لیلی رمینگتون / ترشر
توسط بانی ژائو 3/7/23 9:39 بعد از ظهر
ChatGPT، یک چت ربات هوش مصنوعی، نگرانی هایی را در موسسات دانشگاهی در مورد پیامدهای آن برای سرقت ادبی ایجاد کرده است. دانشجویان، اساتید و مدیران دانشگاه رایس به طور یکسان به این پاسخ می دهند که آیا ChatGPT جایگاهی در آموزش عالی دارد یا خیر.
رئیس دانشگاه بریجت گورمن گفت که علیرغم اینکه برخی از دانشگاههای همتا مانند دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس سیاستهای خود را در پاسخ به ChatGPT اصلاح کردهاند، دولت رایس عجلهای برای تغییر سیاستهای یکپارچگی دانشگاهی خود برای گنجاندن ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT ندارد.
من واقعاً نمی بینم [ChatGPT] متفاوت از هر تکامل دیگری در طول زمان، زیرا تکنولوژی تغییر کرده است… این فقط یک نقطه دیگر در این مسیر است،” گورمن گفت: “این هنوز بسیار جدید است… اگر می خواهید بایستید و سیاستی را تغییر دهید، باید واقعاً مطمئن باشید. و درک کنید که چرا و به چه چیزی امیدوارید با این تغییر به دست آورید… زیرا اینها پیامدهای واقعی برای دانش آموزان دارند.”
گورمن گفت که قاضی نهایی استفاده مناسب از ChatGPT در دانشگاه، سنای هیئت علمی، تک تک اعضای هیئت علمی و سپس دانشجویان هستند.
“در پایان روز، [professors] هنوز هم می توانند به کلاس خود زنگ بزنند و همه را بنشینند و بگویند: “اینم یک کتاب آبی، یک خودکار بیرون بیاور.” شما 15 دقیقه فرصت دارید تا به این سوال پاسخ دهید.» گورمن گفت. راههای مختلفی برای این کار وجود دارد [faculty] می تواند سعی کند به تعامل با [ChatGPT]”
اساتید رایس به طرق مختلف به ChatGPT واکنش نشان داده اند. به عنوان مثال، پروفسور انگلیسی آماندا جانسون، یک خط مشی برنامه درسی در مورد مقالاتی که به گونه ای خوانده می شوند که گویی توسط ChatGPT نوشته شده اند، اضافه کرد.
«سیاست من بیان میکند که چنین مقالاتی باید بهطور کامل بازنویسی شوند تا سند جدید یک استدلال اصلی ارائه کند. جانسون در ایمیلی به Thresher نوشت: دانشآموز باید این استدلال اصلی را با مثالهای خاص، تجزیه و تحلیل دقیق و نقلقولهای قابل تأیید پشتیبانی کند.
جانسون گفت وقتی ChatGPT راه اندازی شد، بلافاصله دید که چگونه دانش آموزانی که در مورد مهارت های نوشتاری خود مطمئن نیستند ممکن است وسوسه شوند که از آن برای تولید مقاله استفاده کنند. با این حال، او فعالانه دانش آموزان خود را از استفاده از ChatGPT با اشاره به معایب فراوان آن منصرف می کند.
جانسون گفت: «مقالههای ChatGPT استدلالهایی ارائه میکنند که در بهترین حالت، آنقدر گسترده و اساسی هستند که میتوانند تقریباً برای هر چیزی کاربرد داشته باشند». به عنوان مثال، ChatGPT به من گفت که فیلم ۲۰۱۹ «Knives Out» «به خاطر شوخ طبعی، بازیهای قوی و طرحی هوشمندانه که تماشاگران را تا آخر حدس میزند معروف است، اما همین را میتوان در مورد «سگهای مخزن» نیز گفت. که یک فیلم بسیار متفاوت است که در سال 1992 منتشر شد. پس هر مقاله دانشجویی که بر چنین اظهاراتی تکیه کند، در نهایت در ارائه یک استدلال واضح، اصلی و نتیجه ای ناکام خواهد بود.
علاوه بر این، جانسون گفت وقتی از ChatGPT خواسته می شود تا اظهارات خاص یا مفصلی در مورد یک موضوع ارائه دهد، مستعد بیان اظهاراتی است که صراحتاً اشتباه است.
