رباتهای چت هوش مصنوعی در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشتهاند، با روباتهایی مانند ChatGPT که محبوبیت زیادی پیدا کردهاند و به مردم اجازه میدهند در مدت زمان بسیار کوتاهی به سؤالات پاسخ دهند.
با این حال، این بدان معنا نیست که آن پاسخ ها کامل هستند. در این برهه از زمان، این چت ربات ها بیشتر ابزاری برای استفاده هستند تا راه حلی عالی برای هر مشکلی. مهم نیست که یک ابزار چقدر خوب است، خطای کاربر می تواند منجر به اشتباهات بزرگی شود.
یکی از این نمونهها در یک بلیط پشتیبانی مشاهده شد، یکی که به بازیکن League of Legends قول میداد که با یک کارمند Riot مرتبط باشد. پاسخ بسیار انسانی این کارمند به طور تصادفی نام چت ربات هوش مصنوعی را که در آنجا استفاده میکردند، گذاشت و آنها سعی کردند با ارسال ایمیل دیگری آن را پنهان کنند و امیدوار بودند که متوجه اولین ایمیل نشوند.
کارکنان پشتیبانی لیگ از هوش مصنوعی برای پاسخ به بازیکنان استفاده می کنند
استفاده از ربات ها و پاسخ های خودکار در پشتیبانی مشتری چیز جدیدی نیست. وقتی نوبت به پاسخگویی به برخی از متداول ترین سؤالات و مشکلات رایج در مورد یک محصول می رسد، داشتن یک ربات که می تواند پاسخ دهد واقعاً می تواند در برخورد با تعداد زیادی مشتری کمک کند.
با این حال، برای کسانی که در مورد یک موضوع خاص یا چیزی کمی جدی تر به کمک نیاز دارند، داشتن کمک یک نماینده واقعی خدمات مشتری می تواند ضروری باشد.
پوستر اصلی مشخص می کرد که آنها از اینکه از هوش مصنوعی برای پاسخ دادن به آنها استفاده شده است عصبانی نیستند، اما بیشتر از این عصبانی هستند که برای آنها فاش نشده که توسط یک شخص واقعی به آنها پاسخ داده نمیشود.
پس از ابراز نگرانی در مورد نحوه برخورد با آنها در رابطه با بلیط خود، این بازیکن پاسخی از سایر کارکنان پشتیبانی Riot دریافت کرد که به استفاده از هوش مصنوعی در این پاسخ پرداخت.
ما هنوز در حال بررسی دقیق اتفاقاتی هستیم که در اینجا رخ داده است، اما پاسخ کوتاه منفی است. نمایندگان منفرد اغلب از ماکروهای شخصیسازیشده برای کمک به پاسخ سریعتر به بازیکنان استفاده میکنند، اما ما پاسخها را با استفاده از هوش مصنوعی نمینویسیم یا هیچ اطلاعات بازیکنی را در هیچ پلتفرم هوش مصنوعی ارسال نمیکنیم. این پاسخ مستقیماً خطاب به این بازیکن از Riot Castmoore بود، کسی که بر سایر نمایندگان پشتیبانی نظارت می کند.
این پست در Reddit منفجر شد و پاسخ دیگری را از یک کارمند Riot به همراه داشت.
در حالی که برخی از پاسخهای از پیش ذخیرهشده برای استفاده از عوامل پشتیبانی وجود دارد، طبق گفته Smileyjoe استفاده از هوش مصنوعی در اینجا کاملاً ممنوع است. آنها تأیید کردند که Riot از character.ai (ربات چت که جرقه این جنجال را برانگیخت) استفاده نمی کند و در مورد زمان استفاده از ربات ها شفاف هستند.
همچنین مشخصاً ذکر شد که Riot به بلیطهای پشتیبانی ارسال شده از بازیکنان اجازه نمیدهد «از هر ابزاری خارج از شبکه امن ما عبور کنند» که یکی از بزرگترین نگرانیهای بازیکنان است.
افراد حاضر در تاپیک با OP موافق بودند و از استفاده از هوش مصنوعی چندان آزرده نشدند. مشکل این است که فاش نشد و چت ربات هوش مصنوعی مانند character.ai بخشی از شبکه امن Riot نیست.
استفاده از یک چت ربات منبع باز یا پولی با هوش مصنوعی می تواند منجر به تعدادی از مسائل امنیتی و افشای اطلاعات مشتری به پلتفرم های دیگر شود، به این معنی که استفاده از این ربات ها برای پشتیبانی از مشتری می تواند منجر به لو رفتن اطلاعات حساب بازیکنان League of Legends شود. و با توجه به اینکه بسیاری از بازیکنان اطلاعات شخصی از جمله کارت اعتباری و اطلاعات حساب بانکی خود را در حساب خود ذخیره میکنند، برخی از بازیکنان نگران این موضوع هستند.