دانش آموزی در کتابخانه دبیرستان Skyline در اوکلند کار می کند.
دانش آموزی در کتابخانه دبیرستان Skyline در اوکلند کار می کند.
ظهور ابزارهای هوش مصنوعی (AI) مانند ChatGPT، مربیان را مجبور کرده است تا با سؤالات اساسی در مورد آنچه که ما آموزش می دهیم و چرا مواجه شوند. یکی از مهمترین سوالات این است: در عصر هوش مصنوعی، دانشآموزان برای موفقیت در زندگی باید بر چه نوع نوشتاری مسلط باشند?
برای پاسخ به این، ما باید ارزیابیهای نوشتاری استاندارد شده مانند آزمونهای ACT/SAT و AP را به دقت بررسی کنیم. به دلیل تأثیر بسیار بزرگی که به طور سنتی بر دسترسی دانشآموزان به کالج داشتند، بسیاری از معلمان دستورالعملهای نوشتاری خود را با تقلید از آنها هماهنگ میکنند و هنر نوشتن را به مقالههای عمومی و پنج پاراگرافی تقلیل میدهند.
این واقعیت که ChatGPT می تواند یک مقاله استاندارد شده را در چند ثانیه تولید کند، این سوال را مطرح می کند که آیا واقعاً بهترین ارزیابی از نوشتار یا تفکر انتقادی است. به عنوان مثال، یک درخواست نوشتن از آزمون ورودی کالج ACT از دانش آموزان می خواهد که مقاله ای در مورد خطرات و مزایای نسبی هوش مصنوعی بنویسند. خلاصهای ۲ تا ۳ جملهای از سه دیدگاه متضاد را به دانشآموزان ارائه میکند و از دانشآموزان میخواهد که یک «مقاله یکپارچه و منسجم» بنویسند و «ایدههای شما را با استدلال و مثالها توسعه و پشتیبانی کنند». (آزمون AP English & Composition و SAT از ساختارهای مشابهی استفاده می کنند.)
این کار شامل چندین مشکل است. ارزیابیهایی مانند این از دانشآموزان میخواهد که به سرعت یک استدلال معتبر درباره موضوعی که دانش کمی در مورد آن دارند، تنظیم کنند، و اساسا از دانشآموزان میخواهند که تخصص خود را تظاهر کنند. به دانش آموزان در مورد موضوعات آموزش داده نشده است. با این حال آنها باید برنامه ریزی کنند و در چهل دقیقه بنویس بنابراین، آنچه مورد ارزیابی قرار می گیرد نه تنها نوشتن، بلکه دانش پیش زمینه، درک مطلب و مهارت های مدیریت زمان است. برخی ممکن است استدلال کنند که آن عناصر را هرگز نمی توان جدا از نوشتار ارزیابی کرد، و این دقیقاً نکته است. برای ارزیابی منصفانه نوشتار، باید به دانش آموزان زمان کافی برای تحقیق و تفکر عمیق در مورد موضوع خود، برنامه ریزی مقاله و تجدید نظر در اختیار دانش آموزان قرار دهیم. این کار تقریب ضعیفی از نوشتن معتبر دانش آموزان در خارج از مدرسه است، و تقریب ضعیفی برای تکالیف نوشتاری گسترده ای است که در دانشگاه یا محل کار با آنها مواجه می شوند، جایی که فرصت هایی برای تحقیق، برنامه ریزی، دریافت بازخورد و تجدید نظر خواهند داشت. . با این حال، ما همچنان برای تصمیم گیری که تأثیرات عمیقی بر فرصت های دانش آموزان دارد، به آنها تکیه می کنیم.
اما، اعلان نوشتن ACT دقیقاً نوع نوشتنی است که ChatGPT به خوبی انجام می دهد. یک روزنامهنگار از ChatGPT برای نوشتن یک مقاله انگلیسی گذرا AP استفاده کرد و دیگران آزمایشهایی را با نتایج مشابه روی دیگر ارزیابیهای نوشتاری استاندارد انجام دادند. ChatGPT اساساً با استفاده از مجموعه داده های عظیم برای پیش بینی کلمه بعدی در یک دنباله با کلمات قبلی کار می کند. با طراحی، در تولید نوشتاری که مطابق با فرم ها و قراردادهای استاندارد باشد، بسیار خوب است.
