Instacart در حال اضافه کردن فناوری چت ربات OpenAI ChatGPT به برنامه خود است و از گروه بسیاری از شرکتهایی که همین کار را انجام میدهند – وصل کردن ابزار زبان هوش مصنوعی در اقدامی برای ارائه خدمات خودکار به مشتریان و راهحلهای بازاریابی، استفاده میکند.
ویژگی “Ask Instacart” این شرکت که قرار است اواخر امسال راه اندازی شود، به مشتریان این امکان را می دهد که در مورد مواد غذایی و وعده های غذایی بپرسند و پاسخ های قابل خرید دریافت کنند. این فناوری از ChatGPT در کنار هوش مصنوعی خود Instacart و همچنین دادههای محصول گسترده استفاده میکند – از اطلاعات بیش از 80000 مکان فروشگاه از طریق شرکای خردهفروشی شرکت استفاده میکند.
JJ Zhuang، معمار ارشد در Instacart گفت: «خرید خواربار میتواند به بار ذهنی زیادی نیاز داشته باشد، با عوامل زیادی مانند بودجه، سلامت و تغذیه، سلیقههای شخصی، فصلی بودن، مهارتهای آشپزی، زمان آمادهسازی و الهام از دستور غذا.
اگر هوش مصنوعی بتواند این بار ذهنی را به عهده بگیرد، و ما میتوانیم به رهبران خانواده که معمولاً مسئول خرید مواد غذایی، برنامهریزی وعدههای غذایی، و قرار دادن غذا روی میز هستند کمک کنیم – و در واقع خرید مواد غذایی را واقعاً سرگرم کننده کنیم؟» ژوانگ افزود.
با این حرکت، Instacart به جمع شرکتهایی مانند Meta، Shopify، BuzzFeed و سایرین میپیوندد که در حال حاضر از فناوری ChatGPT در چترباتهای خدمات مشتریان خود و تولید محتوا استفاده میکنند.
در سال 2022، اینستاکارت در سه ماهه چهارم سال 2022 50 درصد افزایش درآمد داشت و طبق گزارش وال استریت ژورنال، این شرکت در سال گذشته 29 میلیارد دلار فروش داشت (بهار 16 درصد در مقایسه با سال مالی 2021). .
Instacart همچنین اخیراً با راهاندازی Instacart Business که صاحبان مشاغل، به ویژه در سطح کوچک و محلی را هدف قرار میدهد، فشار خود را برای محاکمه صاحبان مشاغل کوچک اعلام کرد. آشا شارما، مدیر اجرایی Instacart، بخشی از توسعه Instacart Business بود، و او آن را حرکتی جاه طلبانه میداند – حرکتی که روزی ممکن است با شرکتهایی مانند آمازون و والمارت در بازار مواد غذایی و لوازم رقابت کند.
OpenAI یک استارتآپ نرمافزاری مستقر در سانفرانسیسکو است که در سال 2015 راهاندازی شد – این شرکت به دنبال گسترش دامنه دسترسی خود با ادغام نرمافزار ChatGPT با برنامههای خارجی نسبتاً آسان است. گرگ براکمن، رئیس، رئیس و یکی از بنیانگذاران OpenAI به وال استریت ژورنال گفت که برای انجام این کار، OpenAI به شرکت هایی مانند Instacart اجازه می دهد تا ابزارهای خود را بر روی نرم افزار ChatGPT بسازند.