این انشا را بنویس این تحلیل را کامل کنید معنای پشت این گزیده را باز کنید. اینها همه جملاتی است که برای کسانی که تکالیف را انجام می دهند وحشت ایجاد می کند – انشاهای طولانی در مورد چیزهایی که دانش آموزان مطمئن نیستند به آنها اهمیت می دهند و بسیاری از آنها در وهله اول انجام آنها را فایده ای نمی دانند. این تکلیف برای ترسناک بودن طراحی نشده است. برای برافروختن ذهن و تفکر انتقادی طراحی شده است. به چالش کشیدن دانش آموزان برای ایجاد نظرات خود و سپس استفاده از تحقیق و تفکر شناختی برای حمایت از آنها. در حال حاضر، این مورد توسط ابزارهایی مانند ChatGPT تهدید می شود.
آنا کولارد، SVP Content Strategy می گوید، با این حال، ابزارهای هوش مصنوعی (AI) اینجا هستند که باقی می مانند، بنابراین به جای اینکه آن را به عنوان یک تهدید تلقی کنیم، باید به عنوان یک دارایی تلقی شود، اما ابزاری که به جای جایگزینی از رشد شناختی و عملکرد حافظه پشتیبانی می کند. & Evangelist در KnowBe4 AFRICA.
او توضیح می دهد: “تحقیق جورج میلار در سال 1956 نشان داد که یک فرد معمولی فقط می تواند حدود هفت مورد را در حافظه کاری خود نگه دارد.” «قانون هفت بعلاوه منهای دو میلر به این معنی است که تا 9 یا کمتر از پنج مورد، محدودیت تواناییهای پردازشی انسان است. کولار توضیح میدهد که امروزه این تعداد به چهار کاهش یافته است (این تحقیق، همراه با سایر مقالات و تحلیلهای دانشگاهی (به کاهش حافظه به دلیل اتکای بیش از حد به فناوری که اثر Google نیز نامیده میشود، اشاره میکند.
این یک نگرانی است، نگرانیای که در سال گذشته بهطور فزایندهای مطرح شده است، زیرا مربیان و محققان در مورد تأثیر فناوری و اکنون هوش مصنوعی بر رفتار شناختی و حفظ حافظه فکر میکنند. با این حال، با تحقیقاتی که نشان میدهد در واقع، قرنهاست که انسان حافظه خود را به مواد و راهحلهای مختلف برونسپاری کرده است، متعادل میشود. کاغذ، پوست، پاپیروس و چوب نمونههای برجستهای هستند. تکنولوژی مدرن تفاوتی ندارد. این می تواند ابزاری برای تقویت حافظه باشد و مدیریت زندگی هایی را که توسط اطلاعات، نویز و درهم و برهمی دیجیتالی غرق شده اند را برای انسان آسان تر کند.
آن را ممنوع نکنید، بلکه به دانش آموزان بیاموزید که چگونه از آن در دستورالعمل ها و خط مشی های عملی استفاده کنند که به آنها کمک می کند تا درک خود را از هوش مصنوعی و این نوع ابزار افزایش دهند.
کولارد میگوید: «تحقیق در هر دو جهت انجام میشود و نشان میدهد که فناوری هم توانمندکننده و هم بازدارنده حافظه انسان است». «این به این واقعیت اشاره دارد که در واقع، تأثیر آن در استفاده از آن نیست، بلکه در نحوه استفاده یا در مورد ChatGPT، سوء استفاده از آن است. دومی میتواند ابزار بسیار مفیدی باشد که از دانشآموزان در تحقیقات و مطالعاتشان پشتیبانی میکند، اما اگر تنها منبع اطلاعاتی باشد و تمام نوشتهها را برای آنها انجام دهد، مشکلات از آنجا شروع میشود.»
امروزه، به خاطر سپردن جایی که یک واقعیت را پیدا کرده اید، مهم تر از به خاطر سپردن خود واقعیت شده است. این به طور مستقیم به بزرگترین چالش ChatGPT تبدیل می شود – در منابع آن مبهم است و اغلب قدیمی است، به این معنی که به ندرت آنقدر دقیق است که لازم است.
کولارد میگوید: «ChatGPT از یادگیری ماشینی برای استنتاج اطلاعات استفاده میکند و این نادرستی را معرفی میکند. «اگر از ChatGPT بپرسید که اگر آینه را بشکنید چه اتفاقی میافتد، پاسخ میدهد که «هفت سال بدشانسی خواهید داشت». این یک واقعیت نیست؛ بر اساس خرافات است. اگر کاربران به طور مداوم صحت واقعی ChatGPT را بررسی نکنند، خطر به اشتراک گذاری اخبار جعلی، اطلاعات نادرست و حتی تئوری های توطئه را تهدید می کنند.
بر اساس گزارش دانشگاه استنفورد در سال 2022 (گزارش شاخص هوش مصنوعی) آزمایش معیار TruthfulQA نشان میدهد که اکثر مدلهای تولیدی تنها در 25 درصد مواقع صادق هستند. با این حال، این کافی نیست تا افراد را از روی آوردن به فناوری در زمانی که خسته، خسته یا تنبل هستند باز دارد، به این معنی که بهترین رویکرد پذیرش آن است.
کولارد در پایان میگوید: «آن را ممنوع نکنید، بلکه به دانشآموزان بیاموزید که چگونه از آن در چارچوب دستورالعملها و سیاستهای عملی استفاده کنند که به آنها کمک میکند تا درک خود را از هوش مصنوعی و این نوع ابزار افزایش دهند. این امر مهارت های تفکر انتقادی آنها را با درخواست از آنها برای زیر سوال بردن منابع، محتوا، صداقت و صحت محتوایی که پلتفرم در اختیار آنها قرار می دهد افزایش می دهد و تهدید را به فرصت تبدیل می کند.