امروز، ما خوشحالیم که اعلام کنیم ChatGPT به صورت پیش نمایش در سرویس OpenAI Azure در دسترس است. با سرویس Azure OpenAI، بیش از 1000 مشتری از پیشرفتهترین مدلهای هوش مصنوعی – از جمله Dall-E 2، GPT-3.5، Codex، و سایر مدلهای زبان بزرگ با پشتیبانی از ابررایانههای منحصربهفرد و قابلیتهای سازمانی Azure استفاده میکنند تا به روشهای جدید نوآوری کنند.
از آنجایی که ChatGPT در اواخر سال گذشته معرفی شد، سناریوهای مختلفی را دیدیم که میتوان از آن استفاده کرد، مانند خلاصه کردن محتوا، ایجاد کپی ایمیل پیشنهادی، و حتی کمک به سوالات برنامهنویسی نرمافزار. اکنون با ChatGPT در پیشنمایش در سرویس Azure OpenAI، توسعهدهندگان میتوانند تجربیات مبتنی بر هوش مصنوعی را مستقیماً در برنامههای خود ادغام کنند، از جمله تقویت رباتهای موجود برای رسیدگی به سؤالات غیرمنتظره، جمعبندی مجدد مکالمات مرکز تماس برای فعال کردن سریعتر پشتیبانی مشتری، ایجاد نسخه تبلیغاتی جدید با شخصیسازیشده پیشنهادات، خودکارسازی پردازش ادعاها و موارد دیگر. خدمات شناختی را می توان با Azure OpenAI ترکیب کرد تا موارد استفاده قانع کننده ای برای شرکت ها ایجاد کند. برای مثال، ببینید چگونه میتوان Azure OpenAI و Azure Cognitive Search را برای استفاده از زبان مکالمه برای بازیابی پایگاه دانش در دادههای سازمانی ترکیب کرد.
مشتریان می توانند از امروز از ChatGPT استفاده کنند. قیمت آن 0.002 دلار به ازای هر هزار توکن است و صورتحساب برای تمام استفاده از ChatGPT از 13 مارس آغاز می شود.
ارزش تجاری واقعی
مشتریان در سراسر صنایع ارزش تجاری را از استفاده از سرویس Azure OpenAI می بینند، و ما هیجان زده هستیم که ببینیم چگونه سازمان هایی مانند ODP Corporation، دفتر دولت دیجیتال ملت هوشمند سنگاپور و Icertis به استفاده از قدرت Azure OpenAI و مدل ChatGPT ادامه خواهند داد. برای دستیابی بیشتر:
شرکت ODP هیجان زده است که از فناوری هوش مصنوعی قدرتمند ChatGPT از سرویس OpenAI Azure استفاده کند که از طریق همکاری ما با مایکروسافت ممکن شده است. این فناوری کمک خواهد کرد [The ODP Corporation] ایجاد تحول مداوم در کسب و کار ما، کشف موثرتر احتمالات جدید، و طراحی راه حل های نوآورانه برای ارائه ارزش حتی بیشتر به مشتریان، شرکا و همکاران ما. [The ODP Corporation] در حال ساخت یک ربات گفتگوی مبتنی بر ChatGPT برای پشتیبانی از واحدهای تجاری داخلی ما، به ویژه منابع انسانی است. ربات چت در بهبود فرآیند بررسی اسناد منابع انسانی، ایجاد شرح شغل جدید و افزایش ارتباطات همکاران موفق بوده است. با استفاده از پردازش زبان طبیعی ChatGPT و قابلیتهای یادگیری ماشین، [The ODP Corporation] هدف آن ساده کردن عملیات داخلی و هدایت موفقیت در تجارت است. استقبال از این فناوری پیشرفته به افزایش مزیت رقابتی ما در بازار و افزایش تجربه مشتری ما کمک خواهد کرد.”کارل بریسکو، معاون تولید و فناوری، شرکت ODP
«دفتر دولت دیجیتال ملت هوشمند سنگاپور دائماً به دنبال توانمندسازی افسران عمومی ما با فناوری است تا خدمات بهتری را به سنگاپوریها و ایدههای بهتری برای سنگاپور ارائه دهند. ChatGPT و مدل های زبان بزرگ به طور کلی، نوید تسریع بسیاری از کار دانش در بخش عمومی را دارند و تکنیک های همسویی تعبیه شده در ChatGPT به افسران کمک می کند تا با این مدل های قدرتمند به روش های طبیعی و شهودی تر تعامل داشته باشند. کنترلهای سازمانی سرویس OpenAI Azure برای فعال کردن اکتشاف این فناوریها در موارد سیاست، عملیات و موارد استفاده ارتباطی کلیدی بوده است.»فنگ جی سیم، معاون وزیر، دفتر دولت دیجیتال ملت هوشمند، زیر نظر دفتر نخست وزیر، سنگاپور
«قراردادها اساس تجارت هستند و بر هر دلار در داخل و خارج از یک شرکت حاکم است. در Icertis، ما از هوش مصنوعی در قراردادها استفاده می کنیم تا کسب و کارها در سطح جهانی بتوانند درآمد را به همراه داشته باشند، هزینه ها را کاهش دهند، از انطباق اطمینان حاصل کنند و ریسک را کاهش دهند. در دسترس بودن ChatGPT در سرویس Azure OpenAI مایکروسافت، ابزاری قدرتمند برای فعال کردن این نتایج در صورت بهرهگیری از دریاچه داده ما با بیش از دو میلیارد ابرداده و عناصر تراکنشی – یکی از بزرگترین مخازن ذخیرهشده دادههای قراردادی در جهان، ارائه میدهد. هوش مصنوعی مولد به کسبوکارها کمک میکند تا با عمل به عنوان یک دستیار هوشمند که بینشها را در طول چرخه عمر قرارداد آشکار میکند، به طور کامل هدف قراردادهای تجاری خود را درک کنند. ارائه این قابلیت در مقیاس سازمانی، با پشتوانه نقاط قوت ذاتی در امنیت و قابلیت اطمینان Azure، با اصول هوش مصنوعی اخلاقی ما مطابقت دارد و فرصتهای جدید باورنکردنی برای نوآوری با پلت فرم اطلاعات قرارداد Icertis ایجاد میکند.Monish Darda، مدیر ارشد فناوری در Icertis
علاوه بر تمام روشهایی که سازمانها – بزرگ و کوچک – از سرویس OpenAI Azure برای دستیابی به ارزش تجاری استفاده میکنند، ما همچنین در داخل مایکروسافت کار کردهایم تا قدرت مدلهای زبان بزرگ از OpenAI و زیرساخت بهینهسازی هوش مصنوعی Azure را با هم ترکیب کنیم. معرفی تجربیات جدید در محصولات مصرفی و سازمانی ما. مثلا:
• GitHub Copilot از مدلهای هوش مصنوعی در سرویس Azure OpenAI استفاده میکند تا به توسعهدهندگان کمک کند تا توسعه کد را با برنامهنویس جفت هوش مصنوعی تسریع کنند.
