اولین مورد از یک سری تحقیقات برای تعیین آینده مشاوره وفاداری
صندوق ورودی ایمیل شما مملو از اطلاعاتی در مورد تأثیر موتورهای جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی بر زندگی شما است. تأثیر آن بر زندگی شخصی و تجاری شما خواهد بود، بنابراین دعوت به یادگیری قانع کننده است. اگر Chat GPT از Open AI را آزمایش نکردهاید، به زودی یا در معرض خطر قرار گرفتن برچسب خارج از ارتباط با آخرین روندها خواهید بود.
OpenAI یک شرکت تحقیقاتی و استقرار هوش مصنوعی است. ماموریت شرکت اعلام شده آنها این است که “اطمینان حاصل شود که هوش عمومی مصنوعی به نفع تمام بشریت است.” داستان پشت سر سام آلتمن، خالق ChatGPT، زمینه بیشتری را به ماموریت این شرکت اضافه می کند.
مایکروسافت، گوگل و دیگران مسابقه ای را برای استفاده از این قابلیت جستجوی تقویت شده آغاز کرده اند. مایکروسافت یک سرمایه گذار در OpenAI است و به تازگی نسخه جدیدی از موتور جستجوی Bing خود را معرفی کرده است که از فناوری ChatGPT برای درک سؤالات و ایجاد پاسخ استفاده می کند. مایکروسافت میگوید که این موتور جستجوی جدید بر روی نسل بعدی مدل زبان OpenAI اجرا میشود که گفته میشود به طور قابلتوجهی از نسخه ChatGPT که از نوامبر 2022 در دسترس است، توانمندتر است. تسلط موتور جستجوی Google در معرض تهدید است و ثابت نیست. گوگل سایت اطلاعاتی خود را راه اندازی کرده است که توضیح می دهد چگونه هوش مصنوعی را برای همه پیشرفت می دهد.
این فناوری به سرعت جنجال ایجاد کرده است. مقالهای منتشر شده که توسط کوین روز، ستوننویس فناوری نیویورک تایمز نوشته شده است، مکالمه دو ساعته او با چت بات بینگ را مستند میکند که در نهایت نویسنده به دلیل تواناییهای نوظهور ربات چت «عمیقاً ناآرام و حتی ترسیده است». تعداد فزاینده ای از کاربران اولیه ChatGPT یا موتورهای جستجو بر اساس آن فناوری، مشکلاتی از پاسخ های نادرست یا ناقص گرفته تا محاسبات ریاضی نادرست را گزارش کرده اند. برخی از آنها بازتاب خزنده ای هستند که آقای رز تجربه کرد. مایکروسافت که میلیاردها دلار در OpenAI سرمایه گذاری کرده است، از ارتقای Bing خود به عنوان یک کار در حال پیشرفت دفاع کرد.
آقای آلتمن در بازگویی پیشینه خود اذعان کرد که خروجی های برنامه تا به امروز اغلب حاوی اشتباهات واقعی است. آلتمن اخیراً در توییتر نوشت: «خیلی چیزها را میداند، اما خطر این است که در بخش قابل توجهی از زمان اعتماد به نفس دارد و اشتباه میکند».
ما با ماشینها گپ میزنیم و سؤال میپرسیم تا ببینیم چقدر میتواند برای یک بازاریاب نام تجاری ارزشمند باشد که میخواهد استراتژی وفاداری «خودتان» را ایجاد کند. ما همه چیزهایی را که از ChatGPT پرسیدهایم پوشش نمیدهیم، اما این مثال را برای نشان دادن سطح دقت و مهارت ربات چت در پاسخ به سؤالات اساسی مرتبط با وفاداری مشتری به اشتراک بگذارید.
ما این سوال را به عنوان اولین آزمایش خود برای Chat GPT مطرح کردیم:
سوال 1:
“لطفاً عناصر کلیدی برای توسعه یک استراتژی برنامه وفاداری را به ما بگویید”. لطفاً توجه داشته باشید که پاسخ نشان داده شده در زیر جنبه های دقیق پاسخ را حذف می کند و فقط به عناصر خط بالایی محدود می شود.
