یادداشت سردبیر نظر: این مقاله که بخشی از مجموعه صداهای جدید ما است، توسط یکی از اولین مشارکت کنندگان در Star Tribune Opinion نوشته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تلاشهایمان برای گسترش مستمر دامنه دیدگاههایی که منتشر میکنیم، رجوع کنید startribune.com/opinion/newvoices.
•••
من در مورد ChatGPT کنجکاو شده ام زیرا در رسانه ها در مورد آن زیاد صحبت می شود. ChatGPT یک ابزار هوش مصنوعی است که توسط OpenAI برای پاسخ به سوالات به روشی شبیه ربات چت ایجاد شده است. این می تواند یک شعر، داستان یا کد را بر اساس یک دستور ساده بنویسد. یکی از مشکلات اصلی مورد بحث این است که می تواند با یک اعلان مقاله بنویسد و این سوال را مطرح کند: این برای آموزش زبان انگلیسی چه معنایی دارد؟
بنابراین، من نیز با ChatGPT با سوالات و درخواست های زیادی بازی کردم. باید اعتراف کنم که تعجب نکردن از پاسخ های خوب و انسانی ChatGPT سخت است. بنابراین سوال ما این است: دفعه بعد که یک معلم انگلیسی از دانش آموزی می خواهد که یک گزارش کتاب 1000 کلمه ای درباره “مکبث” بنویسد، چرا او بیشتر از یک کپی و پیست ساده برای آن وقت صرف می کند؟
آموزش زبان انگلیسی به طور سنتی بر نوشتن به عنوان یک مهارت منحصر به فرد و ارزشمند تاکید داشته است، اما با وجود ماشین هایی که اکنون قادر به نوشتن هستند، نقش انسان در این زمینه زیر سوال رفته است. برای دانشآموزان نیز این سؤال ایجاد میشود که اگر نتوانند ماشینها را شکست دهند، چه شغلی خواهند داشت.
معرفی ماشینحسابها در کلاسهای درس با نگرانی مشابهی مواجه شد که بچهها فقط به ماشینها تکیه کنند، اما آنها جایگزین نیاز به کلاسهای ریاضی در دبیرستان و فراتر از آن نشدهاند. ماشین حساب در مدرسه ابتدایی به منظور جلوگیری از تکیه دانش آموزان به فناوری به جای درک مفاهیم اولیه ریاضی ارائه نشده است. به طور مشابه، زمانی تصور میشد که ماشینحسابهای پیشرفته بسیاری از کلاسهای ریاضی را غیرضروری میکنند، اما این موضوع ثابت نشده است. ریاضیات دبیرستان اکنون موضوعاتی فراتر از توانایی های ماشین حساب را پوشش می دهد و بر مهارت های تفکر انتقادی برای درک و قالب بندی مسائل کلمه در معادلات تمرکز می کند. به طور مشابه، اکنون که فناوری می تواند وظایف نوشتاری ساده ای را انجام دهد، ممکن است نیاز به افزایش الزامات انگلیسی دبیرستان برای پیشی گرفتن از مهارت های نوشتاری اولیه باشد.
در حال حاضر، چتباتها نمیتوانند انتظارات یک کلاس انگلیسی دبیرستان را برآورده کنند، که برای عمق، معنا و درک جهان و ارزشهای انسانی ارزش قائل است. حتی یکی از پدران هوش مصنوعی مدرن، دانشمند ارشد هوش مصنوعی در Meta، Yann LeCun، می گوید که “LLMs [Large Language Models like ChatGPT] درک بسیار سطحی از دنیای فیزیکی دارند.” این نشان می دهد که تعیین تکالیف پیش پا افتاده ممکن است منجر به استفاده دانش آموزان از ChatGPT شود – که منجر به کمبود محتوای روشنگر و سرقت علمی غیرقابل ردیابی می شود. معلمان باید تکالیف پیچیده تری بدهند و آن ها را بر اساس نوشته های قانع کننده درجه بندی کنند. به سادگی تصحیح گرامر
می توان گفت که ChatGPT امروزه در سطح نوشتاری یک دانش آموز کلاس پنجم یا ششم است. بر اساس متنی که در اینترنت خوانده است، به درخواست های ما به صورت سطحی و مکانیکی پاسخ می دهد. این بدان معناست که اغلب عمق و ظرافت خود را از دست می دهد و وزن بسیار بیشتری به محتوای متنی رایج و اخیر به قیمت بافت تاریخی بدون هیچ گونه احساس اخلاقی یا انصاف می دهد. برای بررسی این نظریه، از ChatGPT خواستم تا داستانی قانعکننده درباره دختری بنویسد که در دهه 1950 به مدرسهای جدا از هم رفته بود. سپس به آن دستور دیگری دادم تا داستانی درباره دختری بنویسم که بر موانع نژادی در محل کار غلبه می کند. هر دو داستان با همان مفهوم اساسی پایان یافتند که آنها “در آن استقامت کردند” و “رویاهای خود را دنبال کردند و خودداری نکردند”، در حالی که زمینه انتقادی تاریخ تنش های نژادی و رواج مداوم موانع نژادی را نادیده گرفتند.