جانسون گفت: «وقتی از آن خواستم داستان ادگار آلن پو «گربه سیاه» را خلاصه کند، خلاصهای که تهیه کرد تقریباً در هر جملهای حاوی یک خطای واقعی بود. از آنجایی که ChatGPT برای ادعاهای خود از منابع صفر استناد میکند و از آنجا که فناوریهای جدید اغلب حس اقتدار فریبندهای را به همراه دارند، من به شدت نگران این هستم که دانشجویان از آن سؤالات تحقیقاتی بپرسند و قربانی اطلاعات نادرست شوند.»
از طرف دیگر، جان فلین، استاد علوم زیستی، به کلاس BIOS 442 خود اجازه داده است که از ChatGPT برای آخرین امتحان خود استفاده کند.
برای این آزمون، کمک هوش مصنوعی ممکن است به هر میزانی که دوست دارید استفاده شود… با این حال، لطفاً به خاطر داشته باشید که طراحی آزمایشی اغلب منطق ظریفی در آن دارد، و این چیزی است که مدلهای زبان بزرگ (LLM) مانند ChatGPT معمولاً با آن مشکل دارند. … بدون دانش در این زمینه برای ارائه یک لنگر، آنها می توانند به سرعت شما را به بیراهه بکشانند،» در تکلیف فلین آمده است.
سلست وانگ، یکی از دانشآموزان این کلاس، گفت: این امتحان خاص از پنج سؤال پاسخ رایگان تشکیل شده است که از آنها میخواهد درباره مقالات پژوهشی که خواندهاند، روشهایی که آموختهاند و نحوه اعمال آنها فکر انتقادی کنند.
“[Flynn] به معنای واقعی کلمه به ما گفت، “شما می توانید از ChatGPT استفاده کنید. من آزمایشم را از طریق آن انجام دادم، اگر این کار را انجام دهید، یک B دریافت خواهید کرد. و سپس او به ما گفت که چگونه ChatGPT … صدای شما را خوب می کند، اما واقعاً به سؤالات پاسخ نمی دهد. اما او گفت… این یک نقطه شروع خوب است. من فکر میکنم این واقعاً مفید است، زیرا حداقل میدانم با چه چیزی میتوانم کار کنم، به جای اینکه کل اینترنت را بگردم، نقطه شروعی وجود دارد.»
پدرو ریبیرو، معاون خارجی شورای افتخار و رئیس مشترک کارگروه هوش مصنوعی شورا که در اوایل این ترم ایجاد شد، گفت که موضع رسمی آنها در مورد ChatGPT این است که دانشجویان نباید بدون اعتبار از ChatGPT استفاده کنند.
اساساً، شورای افتخار با ChatGPT مانند هر منبع دیگری برخورد می کند: اگر از هر یک از ایده های آن استفاده می کنید، باید به آن استناد کنید. در مورد استفاده از آن برای افزودن گرامر یا سبک، این به صلاحدید استاد است.» ریبریرو گفت. ما میخواهیم دانشآموزان ایدهها و مشارکتهای خود را ارائه کنند، هم به این دلیل که میخواهیم مردم یاد بگیرند و هم به این دلیل که میخواهیم مؤسسهای محترم باشیم. اما من فکر می کنم [ChatGPT] قطعاً کاربردهای خوبی دارد که در یکپارچگی آکادمیک است.»
ریبیرو گفت که کارگروه هوش مصنوعی بیانیهای را برای تمام اساتید ارسال کرده است که نشان میدهد استفاده از نرمافزار هوش مصنوعی برای تولید ایده بدون اعتبار باید سرقت ادبی تلقی شود و آنها را تشویق کرد تا آن را در برنامههای درسی خود قرار دهند.
«اگر چیزی بد است، باید آن را در مسیرهای تکلیف قرار دهید، زیرا در غیر این صورت [Honor Council] ریبیرو گفت نمی توانم درباره آن قضاوت کنم. «اگر میخواهیم به دانشآموزان اعتماد کنیم که از کد افتخار پیروی کنند، باید روشن کنیم که این کد چیست. زیرا برای برخی از کلاس ها، شاید استفاده از ChatGPT مجاز باشد. و چیزی که ما واقعاً به اساتید تأکید کردهایم این است که واضح باشد – تا حد امکان واضح باشد.»
