امتیاز کلیدی
- ترفند این است که فن آوری جدید را به نفع شما انجام دهید، نه علیه شما.
- ChatGPT می تواند از طرق مختلف به کسب و کارهای کوچک کمک کند، به ویژه در برقراری ارتباط با مشتریان و تولید محتوا.
- با این حال، کامل نیست — ممکن است محتوا دقیق نباشد و مسائل حقوقی حل نشده ای وجود داشته باشد.
انتخاب ما را برای بهترین کارت اعتباری بدون کارمزد سالانه 2023 بررسی کنید
آن را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، ChatGPT و سایر برنامه هایی که از فناوری هوش مصنوعی (AI) استفاده می کنند در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی ما هستند. ChatGPT یک ربات چت هوش مصنوعی است که توسط OpenAI ایجاد شده است که حجم وسیعی از اطلاعات را جمع آوری کرده است و می تواند از آن برای تولید پاسخ هایی شبیه به انسان استفاده کند. به گفته خود ChatGPT، “این می تواند برای طیف گسترده ای از برنامه ها، از جمله پشتیبانی مشتری، تدریس خصوصی، تولید محتوا و تعاملات چت همه منظوره استفاده شود.”
برنامه های مشابهی مانند Bing Chat مایکروسافت و Bard گوگل وجود دارند، اما وجه مشترک آنها این است که می توانند روش تولید محتوا و تعامل ما با اطلاعات را تغییر دهند. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، این می تواند در زمان شما صرفه جویی کند. اما این روزهای اولیه است و هنوز چندین مشکل حل نشده وجود دارد.
هوش مصنوعی کارامبا! مزایا و معایب ChatGPT
راه های زیادی وجود دارد که مشاغل می توانند از ChatGPT برای صرفه جویی در زمان و هزینه استفاده کنند. به عنوان مثال، برخی از کاربردها عبارتند از:
- تولید محتوا برای یک وب سایت یا سایر اشکال ارتباطی
- کد برنامه نویسی را تولید یا اشکال زدایی کنید
- به سوالات مشتری در زمان واقعی پاسخ دهید
- تحقیق و ادغام اطلاعات
- مطالب را به زبان های مختلف ترجمه کنید
در حال حاضر، استفاده از ChatGPT رایگان است. یک حساب کاربری ایجاد کنید و برای خودتان آزمایش کنید. میتوانید از ChatGPT بخواهید مقالهای درباره نحوه استفاده کسبوکارهای کوچک از هوش مصنوعی و خطراتی که ممکن است با آنها مواجه شوند، تهیه کند. یا آن را دریافت کنید تا لیستی از کلمات کلیدی سئو را به شما ارائه دهد تا در مقاله ای که نوشته اید قرار دهید. یا یادداشتی برای مشتری تهیه کنید. من دیروز از آن برای نوشتن نامه ای شکایت به شرکت هواپیمایی خود در مورد یک پرواز لغو شده استفاده کردم. می تواند صدها کلمه را در چند ثانیه تولید کند.
مشکل؟ این کلمات ممکن است کاملاً دقیق نباشند. در نهایت، هوش مصنوعی فقط به اندازه دادههای وارد شده خوب است. بنابراین اگر کل انجمنهای Reddit یا بخشهای بزرگی از محتوای اتاق چت را بلعیده باشد، چه کسی میداند چه چیزی ممکن است بیرون بیاید. احتمالاً در زندگی واقعی با شخصی برخورد کرده اید که بیشتر نظرات خود را بر اساس رسانه های اجتماعی شکل داده است. آیا آن کسی است که می خواهید در نقش مشتری قرار دهید؟
هوش مصنوعی همچنین حس درست و نادرستی را (چه از نظر اخلاقی و چه از نظر بررسی غریزی واقعیت) که یک محقق یا نویسنده انسانی ممکن است ندارد. بهعلاوه، اگر ChatGPT چیزی نمیداند – و نمیداند که نمیداند – ممکن است مانع از پاسخگویی آن نشود. کارشناسان این را “توهم” نامیده اند و یکی از بزرگترین خطرات استفاده از هوش مصنوعی در حال حاضر است. این و مسائل حقوقی حل نشده، که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
همچنین شایان ذکر است که — همانطور که اغلب در مورد فناوری جدید اتفاق می افتد — ممکن است نرم افزار موجود و آزمایش شده در جاده وجود داشته باشد که همین کار را انجام می دهد. فرض کنید می خواهید از هوش مصنوعی برای دریافت بینش عمیق تر در مورد رفتار مشتریان خود و بهبود ارتباطات خود استفاده کنید. اما همیشه جدید بهتر نیست. در حال حاضر برخی از نرم افزارهای خدمات مشتری عالی در بازار وجود دارد.
