#هوش_مصنوعی
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مدتهاست که از هوش مصنوعی برای شخصیسازی فیدها و توصیه و فیلتر کردن محتوا استفاده میکنند. اکنون بسیاری از این پلتفرمها از هوش مصنوعی حتی بیشتر برای جذب کاربران و تبلیغکنندگان استفاده میکنند.
در اینجا جدیدترین.
هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی
ابزارهای تبلیغاتی متا متا ماه گذشته بهروزرسانی Lattice، فناوری تبلیغاتی خود را اعلام کرد. Lattice چندین مدل هوش مصنوعی از Meta’s Advertising Suite را ادغام می کند و ادعا می کند که عملکرد تبلیغات را بهبود و پیش بینی می کند.
در همین حال، متا ابزارهای هوش مصنوعی مولد را برای گروه کوچکی از تبلیغکنندگان عرضه کرد. این ابزارها شامل جعبه ایمنی هوش مصنوعی است که به کاربران امکان میدهد نسخههای تبلیغاتی را آزمایش کنند، پسزمینههایی را از پیامهای متنی ایجاد کنند، و تصاویری با نسبتهای تصویری مطابق با فرمتهای تبلیغاتی تولید کنند.
همان اعلامیه ماه مه شامل راه اندازی مجموعه مزیت متا، متشکل از 12 محصول تبلیغاتی بود که کمپین ها را با استفاده از هوش مصنوعی بهینه می کند. Advantage Suite به تبلیغکنندگان این امکان را میدهد که با یک کلیک کمپین را از حالت دستی به خرید Advantage+ تغییر دهند. این برنامه از ویدیوهایی مانند نمایش محصول در تبلیغات کاتالوگ پشتیبانی می کند و وعده می دهد با یافتن افراد بیشتری که احتمال دارد تبدیل شوند، هدف گذاری مخاطب را بهبود بخشد.
ابزارهای هوش مصنوعی متا، اگرچه مفید هستند، اما کنترل را از بازاریابان حذف می کنند. این نکته منفی است.
ربات چت هوش مصنوعی من اسنپ چت. اسنپ چت اولین پلتفرم اجتماعی بزرگی بود که با یک ربات چت هوش مصنوعی رو به روی کاربر آزمایش کرد، زمانی که در ماه فوریه هوش مصنوعی من مبتنی بر چت GPT را راه اندازی کرد. هوش مصنوعی من در صندوق ورودی چت کاربر زندگی می کند و می تواند با یک نام و نماد Bitmoji شخصی شود. کاربر می تواند هوش مصنوعی من را به مکالمات گروهی اضافه کند تا سوالات را با استفاده از یک ربات چت هدایت کند @My AI اشاره. همچنین میتواند توصیههایی را برای فعالیتهای اسنپ مپ ارائه کند و لنزهای اسنپ چت را برای رویدادهایی مانند تولد یک دوست توصیه کند.
اسنپ چت ادعا می کند که کاربران در ماه آوریل روزانه 2 میلیون پیام به چت ربات هوش مصنوعی من ارسال می کنند. با این حال، قرارگیری برجسته پین شده در بالای فید چت و نگرانیها در مورد اشتراکگذاری موقعیت مکانی و کنترلهای والدین جرقهای از هجوم بررسیهای برنامههای 1 ستاره را به همراه داشته است. فقط کاربران +Snapchat (که اشتراک 3.99 دلار در ماه پرداخت می کنند) می توانند هوش مصنوعی من را حذف کنند. این کاربران همچنین اولین کسانی هستند که به ویژگیهای جدید دسترسی پیدا میکنند و میتوانند پاسخ متن یا تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را به عکسهای خود دریافت کنند.
برچسب ها و ربات های هوش مصنوعی اینستاگرام. اینستاگرام شروع به آزمایش ویژگیهای هوش مصنوعی با کاربران کرده است، از جمله ایجاد استیکر از یک پیام متنی. (استیکرها در اینستاگرام عناصر گرافیکی برای چسباندن به تصاویر و ویدیوها هستند.)
چت ربات هوش مصنوعی اینستاگرام مشابه اسنپ چت است و شامل حداکثر 30 شخصیت است و می تواند پیام تولید کند.
محتوای هوش مصنوعی لینکدین لینکدین “اصول هوش مصنوعی مسئول” خود را در ماه فوریه منتشر کرد و از آن زمان مقالات مشترک مبتنی بر هوش مصنوعی خود را منتشر کرده است. این مقالات با کاربران دارای مجموعه مهارت های مرتبط مطابقت داده شده و به عنوان شروع کننده مکالمه تبلیغ می شوند. کاربران ممتاز همچنین برای بهبود اطلاعات نمایه، مانند توضیحات نقش بر اساس عناوین شغلی، به دستورهای نوشتن هوش مصنوعی دسترسی دارند. این فناوری همچنین می تواند شرح شغل ایجاد کند.
TikTok چت بات و تصاویر نمایه هوش مصنوعی را آزمایش می کند. TikTok در حال آزمایش یک ربات چت هوش مصنوعی است به نام تاکو با کاربران در فیلیپین. ربات چت می تواند ویدیوهایی را توصیه کند، که می تواند نحوه جستجو و کشف محتوا را در برنامه توسط کاربران تغییر دهد.
TikTok همچنین در حال آزمایش تصاویر پروفایل تولید شده توسط هوش مصنوعی است که در آن کاربران می توانند به 30 گزینه تصویر دسترسی داشته باشند که می توانند دانلود شوند، در داستان ها به اشتراک گذاشته شوند یا به عنوان آواتار پروفایل استفاده شوند.