وقتی یکی از بازیکنان League of Legends یک بلیط پشتیبانی برای Riot ارسال کرد، متوجه شدند که نام یک ربات چت هوش مصنوعی در پاسخ آنها باقی مانده است! این کارمند سعی کرد ایمیل دیگری بفرستد و امیدوار بود کسی متوجه اشتباه آنها نشود.
رباتهای چت هوش مصنوعی در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشتهاند، با روباتهایی مانند ChatGPT که محبوبیت زیادی پیدا کردهاند و به مردم اجازه میدهند در مدت زمان بسیار کوتاهی به سؤالات پاسخ دهند.
با این حال، این بدان معنا نیست که آن پاسخ ها کامل هستند. در این برهه از زمان، این چت ربات ها بیشتر ابزاری برای استفاده هستند تا راه حلی عالی برای هر مشکلی. مهم نیست که یک ابزار چقدر خوب است، خطای کاربر می تواند منجر به اشتباهات بزرگی شود.
یکی از این نمونهها در یک بلیط پشتیبانی مشاهده شد، یکی که به بازیکن League of Legends قول میداد که با یک کارمند Riot مرتبط باشد. پاسخ بسیار انسانی این کارمند به طور تصادفی نام چت ربات هوش مصنوعی را که در آنجا استفاده میکردند، گذاشت و آنها سعی کردند با ارسال ایمیل دیگری آن را پنهان کنند و امیدوار بودند که متوجه اولین ایمیل نشوند.
کارکنان پشتیبانی لیگ از هوش مصنوعی برای پاسخ به بازیکنان استفاده می کنند
استفاده از ربات ها و پاسخ های خودکار در پشتیبانی مشتری چیز جدیدی نیست. وقتی نوبت به پاسخگویی به برخی از متداول ترین سؤالات و مشکلات رایج در مورد یک محصول می رسد، داشتن یک ربات که می تواند پاسخ دهد واقعاً می تواند در برخورد با تعداد زیادی مشتری کمک کند.
با این حال، برای کسانی که در مورد یک موضوع خاص یا چیزی کمی جدی تر به کمک نیاز دارند، داشتن کمک یک نماینده واقعی خدمات مشتری می تواند ضروری باشد.