توسعه یک استراتژی برنامه وفاداری شامل چندین مرحله است تا اطمینان حاصل شود که برنامه موثر است و نیازهای مشتریان شما را برآورده می کند. به یاد داشته باشید که یک برنامه وفاداری موفق برنامه ای است که هم برای مشتری و هم برای کسب و کار ارزش ایجاد کند. با درک مشتریان خود و تنظیم برنامه با نیازهای آنها، می توانید یک برنامه وفاداری ایجاد کنید که باعث حفظ مشتری، تعامل و در نهایت رشد درآمد می شود.
در اینجا یک طرح کلی از مراحل مربوطه آورده شده است:
- اهداف خود را مشخص کنید
- مخاطب هدف خود را شناسایی کنید
- جوایز مناسب را انتخاب کنید
- ساختار برنامه را طراحی کنید
- برنامه را اجرا کنید
- اندازه گیری و بهینه سازی
سوال 2:
سپس از Chat GPT پرسیدیم:
برای ایجاد یک استراتژی وفاداری با استفاده از پول نقد برای یک قهوه زنجیره ای چه پیشنهادی دارید؟
پاسخ شماره 2:
توسعه یک استراتژی وفاداری با استفاده از پول نقد برای یک زنجیره قهوه می تواند شامل مراحل زیر باشد:
- اهداف خود را مشخص کنید
- جوایز مناسب را انتخاب کنید
- ساختار برنامه را طراحی کنید
- برنامه را اجرا کنید
- اندازه گیری و بهینه سازی
- مزایای انحصاری را ارائه دهید
از این آزمایش مختصر نتیجه می گیریم:
- ChatGPT به حجم محتوایی که همه ما سال هاست به صورت آنلاین پست می کنیم دسترسی دارد. جای تعجب نیست که لیست کلی توصیه ها برای ایجاد یک استراتژی وفاداری برای اکثر مشاوران وفاداری درست باشد. آیا همه ما یک لیست را به اشتراک می گذاریم؟ نه. تنوع، تزیین و سفارشی سازی وجود خواهد داشت. اما چت بات می تواند به خوبی پایه را بازگرداند. به عنوان یک ابزار تحقیق، قدرتمند و صرفه جویی در زمان است.
- ربات چت که برای جستجوی توصیههایی برای نوع کسبوکار خاص و ساختار وفاداری، تلاش میکند، ما را ناامید کرد. پنج عنصر مشترک در بین شش پاسخ کل وجود داشت. به نظر می رسد که توصیه های کلی از ربات چت برای کل دسته استراتژی وفاداری برای یک کانال تجاری خاص نسخه چندانی ندارد.
- وقتی به دنبال نمونه هایی از عناصر برنامه خاص هستید، همیشه آنچه را که نیاز دارید پیدا نمی کنید. تاریخ قطع اطلاعات در پایگاه داده ChatGPT سپتامبر 2021 است، به این معنی که تا آن زمان فقط به اطلاعات دسترسی دارد. این مشکل اخیر احتمالاً در مقطعی برطرف خواهد شد، اما در حال حاضر، نشان دهنده ضعف در استفاده از ChatGPT برای نیازهای خاص است.
هدف از تحقیق ما ضربه زدن یا تلاش برای بی اعتبار کردن ChatGPT نبود. این یک ابزار فوق العاده قدرتمند است که باعث صرفه جویی در زمان و افزایش کارایی به تجارت می شود. ما میخواستیم بدانیم که موتور هوش مصنوعی تا چه حد میتواند در مورد نکات ظریف استراتژی وفاداری گزارش دهد یا پاسخهایی را با عمق کافی ارائه دهد تا به تیم خردهفروش اجازه دهد به جای جذب کمک خارجی، استراتژی ایجاد کند. امروز شکاف بزرگی در این زمینه وجود دارد، اگرچه انتظار داریم که با آگاهتر شدن و قدرتمندتر شدن ابزار، به تدریج از بین برود.
دور اول به مشاور وفاداری می رود.