از آنجایی که ChatGPT در ماه نوامبر برای استفاده عمومی در دسترس قرار گرفت، سوالاتی را برای کارفرمایان در مورد موارد استفاده و بهترین روش گنجاندن ابزار در خطمشیهای محل کار و حفظ انطباق ارائه کرد.
توانایی ها
ChatGPT یک پلت فرم زبان هوش مصنوعی است که برای تعامل مکالمه و انجام وظایف آموزش دیده است. برای آموزش هوش مصنوعی مانند ChatGPT، مجموعه داده های عظیمی به یک الگوریتم رایانه وارد می شوند. سپس مدل مورد ارزیابی قرار میگیرد تا مشخص شود که در هنگام بررسی دادههای دیدهنشده قبلی چقدر خوب پیشبینی میکند.
سپس ابزار هوش مصنوعی آزمایش میشود تا مشخص کند که آیا مدل با مقادیر زیادی داده جدید که قبلاً ندیده است، عملکرد خوبی دارد یا خیر.
اگرچه Chat GPT می تواند کارایی را در فرآیندهای محل کار ایجاد کند، اما خطرات قانونی را برای کارفرمایان نیز به همراه دارد.
با توجه به نحوه آموزش و یادگیری هوش مصنوعی، زمانی که کارمندان از ChatGPT برای انجام وظایف شغلی خود استفاده می کنند، ممکن است مسائل مهمی برای کارفرمایان ایجاد شود. دقت و سوگیری زمانی که کارمندان اطلاعاتی را از منبعی مانند ChatGPT در ارتباط با کار خود دریافت میکنند، نگرانکننده هستند.
دقت و اتکا به هوش مصنوعی
توانایی ChatGPT برای ارائه اطلاعات به عنوان یک مدل زبان هوش مصنوعی فقط به اندازه اطلاعاتی است که در مرحله آموزش آموخته است. اگرچه ChatGPT بر روی وسعت وسیعی از اطلاعات آنلاین آموزش دیده است، پایگاه دانش آن هنوز شکاف هایی دارد.
نسخه فعلی ChatGPT فقط بر روی مجموعه دادههای موجود تا سال 2021 آموزش داده شده است. علاوه بر این، این ابزار دادههای آنلاینی را استخراج میکند که همیشه دقیق نیستند. اگر کارمندان برای اطلاعات مربوط به کار به ChatGPT متکی باشند و آن را بررسی نکنند، بسته به نحوه استفاده کارمندان از اطلاعات و مکان ارسال آن، ممکن است مشکلات و خطراتی ایجاد شود.
بنابراین، کارفرمایان باید خطمشیهایی ایجاد کنند که حفاظهای خاصی را در مورد نحوه استفاده کارکنان از اطلاعات ChatGPT در ارتباط با کار خود ایجاد کنند.
تعصب ذاتی
همچنین سوال سوگیری ذاتی در هوش مصنوعی وجود دارد. کمیسیون فرصت های شغلی برابر بر روی این موضوع متمرکز شده است – زیرا مربوط به قوانین تبعیض شغلی است که اجرا می کند. علاوه بر این، قانونگذاران محلی و ایالتی قوانینی را پیشنهاد میکنند و برخی نیز تصویب کردهاند که استفاده کارفرما از هوش مصنوعی را محدود میکند.
اطلاعاتی که هوش مصنوعی ارائه میکند لزوماً به اطلاعاتی بستگی دارد که بر اساس آنها آموزش دیده است – و کسانی که در مورد اطلاعاتی که هوش مصنوعی دریافت میکند تصمیم میگیرند. این سوگیری میتواند در انواع اطلاعاتی که ChatGPT در پاسخ به سؤالات ارائه شده در «مکالمه» با آن ارائه میدهد آشکار شود.
همچنین، اگر ChatGPT در مورد تصمیم گیری در استخدام مشورت شود، این می تواند منجر به ادعای تبعیض شود. همچنین میتواند بر اساس قوانین محلی و ایالتی باعث ایجاد مشکلاتی در انطباق شود که قبل از استفاده از آن در زمینههای شغلی خاص، نیاز به اطلاع از استفاده از هوش مصنوعی در تصمیمگیریهای استخدامی و/یا ممیزیهای خاص دارد.
