مارک بنیوف، یکی از مدیران عامل شرکت Salesforce.com، در یک جلسه پانل در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، سوئیس، در روز سه شنبه، 24 می 2022، سخنرانی می کند.
هالی آدامز | بلومبرگ | گتی ایماژ
Salesforce جدیدترین نیروگاه فناوری است که به شیدایی ChatGPT می پیوندد.
این شرکت روز سهشنبه اعلام کرد که نرمافزاری حاوی هوش مصنوعی را برای کمک به فروشندگان، نمایندگیهای خدمات مشتری و بازاریابان منتشر خواهد کرد. Salesforce این پیشنهاد را Einstein GPT مینامد و از فناوری OpenAI استفاده میکند که صنعت فناوری را از زمانی که استارتآپ تحت حمایت مایکروسافت در نوامبر ChatGPT را برای عموم افتتاح کرد، طوفان زده است.
شرکتهای برتر فناوری در تلاش هستند تا از افزایش علاقه به هوش مصنوعی مولد بهره ببرند، که میتواند پس از یادگیری از مجموعهای از دادههای جمعآوریشده از اینترنت، متن یا اطلاعات دیگر را بیرون بیاورد. این مدلهای هوش مصنوعی گاهی اوقات اطلاعات نادرستی را نمایش میدهند و شرکتهایی را که به کسبوکارهای بزرگ و دولتها میفروشند، وادار میکنند تا با دقت به کار خود ادامه دهند.
Clara Shih، مدیر عامل شرکت Salesforce’s Service Cloud در مصاحبه ای گفت: «ما تا جایی که می توانیم بدون به خطر انداختن رویکرد اخلاقی مسئولانه در حال حرکت هستیم.
مانند Salesforce، مایکروسافت در تلاش است تا انتشار اطلاعات نادرست را به حداقل برساند زیرا ویژگی های هوش مصنوعی را به نرم افزار رقیب Dynamics 365 خود می آورد. مایکروسافت روز دوشنبه اعلام کرد که کاربران می توانند پس از اعلام ویژگی مشابه برای نمایندگان فروش در ماه گذشته، به لیست انتظار برای ویژگی خدمات مشتری بپیوندند که به طور خودکار پیام های ایمیل را تهیه می کند. به طور جداگانه، مایکروسافت ربات چت OpenAI را به موتور جستجوی Bing خود اضافه می کند.
یکی از ویژگیهایی که Salesforce در Service Cloud عرضه میکند، یک جعبه گفتگو با فناوری است که میتواند پاسخی برای یک سؤال بر اساس اطلاعات ذخیره شده در Salesforce بنویسد. نمایندگان می توانند پاسخ تولید شده به صورت خودکار را ویرایش کنند یا دکمه ارسال را فشار دهند.
Salesforce که اخیراً تحت فشار سرمایه گذاران فعال برای سودآوری بیشتر قرار گرفته است، قیمت گذاری یا زمان بندی ویژگی های جدید را نهایی نکرده است. مدیران ابتدا میخواهند ببینند که اوضاع با سازمانهایی که در برنامه آزمایشی Salesforce ثبت نام کردهاند چگونه پیش میرود.
Salesforce اقدامات مختلفی را انجام داده است تا توانایی های Einstein GPT را از اطلاعات نادرست مردم حفظ کند. علاوه بر دخالت عامل انسانی، این شرکت حوزه داده هایی را که می تواند پاسخ را تحت تأثیر قرار دهد، محدود کرده است.
هم Salesforce و هم Microsoft خدماتی را به نمایش می گذارند که می توانند ایمیل های بازاریابی بنویسند. مایکروسافت بخش های هوش مصنوعی جدید برنامه های Dynamics خود را Copilot می نامد.
چارلز لامانا، معاون شرکت مایکروسافت، گفت: «این خودکار خلبان نیست». “این گزینه به من می دهد، اما من ویرایشگر هستم. من گزینه ای را انتخاب می کنم که وارد کمپین شود.”
Salesforce همچنین در حال تبلیغ یک برنامه ChatGPT جدید برای Slack است که می تواند اطلاعات مشتق شده از Salesforce را نمایش دهد. شیه طی یک جلسه توجیهی رسانه ای دوشنبه گفت که OpenAI این برنامه را ساخته و در چند ماه گذشته از آن استفاده کرده است. سخنگوی Salesforce گفت که افراد می توانند برای پیوستن به لیست انتظار برنامه Slack ثبت نام کنند.
مارک بنیوف، مدیر عامل Salesforce، در هیاهوی تبلیغاتی است. او در هفته گذشته 14 بار به هوش مصنوعی اشاره کرد.
بنیوف در بیانیهای درباره این موضوع گفت: «اینشتین GPT در ترکیب با Data Cloud ما و عمیقاً با Customer 360، از جمله Tableau، MuleSoft و Slack ادغام شده است، درها را به سطح بعدی هوش باز میکند و تحولات دیجیتالی را در دنیای جدید هوش مصنوعی ما ایجاد میکند. پیشنهاد جدید
Shih گفت که Salesforce بیش از یک سال پیش کار با مدلهای زبان OpenAI را آغاز کرد، اما هیجان موجود در فضا، جدول زمانی را برای دسترسی زودهنگام به ویژگیهای جدید به مشتریان تسریع کرد.
تماشا کردن: گرگ مسکوویتز از Mizuho می گوید: هیچ کس انتظار یک راهنمای حاشیه 27٪ از Salesforce را نداشت.