از آنجایی که بودجه بازاریابی تحت فشار عدم اطمینان اقتصادی خم می شود، سئو به دلیل هزینه های کم و بازده مرکب آن اهمیت فزاینده ای دارد. طبق داده های BrightEdge، حدود 58 درصد از بازاریابان قصد دارند تا پایان سال جاری از هوش مصنوعی برای محتوا و سئو استفاده کنند، در حالی که در حال حاضر 10 درصد این کار را انجام می دهند.
در اینجا نکاتی وجود دارد که چگونه می توانید بخشی از این 58٪ باشید.
1. ایده های محتوایی را طوفان فکر کنید
از آنجایی که گوگل تخصص و تجربه را در اولویت قرار می دهد، ChatGPT نمی تواند به طور جادویی محتوای بهینه سازی شده برای SEO تولید کند. اما می تواند به نویسندگان بشر کمک کند.
با درخواست از هوش مصنوعی برای ایده های مرتبط، این فناوری می تواند به عنوان دستیار نویسنده برای کمک به تولید ایده های با کیفیت برای محتوای تولید شده توسط انسان کار کند.
2. خطوط کلی و اولین پیش نویس ها را ایجاد کنید
وقتی نوبت به سازماندهی افکارتان می رسد، هوش مصنوعی می تواند دوست شما باشد. ChatGPT می تواند به ترسیم یادداشت های خام کمک کند و مسیر انتشار را ساده تر کند.
این یکی دیگر از زمینههایی است که باید تاکید گوگل بر تخصص و تجربه را در نظر داشت و محتوایی ایجاد نکرد که کاملاً به هوش مصنوعی متکی باشد، زیرا کاملاً ممکن است Google به سمت شناسایی و پرچمگذاری محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی سوق دهد.
3. عناوین خود را با هوش مصنوعی تقویت کنید
سرفصل ها و عناوین برای رانندگی ترافیک حیاتی هستند. به جای اندیشیدن در مورد بهترین رویکرد، بازاریابان می توانند از ChatGPT برای ایجاد چندین گزینه سرفصل استفاده کنند.
این رویکرد می تواند فراتر از جستجو موثر باشد. گائل برتون، یکی از بنیانگذاران هکر آتوریتی، متوجه شد عناوین پادکست نوشته شده توسط ChatGPT بهینه سازی شده برای نرخ کلیک بهتر از موارد نوشته شده توسط کارکنان.
4. تصحیح محتوا
ChatGPT یک ویرایشگر کپی نیست و قطعاً یک بررسی کننده واقعیت نیست. بازاریابان محتوایی که به این روش از ChatGPT استفاده می کنند، با خطر نوشتن محتوای اشتباه مطمئناً خود را در آب داغ خواهند دید.
اما هوش مصنوعی می تواند به عنوان یک تصحیح کننده اولیه برای ارائه اولین پاس در مسائل گرامری عمل کند. ربات هوش مصنوعی تازه اعلام شده Grammarly، GrammarlyGO، امیدوار است با کمک به نویسندگان در ایده پردازی و تکرار، گامی فراتر از یافتن غلط املایی بردارد.
با این حال، مطمئن شوید که تمام محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی از طریق یک ویرایشگر انسانی برای بررسی خطاهای احتمالی بررسی واقعیت و سرقت ادبی ارسال میشود.
5. اصطلاحات فنی طوفان فکری
نویسندگان نمی توانند در همه چیز متخصص باشند. ChatGPT به ویژه برای شناسایی زبان مورد استفاده در یک فیلد خاص مفید است. Authority Hacker مثالی از استفاده از ChatGPT برای تولید عبارات مخصوص اسب سواری و استفاده از آن اصطلاحات در کنار رویکرد کلیدواژه معمولی بازاریابان محتوا ارائه می دهد.
6. کلمات کلیدی را ترجمه کنید
اگر فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای خاصی دارید، استفاده از ChatGPT میتواند سریعترین راه برای بازتولید آن کلمات در زبان دیگر باشد.
7. خطرات را به خاطر بسپارید
هوش مصنوعی جایگزینی برای افراد نیست. حتی زمانی که گوگل و مایکروسافت هوش مصنوعی خود را تکامل میدهند، این امکان وجود دارد که موتورهای جستجو برای شناسایی (و به طور بالقوه مجازات) محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی کار کنند.
بارد و بینگ جدید ممکن است با انتقال محتوا به نتایج جستجو، ناشران را در معرض خطر قرار دهند و نیاز به بازدید از وب سایت ها را از بین ببرند.
اما در حال حاضر، به جای جایگزینی، روی استفاده از هوش مصنوعی برای توانمندسازی نویسندگان محتوا تمرکز کنید. ChatGPT می تواند فرآیند نوشتن را ساده کند، سئو را بهبود بخشد و حتی کیفیت محتوا را در صورت استفاده صحیح بهبود بخشد.
این در ابتدا در خبرنامه روزانه eMarketer ارائه شد. برای اطلاعات بیشتر درباره بازاریابی، آمار و روندها، در اینجا مشترک شوید.