به دلیل خطرات سوگیری در هوش مصنوعی، کارفرمایان باید در سیاست های خود یک ممنوعیت کلی در مورد استفاده از هوش مصنوعی در ارتباط با تصمیمات استخدامی بدون تأیید بخش حقوقی را لحاظ کنند.
حریم خصوصی و محرمانه بودن
محرمانه بودن و حفظ حریم خصوصی داده ها از دیگر نگرانی های کارفرمایان است که به نحوه استفاده کارمندان از ChatGPT در ارتباط با کار فکر می کنند.
این احتمال وجود دارد که کارمندان هنگام “مکالمه” با ChatGPT اطلاعات اختصاصی، محرمانه یا محرمانه تجاری را به اشتراک بگذارند.
اگرچه ChatGPT نشان می دهد که اطلاعات ارائه شده در مکالمات را حفظ نمی کند، اما از هر مکالمه “یاد می گیرد”. و البته کاربران در حال وارد کردن اطلاعات به مکالمات با ChatGPT از طریق اینترنت هستند و هیچ تضمینی برای امنیت در چنین ارتباطاتی وجود ندارد.
اگر کارمندی در ChatGPT افشا کند، اطلاعات محرمانه کارفرما ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. کارفرمایان محتاط در توافقنامه ها و سیاست های محرمانگی کارکنان، ممنوعیت هایی را برای کارمندان در نظر خواهند گرفت که به اطلاعات محرمانه، اختصاصی یا تجاری در چت ربات های هوش مصنوعی یا مدل های زبانی مانند ChatGPT مراجعه کنند یا وارد کنند.
می توان استدلال خوبی داشت که اطلاعاتی که به یک ربات چت آنلاین داده می شود لزوماً افشای یک اسرار تجاری نیست.
از طرف دیگر، از آنجایی که ChatGPT بر روی گستره وسیعی از اطلاعات آنلاین آموزش دیده است، کارمندان ممکن است اطلاعاتی را از ابزاری که دارای علامت تجاری، دارای حق چاپ یا مالکیت معنوی شخص یا نهاد دیگری است، دریافت و استفاده کنند و خطر قانونی برای کارفرمایان ایجاد کند.
سایر نگرانی های کارفرما
علاوه بر این نگرانی های قانونی، کارفرمایان باید در نظر داشته باشند که تا چه حد می خواهند به کارمندان اجازه دهند از ChatGPT در ارتباط با شغل خود استفاده کنند. کارفرمایان در تقاطع مهمی در بررسی اینکه آیا و چگونه استفاده از ChatGPT را در محل کار خود بپذیرند یا محدود کنند، قرار دارند.
کارفرمایان باید کارایی و صرفهجویی را که میتوان با استفاده از ChatGPT برای انجام وظایفی مانند نوشتن نامهها و ایمیلهای معمول، تولید گزارشهای ساده و ایجاد ارائهها در مقابل از دست دادن احتمالی فرصتهای توسعه برای کارکنانی که خودشان چنین وظایفی را انجام میدهند، ارزیابی کنند. .
ChatGPT از بین نمی رود و نسخه جدید و بهبود یافته آن باید در طول سال عرضه شود. کارفرمایان در نهایت باید به استفاده از آن در محل کار خود بپردازند، زیرا تکرار بعدی حتی بهتر خواهد بود.
با وجود تمام خطراتی که ChatGPT می تواند ایجاد کند، کارفرمایان می توانند از مزایای آن نیز استفاده کنند. بحث تازه شروع شده است. کارفرمایان احتمالاً مانند ChatGPT، مدتی در حال یادگیری و آزمایش بتا در این مورد خواهند بود.
این مقاله لزوماً منعکس کننده نظر گروه صنعتی بلومبرگ، شرکت، ناشر قانون بلومبرگ و مالیات بلومبرگ، یا صاحبان آن نیست.
برای ما بنویسید: راهنمای نویسنده
اطلاعات نویسنده
کارلا گروسنباخر شریک کار و کار سیفرث است و تیم حریم خصوصی محل کار شرکت را رهبری می کند.