• Microsoft Teams Premium شامل جمع بندی هوشمند و فصل های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی برای کمک به افراد، تیم ها و سازمان ها برای بهره وری بیشتر.
• فروش مایکروسافت ویواتجربه جدید فروشنده مبتنی بر هوش مصنوعی، محتوای ایمیل پیشنهادی و بینشهای مبتنی بر دادهها را ارائه میدهد تا به تیمهای فروش کمک کند تا بر حرکات استراتژیک فروش به مشتریان تمرکز کنند.
• مایکروسافت بینگ یک گزینه چت مبتنی بر هوش مصنوعی را برای بهبود تجربه جستجوی مصرف کنندگان به روش های کاملاً جدید معرفی کرد.
اینها تنها چند نمونه از نحوه کمک مایکروسافت به سازمانها در استفاده از مدلهای هوش مصنوعی مولد برای ایجاد تحول در هوش مصنوعی است.
مشتریان و شرکا همچنین میتوانند برنامهها و راهحلهای هوشمند جدیدی برای متمایز شدن از رقبا با استفاده از رویکرد بدون کد در Azure OpenAI Studio ایجاد کنند. Azure OpenAI Studio، علاوه بر ارائه قابلیت سفارشیسازی برای هر مدلی که از طریق این سرویس ارائه میشود، یک رابط منحصربهفرد نیز برای سفارشیسازی ChatGPT و پیکربندی رفتار پاسخدهی متناسب با سازمان شما ارائه میدهد.
تماشا کنید که چگونه می توانید ChatGPT را با استفاده از پیام سیستم درست در استودیوی Azure OpenAI سفارشی کنید.
رویکرد مسئولانه به هوش مصنوعی
ما در حال حاضر شاهد تأثیر هوش مصنوعی بر مردم و شرکت ها هستیم که به بهبود بهره وری، تقویت خلاقیت و افزایش وظایف روزمره کمک می کند. ما متعهد هستیم که مطمئن شویم سیستمهای هوش مصنوعی مسئولانه توسعه مییابند، همانطور که در نظر گرفته شده کار میکنند و به روشهایی استفاده میشوند که مردم بتوانند به آن اعتماد کنند. مدلهای تولیدی، مانند ChatGPT یا مدل تولید تصویر DALL-E، مدلهایی هستند که مصنوعات جدیدی تولید میکنند. این نوع مدل ها چالش های جدیدی ایجاد می کنند. به عنوان مثال، می توان از آنها برای ایجاد متن قانع کننده اما نادرست برای ایجاد تصاویر واقعی استفاده کرد که هرگز اتفاق نیفتادند.
مایکروسافت از مجموعه ای لایه ای از اقدامات کاهشی در چهار سطح استفاده می کند که برای رفع این چالش ها طراحی شده است. اینها با استاندارد هوش مصنوعی مسئولیت پذیر مایکروسافت مطابقت دارند. اول، حفاظت در سطح برنامه که مشتری را مسئول می کند، به عنوان مثال، توضیح می دهد که خروجی متن توسط هوش مصنوعی تولید شده است و کاربر را وادار به تایید آن می کند. دوم، حفاظت های فنی مانند فیلتر کردن محتوای ورودی و خروجی. سوم، حفاظت از فرآیند و خط مشی که از سیستم ها تا گزارش سوء استفاده تا توافق نامه های سطح خدمات را شامل می شود. و چهارم، مستنداتی مانند دستورالعملهای طراحی و یادداشتهای شفافیت برای توضیح مزایای یک مدل و آنچه ما آزمایش کردهایم.
ما بر این باوریم که هوش مصنوعی در ماههای آینده نحوه کار ما و نحوه عملکرد سازمانها را عمیقاً تغییر خواهد داد. برای رویارویی با این لحظه، ما به رویکردی اصولی ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که سیستمهای هوش مصنوعی ما به طور مسئولانه در حین گوش دادن، یادگیری و بهبود استفاده میشوند تا به هدایت هوش مصنوعی به روشی کمک کنیم که در نهایت به نفع بشریت باشد.
شروع به کار با Azure OpenAI Service
ست خوارز، مدیر برنامه اصلی و مجری مشترک The AI Show، موارد استفاده برتر را برای سرویس OpenAI Azure و یک ربات چت نمونه برای خرده فروشی با استفاده از ChatGPT به اشتراک می گذارد.