معلمان می توانند روی ادغام ChatGPT در روش تدریس خود تمرکز کنند. این می تواند به آنها کمک کند تا به جای یکی دو نمونه که در حال حاضر ارائه می کنند، نمونه های زیادی ایجاد کنند. ChatGPT می تواند با ایجاد سهولت در ایجاد طرح کلی، ساده کردن نوشتن، خلاصه کردن یا تصحیح خطاهای دستوری و غیره به بهبود نوشتن کمک کند. همچنین، معلمان باید بر جنبه هایی تمرکز کنند که نیاز به تفکر انتقادی دارند.
به عنوان مثال، موضوعات انشا را در کلاس مورد بحث قرار دهید و سپس به بحث های تکلیف مراجعه کنید: «از دو منظری که در کلاس صحبت کردیم بنویسید». در مورد منابعی که به احتمال زیاد در اینترنت وجود ندارند بحث کنید و از آنها استفاده کنید و همچنین از منابع ویدیویی و صوتی استفاده کنید. ChatGPT اغلب مراجع را تشکیل می دهد، بنابراین تأیید منابع، بررسی استفاده از آن توسط دانش آموزان را آسان می کند. یا بچه ها را وادار کنید نکات کلیدی را در کلاس بنویسند و سپس تکلیف این است که آن نکات را بسط دهند. انتظار میرود حتی نحوه نوشتن یک اعلان به یک مهارت ارزشمند به نام «مهندسی سریع» تبدیل شود و معلمان میتوانند تکالیفی را برای نوشتن انواع اعلانها و مقایسه نتایج بدهند.
اجرای همه این موارد و انطباق با دنیای به سرعت در حال تغییر هوش مصنوعی زمان می برد. در حال حاضر، دور نگه داشتن ChatGPT از مدرسه ابتدایی گزینه خوبی به نظر می رسد. مدارس و معلمان نمیتوانند ممنوعیت استفاده از آن را در میان دانشآموزان دبیرستانی اعمال کنند زیرا دانشآموزان میتوانند راهحلهایی پیدا کنند. بنابراین، بهتر است معلمان روی پاسخهای انطباقی مانند انجام تمرینهای مقالهنویسی در کلاس تمرکز کنند تا مطمئن شوند دانشآموزان از ChatGPT برای ارسال تکالیف خود استفاده نمیکنند.
ChatGPT، با قابلیت های کاربردی و رابط کاربری آسان، پتانسیل ایجاد اختلال در زمینه آموزش را دارد. این امر مربیان را مجبور خواهد کرد که روشی را که دانش دانش آموزان را آزمایش می کنند تغییر دهند. در حال حاضر، برای مطابقت با استانداردهای نوشتاری دبیرستانی که منعکس کننده تفکر عمیق و مهارت های تحلیلی است، به اندازه کافی پیشرفته نیست، اما هوش مصنوعی به پیشرفت خود ادامه خواهد داد و به زودی این واقعیت نخواهد داشت. به همین دلیل است که چالش معلمان و دانشآموزان این است که بفهمند چگونه با چنین فناوریهای جدیدی سازگار شوند و با آنها کار کنند، چیزی که آموزش و پرورش امروز باید درباره آن باشد.
ماسکان سینگ دانش آموز کلاس هشتم مدرسه بلیک در هاپکینز است.