نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
به دنبال ایجاد برند شخصی خود هستید، اما با تعهد زمانی مورد نیاز برای نوشتن یک پست لینکدین یا حتی بدتر از آن، یک مقاله طولانی رهبری فکری مبارزه می کنید؟ تو تنها نیستی. اخیراً یکی از کارآفرینان به من گفت: ترجیح می دهم یک سزارین دیگر انجام دهم تا اینکه بنشینم و بنویسم! این ارزش خنده دارد اما برای بسیاری از ما قابل ارتباط است، اینطور نیست؟
ChatGPT را وارد کنید. از آنجایی که این ربات چت همچنان در سراسر جهان دیجیتال موج می زند و به موضوع داغ گفتگو در اتاق های هیئت مدیره و کافی شاپ ها در سراسر جهان تبدیل می شود، بسیاری از کارآفرینان این ابزار چشمگیر هوش مصنوعی را به عنوان راه حلی عالی برای تنگناهای تولید محتوا می بینند. تقاضا برای این عصای جادویی سرورها را تحت الشعاع قرار داد و آنها را از کار انداخت یا به سادگی قادر به پردازش بار نبود. ناگهان، ما شاهد بسیاری از کارآفرینان هستیم که در رسانههای اجتماعی و پستهای وبلاگ با سرعت خیرهکنندهای منتشر میکنند و از ChatGPT برای ارائه محتوایی که میتوانند به سادگی در پلتفرمهای انتخابی خود کپی و جایگذاری کنند، تشکر میکنند. خبر بد را وارد کنید تصمیم گرفتم این مقاله را با این خطر بنویسم که شبیه گرینچ به نظر برسد که ضرب المثل کریسمس را دزدیده است، اما قول میدهم خلق و خوی را که ممکن است با توصیههای عملی کم کنم، جبران کنم.
مطالب مرتبط: سمت تاریک ChatGPT: کارمندان و مشاغل باید اکنون آماده شوند
خطرات استفاده از ChatGPT به عنوان نویسنده ارواح برندینگ شخصی شما
من به عنوان یک متخصص برندسازی شخصی، چاره ای ندارم جز اینکه به شما توصیه کنم از ChatGPT به عنوان نویسنده اشباح خود استفاده نکنید. اجازه بدهید به شما بگویم چرا.
وقتی نوبت به تولید محتوا با هدف ایجاد یک برند شخصی قانع کننده می رسد، استراتژی شما باید حداقل بر یکی از سه رکن زیر باشد:
-
رهبری فکری
-
رهبری نظر
-
به اشتراک گذاری تجربه
گاهی اوقات ما محتوای دیگران را مدیریت می کنیم و به اشتراک می گذاریم (البته به آنها اعتبار می دهیم) یا چیزی را صرفاً برای اهداف سرگرمی به اشتراک می گذاریم. با این حال، بقیه محتوایی که به صورت آنلاین منتشر می کنیم، باید منعکس شود ما اندیشه ها، ما نظر و ما تجربیات.
اینجاست که استفاده از ChatGPT می تواند مشکل ساز شود. هنگامی که فرآیند تولید محتوا را با کپی و چسباندن پاسخ های آن “هک” می کنید، به جای افکار خود، از افکار و نظرات دیگران استفاده می کنید. چرا این یک مشکل است؟ در بهترین حالت، برند شخصی شما غیراصلی، بی الهام و فاقد رابط عاطفی است که مخاطبان را وادار می کند. در بدترین حالت، متوجه خواهید شد که یک برند شخصی میسازید که ریشه در ساختگی دارد، بنابراین از آنچه که یک برند شخصی باید ریشه در آن داشته باشد، چشم پوشی میکنید: اصالت رادیکال.
رویکرد «کپی و چسباندن» دو خطر دیگر دارد.
اولین مورد خطر اطلاعات نادرست مخاطبان است. طبق گفته خود ChatGPT، می تواند اطلاعات نادرست یا قدیمی ارائه دهد و ممکن است اشتباه کند. این خطری بود که ما هنگام سرقت علمی از کاغذ دوستان در طول روزهای مدرسه متحمل شدیم، و این همان ریسکی است که امروز هنگام سرقت ادبی از یک ابزار هوش مصنوعی انجام می دهیم.