چگونه ChatGPT می تواند بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد
اگر میوهفروش یا مربی یوگا هستید، بعید است که ChatGPT فعالیتهای روزانه شما را تا حد زیادی تغییر دهد. ممکن است بتوانید از آن برای بهبود روابط مشتری خود و صرفه جویی در زمان در زمینه های خاص استفاده کنید. اما اشکال دیگر هوش مصنوعی ممکن است تأثیر مهم تری بر بسیاری از صنایع داشته باشند. به عنوان مثال، برخی از استودیوهای یوگا از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل ژست های افراد و ارائه بازخورد استفاده می کنند. کشاورزان از هوش مصنوعی برای بهبود بازی خود استفاده می کنند، مثلاً با بهبود آبیاری و تشخیص زودهنگام بیماری های گیاهی. به کاربردهای هوش مصنوعی توجه کنید تا بتوانید جلوتر از منحنی باشید.
با این حال، اگر کسب و کار شما مبتنی بر هر شکلی از تولید محتوا یا برنامهنویسی است، ChatGPT میتواند تاثیر فوری تری بر نتیجه شما داشته باشد. ابزاری که می تواند محتوا یا کد رایانه ای را به سرعت و ارزان تولید کند، ممکن است مشتریان فعلی شما را وسوسه کند. ChatGPT و برنامه های مشابه اینجا هستند، چه بخواهیم چه نخواهیم. سوال این است که در مورد آن چه کاری می توانید انجام دهید؟
بخشی از پاسخ در درک محدودیت های هوش مصنوعی و چرخش پیشنهاد شما بر این اساس نهفته است. به عنوان مثال، شما ممکن است شرکت خود را به عنوان متخصص در انسانی کردن محتوای تولید شده توسط کامپیوتر معرفی کنید. ممکن است به خدماتی نیاز باشد که در بررسی واقعی و صیقل دادن خروجی هوش مصنوعی تخصص دارند. یا شاید بتوانید با مصاحبه با افراد یا انجام کارهای دیگری که کامپیوتر قادر به انجام آنها نیست، ارزش بیشتری به آن اضافه کنید.
حفاظت از داده ها، حق چاپ و سایر پیامدهای قانونی را در نظر بگیرید
OpenAI اخیراً سیاست استفاده از داده خود را تغییر داده است. اطلاعاتی که وارد میکنید برای آموزش یا بهبود مدل ChatGPT استفاده نمیشود، مگر اینکه شرکت کنید. این یک گام بزرگ به جلو است، اما هنوز باید مراقب داده های حساس باشید. اگر داده های محرمانه مشتری را در ChatGPT وارد کنید، ممکن است توافق خود را با آنها نقض کنید.
یکی دیگر از سوال های خاردار کپی رایت و سرقت ادبی است. اگر از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می کنید، مطمئن شوید که آن را از طریق یک بررسی کننده سرقت ادبی اجرا می کنید. نمیدانید کلماتش را از کجا آورده است، و ممکن است برخی از منابع دارای حق چاپ گرفته شده باشند. به طور گسترده تر، برخی استدلال می کنند که اگر ChatGPT با حذف مقادیر زیادی از محتوای آنلاین یاد گرفت، نویسندگان اصلی باید اجازه دهند و غرامت دریافت کنند.
در طرف دیگر سکه، سؤالاتی در مورد مالکیت محتوای تولید شده توسط ChatGPT وجود دارد. فرض کنید با استفاده از ChatGPT برای وبلاگ خود محتوا تولید می کنید. در این صورت، شما صاحب حق نسخهبرداری آن محتوا نخواهید بود. رقیب شما می تواند همین سوال را از ChatGPT بپرسد و دقیقاً همان محتوا را تولید کند. یا آن را از سایت خود کپی و جایگذاری کنید — شما مالک آن نیستید.
خط پایین
همیشه در مورد فناوری جدید ابهامات زیادی وجود دارد، و برخی از مسائلی که مردم در مورد هوش مصنوعی مطرح کرده اند، مطمئناً نگران کننده هستند. اما به عنوان یک صاحب یک کسب و کار کوچک، ترفند این است که بفهمید چه چیزی پیشنهاد می شود و فکر کنید که چگونه می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید. هوش مصنوعی می تواند تعدادی از کارهای روزمره را انجام دهد، که می تواند شما را آزاد کند تا کارهایی را که کامپیوتر نمی تواند انجام دهد.
هشدار: بالاترین کارت برگشت نقدی که تاکنون دیدهایم، تا سال 2024 در آوریل 0% معرفی شده است
اگر از کارت اعتباری یا بدهی اشتباهی استفاده میکنید، ممکن است هزینههای زیادی برای شما به همراه داشته باشد. کارشناسان ما این انتخاب برتر را دوست دارند، که دارای 0% APR مقدماتی تا سال 2024، نرخ بازگشت نقدی دیوانهوار تا 5% است و همه به نوعی بدون هزینه سالانه است.
در واقع این کارت آنقدر خوب است که کارشناسان ما حتی شخصا از آن استفاده می کنند. اینجا را کلیک کنید تا بررسی کامل ما را به صورت رایگان بخوانید و فقط در 2 دقیقه درخواست دهید.
بررسی رایگان ما را بخوانید