها نشان می دهد که Google نمی خواهد فقط متن تولیدی انجام دهد، بلکه می خواهد بتواند هر آنچه را که برای ارائه خود نیاز دارید، احتمالاً با استفاده از مدل انتشار متن به تصویر Google ایجاد کند. ، ایمیجن.
وقتی ویدیوی Google به نسخهای از Google Meet میرود، چیزها واقعاً وارد قلمرو “مفهوم دور” میشوند. در طول یک جلسه چند نفره، شخصی به یک ربات هوش مصنوعی میگوید «برای ما یادداشتبرداری کند» و در دنیای عالی یک ویدیوی تبلیغاتی، هوش مصنوعی Google شروع به یادداشتبرداری از جلسات میکند. این شامل یک موتور تشخیص صدا می شود که به طور کامل به ارتباط فرد به فرد شما گوش می دهد و رمزگشایی می کند (مردم با یکدیگر بسیار متفاوت از سیستم های تشخیص صدا صحبت می کنند)، محتوای آن مکالمه را درک می کند و سپس بر اساس یادداشت هایی ایجاد می کند. روی کلماتی که فکر می کند شنیده است. من حتی دیگر نمیتوانم دستیار Google را بهطور قابلاعتماد ساعت زنگ دار را متوقف کنم، بنابراین در مورد این ساعت چیزی نمیدانم. مفهوم گوگل یک دستور کار جلسه را ایجاد می کند و ظاهراً موارد را در حین بحث بررسی می کند. سپس گامهای بعدی را برای تک تک کارمندان انجام میدهد و فهرستی از یادداشتهای مهم جلسه دارد.
مثال دیگر این است که پیامهای ادغام ایمیل در Google Sheets برای هر مشتری ایجاد میکند. شما ایده را دریافت می کنید.
اگر دقت کنید می توانید قلاب های زیادی برای آموزش هوش مصنوعی جدید گوگل در رابط کاربری دمو مشاهده کنید. هر بلوک از متن تولید شده دارای مجموعهای از دکمههای «پسندیدن» و «نپسندیدن» است که از کاربران میخواهد «به این پیشنهاد امتیاز دهند». اگر گوگل را بشناسم، هر گونه ویرایشی را که روی متن ایجاد شده انجام شده است را ردیابی و ضبط می کند و آنها را برای داده های آموزشی بیشتر به سیستم باز می گرداند. گوگل از کارمندان خواسته است که پاسخهای Google Bard را به صورت دستی تصحیح کنند (هوش مصنوعی جستجویی که شرکت در حال آموزش آن است) و به زودی کاربران عادی را نیز وادار خواهد کرد که این کار را برای آن انجام دهند.
هر بلوک متن با یک دکمه «تصفیه» همراه است، که در آن میتوانید به هوش مصنوعی اعلانهای اضافی بدهید تا متنی را که دوست دارید بیرون بیاورد. اعلانهای کنسرو شدهای مانند «رسمی کردن»، «کوتاه کردن»، «تفصیل»، «بازنویسی» و رمز مرموز «احساس خوشبختی میکنم» به همراه یک جعبه آزاد وجود دارد که میتوانید هر درخواستی را که میخواهید به هوش مصنوعی اضافه کنید. . در این ویدیو، کاربر درخواست یک بلوک متنی «عجیبتر» میکند، بنابراین Google چیزی جدید، این بار با ایموجیها تولید میکند. همه چیز خوب به نظر می رسد، اما تاریخ انتشار وجود ندارد.
هنوز هم رویکرد آهسته و محتاطانه را در پیش گرفته است
محبوبیت شهابی ChatGPT در پشت بسیاری از تحقیقات اولیه که در گوگل پیشگام بود به دست آمد (T در “ChatGPT” مخفف “Transformer” است، یک تکنیک شبکه عصبی که گوگل در سال 2017 اختراع کرد). اگرچه گوگل رویکردی ترسو برای تولید آن فناوری هوش مصنوعی در پیش گرفت. OpenAI، خالق ChatGPT، بسیار تهاجمی تر بود. چیزهایی را در اختیار عموم قرار می دهد که گوگل فقط در آزمایشگاه ها نگه می دارد و به همین دلیل به محبوب دنیای فناوری تبدیل شده است.
علیرغم وحشت آشکار شرکت از تصویب OpenAI، گوگل همچنان از رویکرد آهسته رول دفاع میکند و میگوید “دریافت این درست – و در مقیاس – چیزی است که ما بسیار جدی میگیریم. ما از تجربه عمیق خود در هوش مصنوعی و بهرهوری میدانیم که ساخت ویژگیهای با هوش مصنوعی نیازمند دقت زیاد، آزمایشهای متفکرانه و تکرارهای زیادی است که توسط بازخورد کاربر هدایت میشود.” Google تمایل دارد ویژگیها را ماهها قبل از انتشار آنها اعلام کند (با خط مورد علاقهاش «در ماههای آینده»)، اما زبان Google برای این نسخه بسیار دورتر از حد معمول به نظر میرسد: «ما این تجربیات جدید هوش مصنوعی را برای آزمایشکنندگان مورد اعتماد ارائه خواهیم کرد. به صورت چرخشی در طول سال.” این شرکت قول میدهد که «تستکنندگان مورد اعتماد» برخی از ویژگیهای هوش مصنوعی را در این ماه دریافت کنند، اما این یک راهاندازی عمومی نیست، بلکه آزمایش است. نظر «در مقیاس» گوگل اشارهای به این دارد که اجرای یک هوش مصنوعی مولد بسیار گران است، بنابراین تعجب نکنید اگر استفاده از آن محدود است یا اگر Google این ویژگیها را منحصر به مشتریان Google Workspace میکند.
امیدواریم که گوگل، مایکروسافت و OpenAI فقط گوگل را شکست ندهند، از نوو همه این ویژگی ها را در آفیس 365 در یک یا دو ماه منتشر کنید. طبق گزارش ها، این شرکت به دنبال ترکیبی از ChatGPT و Office است.