بنابراین، اگر رایانهها این نوع نوشتار را منسوخ میکنند، دانشآموزان باید چه نوع نوشتاری را انجام دهند؟ به انواع نوشته هایی فکر کنید که به سختی به ماشین ها واگذار می شوند.
یک مثال نوشتن در مورد رویدادهای جاری است. در حال حاضر، ChatGPT بر روی داده هایی که در سال 2021 متوقف می شود، آموزش دیده است. “دانش” آن از جهان پس از آن محدود است. معلمان می توانند تکالیف نوشتاری خود را بر این اساس تغییر دهند. معلمان مطالعات اجتماعی به جای اینکه از دانشآموزان بخواهند که در مورد رویدادهای تاریخی به صورت مجزا بنویسند، میتوانند آنها را برای ایجاد ارتباط بین رویدادهای گذشته و فعلی به چالش بکشند. معلمان انگلیسی میتوانند ادبیات معاصر بیشتری را بگنجانند یا از دانشآموزان بخواهند که ادبیات «متعارف» را در گفتگو با مسائل معاصر قرار دهند. سرعت پیشرفت تکنولوژی نشان میدهد که ChatGPT به زودی “پیشرفت خواهد کرد”. با این حال، محدودیتهای آن در این زمینه این امکان را برای معلمان فراهم میکند تا نوشتن را برای دانشآموزان مرتبطتر کنند.
معلمان همچنین می توانند دانش آموزان را به نوشتن شخصی و خلاقانه تر تشویق کنند. ChatGPT با نزدیک به 600 گیگابایت داده، عمدتاً از اینترنت، آموزش داده شده است. به همین دلیل، نگارش آن ذاتاً است من هستمشخصی اغلب عمومی است، بهتر است از سبک دیگران تقلید کند تا صدایی اصلی. فراهم کردن فرصتهای بیشتر برای نوشتن شخصی و خلاقانه برای دانشآموزان، آنها را به عنوان یک متخصص معرفی میکند و به آنها کمک میکند صدای منحصر به فرد خود را توسعه دهند.
مهمتر از همه، معلمان باید به استفاده از نوشتن به عنوان یک شیوه یادگیری ادامه دهند. نوشتن اهداف زیادی فراتر از انتقال اطلاعات دارد. یکی از مهمترین آنها این است که نوعی یادگیری است. فرآیند تحقیق، برنامهریزی، تهیه پیشنویس و بازنگری به نویسندگان کمک میکند تا ایدهها را تثبیت کنند و افکار را روشن کنند. این امر مستلزم آن است که مربیان بیشتر چیزهایی را که در تربیت معلم یا خود دانشآموز آموختهاند، تغییر دهند. این امر مستلزم دور شدن از نوشتن رسمی به عنوان ارزیابی دانش و به سمت نوشتن غیررسمی به عنوان شیوه یادگیری است.
در نهایت، به همان اندازه مهم است چی نوع نوشتن معلمان تعیین می کند چگونه نوشتن را آموزش می دهند. معلمان باید به جای بازگشت به مقالات زمانبندیشده و کاغذی و مدادی، این لحظه را فرصتی برای انجام کارهایی بدانند که آرزو میکنیم به هر حال زمان انجام آنها را داشته باشیم: اختصاص زمان کلاس برای برنامهریزی، پیشنویس نظارت شده و بازبینی، و بازخورد به موقع فرآیند.
ChatGPT و AI خطرات واقعی و عواقبی را برای مربیان و دانش آموزان ایجاد می کنند. اما آنها همچنین فرصتی را برای تسریع در تجسم مجدد مورد نیاز از آنچه آموزش می دهیم و چرا ارائه می دهند. معلمان، مدیران و سیاست گذاران باید این فرصت را بشناسند و کار دشوار تغییر را آغاز کنند.
•••
کریستوفر ماه دانشجوی دکترا در دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه استنفورد است. تحقیقات او بر سوادآموزی، فناوری و آموزش معلمان متمرکز است.
نظرات بیان شده در این تفسیر بیانگر نظرات نویسنده است. EdSource از نظراتی که دیدگاههای مختلف را نشان میدهند استقبال میکند. اگر مایل به ارسال نظر هستید، لطفا دستورالعمل های ما را بررسی کنید و با ما تماس بگیرید.
برای دریافت گزارشهای بیشتر مانند این، اینجا را کلیک کنید تا برای ایمیل روزانه بدون هزینه EdSource در مورد آخرین پیشرفتها در آموزش ثبتنام کنید.