خطر دوم این است که بسیاری از کارآفرینان دیگر ممکن است دقیقاً همان سؤالی را که شما پرسیده اید از ChatGPT بپرسند و در حال ایجاد یک پست یا مقاله برای شما هستند. من با کارآفرینان در سرتاسر جهان سخنرانی می کنم و می دانم که همه ما از سر و صدا و “سطل زباله” تکراری (حرف های شما!) که در فضای آنلاین غرق شده ایم، شکایت داریم. چرا به آن اضافه شود؟
مطالب مرتبط: ChatGPT چه معنایی برای آینده کسب و کار دارد؟
چگونه قدرت نفوذ ChatGPT برای ساختن برند شخصی شما
در حال حاضر ممکن است فکر کنید که من مشتاقانه از ChatGPT برای ایجاد محتوا دفاع می کنم، اما نمی توانید بیش از این در اشتباه باشید. من معتقدم این ابزار فوق العاده ای است که می تواند کمک ما دقیقاً به همان روشی که Google translate کمک می کند، اما جایگزین کار واقعی یک مترجم نمی شود. من شخصا و در آژانس برندینگ شخصی خود از آن استفاده می کنم. همانطور که وعده داده شده بود، در اینجا چهار ایده برای چگونگی استفاده موفقیت آمیز از ChatGPT وجود دارد:
-
اگر نوشتن نقطه قوت شما نیست، به جای آن از هدیه خود از کلمه گفتاری استفاده کنید. از خود یک سوال بپرسید و پاسخ خود را ثبت کنید. ضبط را بردارید، آن را از طریق یک نرم افزار رونویسی مانند OtterAI قرار دهید و سپس متن خام را بردارید و آن را در ChatGPT قرار دهید. به این ترتیب، از آن برای ویرایش استفاده خواهید کرد شما اندیشه ها، شما نظرات و شما تجربیات بدون نیاز به انجام هیچ یک از نوشتن واقعی. کیفیت نوشتار ممکن است کلی به نظر برسد، اما حداقل چیزی در مورد خود محتوا وجود نخواهد داشت.
-
مطمئن نیستید در مورد چه چیزی بنویسید؟ از ChatGPT برای ایده پردازی استفاده کنید. به او بگویید که به دنبال نوشتن مقاله هستید، مخاطب را مشخص کنید، موضوع کلی را تعریف کنید (می تواند کلی باشد)، و از آن بخواهید 10 ایده به شما بدهد. یکی را انتخاب کنید که با شما صحبت می کند و برای مراحل انجام به نقطه 1 مراجعه کنید.
-
ChatGPT مخصوصاً برای افزودن خطوط آغازین تند یا جملات پایانی جذاب مفید است. بله، معمولاً هر پاراگراف پایانی را با “در نتیجه” پایان می دهد، اما می توان آن را ویرایش کرد. لحن مورد نظرتان را مشخص کنید: حرفه ای یا جدی، خنده دار یا شوخ طبع، جذاب یا سبک دل، و از آنها بخواهید که از بین آن ها تغییراتی را انتخاب کنید.
-
از آن برای ایده پردازی عنوان مقاله استفاده کنید. من از ChatGPT پنج ایده برای عنوان این مقاله خواستم و این چیزی است که به من داد:
-
“از برندسازی شخصی تا سرقت ادبی: خطرات تکیه بر ChatGPT برای ایجاد محتوا”
-
“ChatGPT: ابزاری قدرتمند برای برندسازی شخصی یا میانبری برای ساختگی؟”
-
“استفاده از ChatGPT برای برندسازی شخصی: نکات و ترفندهای یک متخصص برندسازی”
-
“اصالت رادیکال در برندسازی شخصی: چرا کپی و چسباندن از ChatGPT آن را قطع نمی کند”
-
“ChatGPT برای برندسازی شخصی: چگونه از آن عاقلانه استفاده کنیم بدون اینکه صدای معتبر خود را قربانی کنیم”
-
این پنج گزینه عالی هستند. من احساس کردم که آنها به سبک و صدای من علاقه دارند، بنابراین از ChatGPT خواستم که گزینه چهارم را کوتاه کند. نتیجه همان چیزی است که من به عنوان عنوان این مقاله انتخاب کردم – عنوانی جالب و با نام تجاری که ChatGPT و من برای یک نتیجه سریع در آن همکاری کردیم.
مطالب مرتبط: چگونه از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT در تجارت خود استفاده کنید
امیدوارم ببینم کارآفرینان بیشتری از ابزارهایی مانند ChatGPT استفاده می کنند – اما بدون قربانی کردن هوش انسانی برای یک ابزار مصنوعی. مفهوم “اصالت رادیکال” در برندسازی شخصی همان چیزی است که در بین همه کارآفرینان طنین انداز می شود. من آن را تقریباً در سراسر جهان می شنوم، بدون توجه به شهر یا کشوری که در آن سخنرانی می کنم. در مجموع، به نظر می رسد که ما موافقیم که “تقلبی تا زمانی که آن را بسازی” توصیه ای منسوخ و تاسف بار است (من در مورد آن اینجا نوشتم و بازخورد زیادی از شما دریافت کردم که این احساس را منعکس می کرد).
و با این حال، همانطور که ما شیفته تاثیرگذاری این ابزار جدید هستیم، ناگهان فراموش می کنیم که کپی و چسباندن نقطه مقابل اصالت است. ما چیزهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن با جهان داریم، داستان های میدان جنگ زیادی برای گفتن داریم و راه های زیادی برای استفاده از تجربیات خود برای پیشبرد آن داریم. چرا همه اینها را به افعال از پیش تولید شده برای ما تقلیل دهید، که پلتفرم های آنلاین را آلوده می کند و این خطر را به دنبال دارد که خوانندگان شما متوجه شوند که پست ها و مقالات تحت نام شما اصلاً مال شما نیستند؟