با معرفی سیستمهای هوش مصنوعی جدید در دسترس مانند ChatGPT، سفر هرگز مثل قبل نخواهد بود.
هوش مصنوعی برنامه ریزی را ساده کرده است، کشف تجربیات جدید را آسانتر کرده و فرآیند رزرو را ساده کرده است. کاربران به جای اینکه ساعتها تحقیق کنند، نتایج مشابهی را با مکالمه سریع با هوش مصنوعی دریافت میکنند.
هوش مصنوعی برای برخی از عملکردهای سفر، مانند ایدهپردازی، جلب توجه کسبوکارهای کوچک، و ترجمه زبانها عالی است – اما ترفندهایی برای استفاده خوب از آن، بهویژه زمانی که صحبت از سفر میشود، وجود دارد.
در اینجا چیزی است که باید در مورد نحوه بهترین استفاده از هوش مصنوعی برای سفر بدانید.
بهترین کاربردهای هوش مصنوعی برای سفر چیست؟
بهترین استفاده از هوش مصنوعی برای سفر در حال حاضر عمدتاً در مرحله برنامه ریزی و خرید قرار می گیرد. راتی مورتی، مدیر ارشد فناوری گروه اکسپدیا، میگوید: «همه هیجان در مورد رزرو یک سفر زمانی که مسافران با گزینههای زیادی مواجه میشوند که هر کدام نیاز به تحقیق دارند، میتواند به سرعت زیاد شود. این چیزی است که هوش مصنوعی می تواند در سفر حل کند. ”
بسیاری از پلتفرمهای هوش مصنوعی از ChatGPT استفاده میکنند که میتوانید به صورت رایگان، درون مرورگر یا از طریق یک برنامه iOS استفاده کنید (برنامهای برای اندروید نیز به زودی ارائه میشود). تا تاریخ پایان دانش خود در سپتامبر 2021، ChatGPT پیشنهادهایی را بر اساس جزئیات درخواست شما ایجاد می کند. با پرداخت 20 دلار در ماه، کاربران میتوانند به GPT-4 ارتقاء دهند، که افزونههای وب اضافی را ارائه میدهد و اطلاعات فعلی را جستجو میکند، مانند قیمتگذاری زنده و آب و هوا.
(چگونه از داده های خود در سفر محافظت کنیم.)
یکی از بهترین کاربردهای هوش مصنوعی برای سفر، هماهنگ کردن پروازهای متعدد و پیشنهاد مقصد بر اساس پارامترهای خاصی از جمله زمان و قیمت است. به عنوان مثال، GPT-4 میتواند چندین پرواز را با قیمت کمتر از 1500 دلار برای پنج نفری که از پنج شهر مختلف ایالات متحده سفر میکنند و در ماه اوت به آمستردام سفر میکنند، پیدا کند. GPT با هماهنگ کردن بودجه ها و برنامه های سفر و جستجوی بهترین معاملات در چندین پلتفرم می تواند در تحقیقات زیادی صرفه جویی کند.
همچنان باید به سایتهای رزرو مراجعه کنید تا هم رزرو کنید و هم قیمتگذاری را تأیید کنید، این یکی از دلایلی است که کارشناسان توصیه میکنند مسافران از هوش مصنوعی بهعنوان یک طرح کلی یا نقطه شروع استفاده کنند – و تنها به آن تکیه نکنند.
(سفرهای هوایی سبزتر به این فناوری های نوظهور بستگی دارد.)
پس از انتخاب جایی که می خواهید سفر کنید، می توانید جستجوی خود را محدود کنید. هوش مصنوعی در پاسخگویی به علایق خاص مهارت دارد، چه به دنبال بهترین سخنرانان در یک منطقه باشید یا یک برنامه سفر پنج روزه از موزهها، رویدادها یا تورهای غیرعادی طراحی کنید. حتی میتواند رزرو ناهارخوری را پیشنهاد کند یا قیمت رویدادهای بلیط را پیدا کند.
هوش مصنوعی همچنین در یافتن پاسخ به اعلانهایی مانند «کمتر شلوغ» یا «کمتر ارزیابیشده» مفید است. این به این دلیل است که برخلاف Yelp، TripAdvisor یا Google، این سیستم دانش را از تمام گوشههای وب جمعآوری میکند و نتایج را به بهترین نحو با درخواست شما تفسیر میکند – سپس اطلاعات را به روشی مکالمه ارائه میکند.
چگونه یک اعلان سفر مفید برای هوش مصنوعی ایجاد می کنید؟
به گفته راس بوردن از شبکه ماتادور، شرکتی که پشت چت هوش مصنوعی سفر به نام GuideGeek است، برای ایجاد یک درخواست خوب، بسیار مهم است که به زبان مادری خود سؤال کنید. مدلهای هوش مصنوعی میتوانند به بسیاری از زبانها صحبت کنند و بفهمند، و دستور زبان شما مهم است: هرچه نشانهگذاری، املا و دستور زبان دقیقتر باشد، هوش مصنوعی بهتر میتواند شما را درک کند.
همچنین باید تا حد امکان در مورد آنچه می خواهید دقیق باشید. اطلاعات مربوط به مهمانی خود (هر بچه، مسافر مسن یا حیوان خانگی؟)، محدودیت های غذایی، علایق و اولویت ها را درج کنید. هر چه بتوانید اطلاعات بیشتری بدهید، خروجی شما بهتر خواهد بود.