ریبیرو گفت که کارگروه هوش مصنوعی در حال آزمایش برخی از نرم افزارهای تشخیص سرقت ادبی بوده است، اما برای ارائه توصیه به شورای افتخار به داده های بیشتری نیاز دارد.
Elysia Wu، یک دانش آموخته ارشد Lovett در علوم اعصاب و انگلیسی، گفت که او در درجه اول از ChatGPT به عنوان ابزاری برای بررسی ادبیات استفاده می کند.
من احساس میکنم مزیت ChatGPT این است که میتواند اطلاعات زیادی را بهطور همزمان تهیه کند، و زمانی که اطلاعات زیادی را تجزیه و تحلیل میکنید و سعی میکنید مقالهای بنویسید که نیاز به اطلاعات زیادی دارد، میتواند کمک زیادی کند. وو گفت.
وو گفت که علیرغم اینکه ChatGPT محدودیت ها و محدودیت هایی دارد، به طور کلی هنوز برای افرادی که به دنبال یادگیری و استفاده از اینترنت هستند تا در کار خود کارآمدتر و سازنده تر باشند، سودمند است.
«من فکر میکنم درخواست از دانشآموزان برای حفظ کویزلتها و مواردی از این قبیل… به هر حال خیلی دیر شده است. من فکر می کنم این یک واقعیت واقعی است که هر زمان که در محل کار هستید، احتمالاً می توانید چیزی را در گوگل جستجو کنید.
کلایتون رمزی، کارشناس ارشد کالج بیکر که در رشته علوم کامپیوتر و مهندسی برق تحصیل می کند، گفت که معتقد است ChatGPT اغلب “با اطمینان اشتباه است.”
«دستیابی به یک نتیجه زیبا بسیار آسان است که اصلاً معنی ندارد… من به همان اندازه زمان صرف تأیید می کنم [the codes it produces] رمزی گفت، چون باید خودم آن را از ابتدا بنویسم.
رمزی گفت که استفاده از ChatGPT در تکالیف باید مانند کمک گرفتن از یک دوست باشد.
رمزی گفت: «اگر با یکی از دوستانم در مورد مقالهام صحبت کردم، و آنها ایده خوبی داشتند که میخواستم به کاوش بروم، فکر میکنم که سرگرم کننده خواهد بود. “اما اگر من با دوستم در مورد یک مقاله صحبت کنم و فقط کلمات آنها را مستقیماً از دهان آنها بر روی کاغذم بلند کنم، این کار نادرست است.”
برخی از دانش آموزان رایس از ChatGPT در طول امتحانات و آزمون ها استفاده کرده اند. یک کارشناس ارشد ناشناس گفت که آنها در طول یک امتحان خانگی از ChatGPT کمک گرفتند تا پاسخ های خود را بررسی کنند.
“من این مشکل را داشتم که از من خواست یک نمودار ایجاد کنم، و من دستور را در ChatGPT قرار دادم. من پاسخ خود را با ChatGPT مقایسه کردم و فکر می کنم [ChatGPT is] در برخی از جزئیات کوچک اشتباه است، بنابراین من از پاسخهای آن استفاده نکردم… من فکر میکنم ChatGPT در طول امتحانات مفید نیست زیرا 100% درست بودن آن تضمین نمیشود. همچنین، خراب شد، و قبل از اینکه پاسخ معتبری به من بدهد، مجبور شدم آن را دوباره راه اندازی کنم.
یکی دیگر از افراد ارشد ناشناس گفت که از ChatGPT برای پست های گفتگو و تکالیف آزمایشگاهی استفاده می کنند.
“این به من کمک می کند منابعی مانند مقالات علمی را برای نقل قول پیدا کنم و به من کمک می کند تا نوشتن خود را صاف کنم. به این دلیل توانسته ام در تکالیفم نمرات بالاتری کسب کنم [ChatGPT]این منبع می گوید.
گورمن گفت که استفاده از ChatGPT به گونهای که کد افتخار رایس را نقض کند، یک بازی با ریسک بالا است که در ازای آن کم است.
گورمن گفت: «اگر رفتاری را انتخاب کنید که از نظر تحصیلی نادرست است، عواقب بالقوه بسیار شدید خواهد بود. «این کار را نکن. ارزشش را ندارد.”