همچنین میتوانید با ارائه بازخورد هوش مصنوعی به نتایج بهتری دست یابید: گفتن آن هنگام اشتباه یا سوءتفاهم درخواست شما مهم است. هوش مصنوعی از مدلهای زبان بزرگ (LLM) برای یادگیری استفاده میکند، و این مبادله رفت و برگشت میتواند راه طولانی را برای دریافت اطلاعات دقیق و مرتبط به شما کمک کند.
در نهایت، باید پاسخهای هوش مصنوعی را در مقابل منابع دیگر بررسی کنید.
هوش مصنوعی کجا کم می کند؟
اریکا جکوتیز، مشاور سفرهای لوکس با رومن اند اریکا، میگوید هوش مصنوعی «میتواند اطلاعات کلی را با دقت 70 تا 80 درصد جمعآوری کند – این هنوز فقط درجه C است».
تکرار فعلی هوش مصنوعی فقط به اندازه دادههایی است که میکشد. همانطور که در بالا ذکر شد، پلتفرم رایگان ChatGPT دارای محدودیت دانش در سپتامبر 2021 است. این بدان معنی است که نمیتواند به شما بگوید که هتل، رستوران، بار یا موزه بسته شده، از کار افتاده، نام خود را تغییر داده یا تمرکز خود را تغییر داده است. همچنین باید مستقیماً به سایت های رزرو مراجعه کنید تا قیمت ها را تأیید کنید و سفر خود را رزرو کنید. پلتفرم اصلی Chat GPT نیز در این مرحله نمیتواند در وب جستجو کند یا اطلاعات زنده را به شما بدهد.
ماتیاس کلر، دانشمند ارشد و معاون ارشد فناوری کایاک، خاطرنشان کرد که اگر نام شهری تغییر کند یا با نام دیگری شناخته شود، مشکلاتی نیز پیش میآید. به عنوان مثال، در کایاک، بنگلور Bengaluru نامیده می شود، نام رسمی شهر از سال 2014.
به گفته بوردن، هوش مصنوعی همچنین میتواند «توهم» ایجاد کند یا حقایق نادرست بسازد، وقتی در مورد شهرها یا شهرهای بسیار کوچک در مکانهای دوردست سؤال میشود.
او میگوید: «اگر میگویید یک کافیشاپ عالی در شوشون، آیداهو چیست، احتمالاً میخواهید خروجی را بررسی کنید، زیرا طبق تجربه من، وقتی هوش مصنوعی پاسخی ندارد، توهمهای بیشتری در شهرهای کوچک ایجاد میکند.» . “این فقط یکی را جبران می کند، که بدیهی است برای کسی خوب نیست.”
بهترین منابع هوش مصنوعی برای سفر کدامند؟
اکثر پلتفرمهای مسافرتی موجود در حال حاضر از پلتفرم ChatGPT OpenAI ساخته شدهاند. به عنوان مثال، Tripnotes.ai، roamaround.ai، و curioso.com دارای یک رابط وب کاربرپسند بر روی ChatGPT هستند که مرور برنامه های سفر را با استفاده از نقشه ها، مسیرهای سفر جاده ای از پیش برنامه ریزی شده و سایر ویژگی ها تعاملی تر می کند. . همچنین میتوانید از ChatGPT Plus برای دسترسی به افزونههایی مانند Kayak، Expedia، Trip، OpenTable و موارد دیگر برای برنامهریزی سفر خود استفاده کنید.
دیگران، مانند GuideGeek، از پلتفرمهای پیامرسانی مانند واتساپ در تلفن هوشمندتان استفاده میکنند تا بر اساس ورودیهای شما، پیشنهادات خاصی را برای مکانهایی که باید بروید و کارهایی که باید انجام دهید ارائه میدهند. GuideGeek یک پلت فرم عالی برای استفاده زمانی است که در مقصد خود هستید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد چیزهایی که باید انجام دهید و ببینید—اما هنوز محدودیت هایی دارد. برای استفاده از آن باید به یک شبکه متصل باشید، و ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که ChatGPT غرق در ترافیک می شود و پاسخ شما را به تاخیر می اندازد.
هر روز، هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت است، زیرا استارتآپها و شرکتهای بیشتری بهترین راهها را برای استفاده از این موتور قدرتمند مولد برای ارائه اطلاعات با استفاده از زبان طبیعی پیدا میکنند. همانطور که سیستم دسترسی بیشتری به وب پیدا میکند، میآموزد که کاربران چه میخواهند، و «هوشمندتر» میشود، به تغییر سفر به روشهای جدید، غیرمنتظره و منحصربهفرد ادامه میدهد.
از آنجایی که این فناوری هنوز بسیار جدید است و به سرعت در حال تغییر است، نمی توان گفت که چگونه بر سفر طولانی مدت تأثیر می گذارد، اما به گفته بوردن، «هوش مصنوعی فناوری است که با توجه به برنامه ریزی ما، سفر را به این رنسانس شگفت انگیز وارد می کند. تحقیق و در نهایت کتاب سفر. و سپس انقلابی در کاری که ما انجام میدهیم حتی در حین سفر ایجاد خواهد کرد.»