Ailib.ir
  • کاربردهای هوش مصنوعی
    • Chatbots
  • شرکت‌های هوش مصنوعی
    • OpenAI
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
هوش مصنوعی کاربردی، روندها و اخبار
  • کاربردهای هوش مصنوعی
    • Chatbots
  • شرکت‌های هوش مصنوعی
    • OpenAI
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
وب سایت هوش مصنوعی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
Home کاربردهای هوش مصنوعی Chatbots

هوش مصنوعی مانند ChatGPT می تواند آموزش را تغییر دهد: نگرانی در مورد سرقت ادبی و متکی شدن دانش آموزان به هوش مصنوعی رایج است، اما فرصت هایی نیز وجود دارد.

ژوئن 2, 2023
در Chatbots, OpenAI
0 0
0
هوش مصنوعی مانند ChatGPT می تواند آموزش را تغییر دهد: نگرانی در مورد سرقت ادبی و متکی شدن دانش آموزان به هوش مصنوعی رایج است، اما فرصت هایی نیز وجود دارد.
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

هیاهو پشت ChatGPT OpenAI به دور از اغراق است. این پتانسیل را دارد که به طور کامل دنیای آموزش را متحول کند – به ویژه در زمینه هایی که شامل نوشتن و انجام تحقیقات زیادی است. اما نگرانی‌ها در مورد سرقت ادبی و وابستگی بیش از حد دانش‌آموزان به ابزارهای هوش مصنوعی – بنابراین مانع از توانایی آنها برای فکر کردن به خودشان – معلمان، والدین و تقریباً همه افرادی که در فضای آموزشی کار می‌کنند را نگران کرده است.

مدارسی که از انطباق و در نظر گرفتن این ابزارها خودداری می‌کنند، عقب خواهند ماند و دانش‌آموزان آنها ممکن است وسوسه شوند که از نرم‌افزاری مانند ChatGPT استفاده کنند، شاید به روش‌های شرورانه یا متقلبانه.

IB و AI

با در نظر گرفتن همه اینها، مدرک بین المللی لیسانس (IB) – که بسیاری آن را آینده نگرترین ارائه دهنده برنامه درسی دوره متوسطه در جهان می دانند – معتقد است که دانش آموزان می توانند از هوش مصنوعی برای تقویت آموزش خود استفاده کنند و یادگیرندگان، متفکران و کارگران بهتری شوند.

مت گلنویل، رئیس اصول ارزیابی و تمرین در IB می‌گوید: IB معتقد است که این فناوری هوش مصنوعی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل خواهد شد – مانند غلط‌گیر املا، نرم‌افزار ترجمه و ماشین‌حساب. بنابراین ما باید برنامه‌های آموزشی و شیوه‌های ارزیابی خود را تطبیق داده و تغییر دهیم تا دانش‌آموزان بتوانند از این ابزارهای جدید هوش مصنوعی به‌طور اخلاقی و مؤثر استفاده کنند. IB قرار نیست استفاده از چنین نرم‌افزاری را ممنوع کند، اما با مدارس همکاری خواهد کرد تا به آنها کمک کند تا از دانش‌آموزان خود در مورد نحوه استفاده اخلاقی از این ابزارها، مطابق با اصول یکپارچگی تحصیلی ما حمایت کنند.»

ابزارهای هوش مصنوعی احتمالاً برای تحقیقات و سایر کارهای وقت گیر مفید خواهند بود، اما خطرات باقی مانده و باید پیش بینی شوند. عکس: گتی ایماژ

خط مشی رسمی IB از هم اکنون این است که دانش آموزان مجاز به نقل قول از محتوای ایجاد شده توسط ChatGPT در مقالات و سایر ارزیابی های خود هستند، اما مشابه نقل قول ها یا مطالبی که از منابع خارجی اقتباس شده اند، باید در متن نوشته شود و به طور مناسب به آن ارجاع داده شود. در کتابشناسی

گلانویل توضیح می‌دهد: «کار تولید شده توسط ابزارهای هوش مصنوعی – حتی فقط تا حدی – به عنوان کار یک دانش‌آموز در نظر گرفته نمی‌شود. “باید واضح باشد که کارهای تولید شده توسط هوش مصنوعی که در بخشی از ارزیابی گنجانده شده است از چنین نرم افزاری گرفته شده است. در غیر این صورت، دانش‌آموز محتوا را نادرست معرفی می‌کند، زیرا در ابتدا توسط آنها نوشته نشده است.»

گلانویل می‌داند که ظهور ChatGPT باعث می‌شود دانش‌آموزان مرزهای قابل قبول و سرقت ادبی را آزمایش کنند. با این حال، این پدیده چیزی است که IB از بدو پیدایش با آن سر و کار داشته است.

گلانویل می‌افزاید: «مسئله ناتوانی دانش‌آموزان در فکر کردن، چه به دلیل حمایت بیش از حد در تکمیل کارشان یا درخواست از دیگری برای نوشتن آن، یک تنوع طولانی مدت از مسائل جاری است که IB با مدیریت آن آشنا است». او خاطرنشان کرد که معلمان IB اغلب مجبورند با مواردی از مقالاتی که از اینترنت از «ساختار مقاله» خریداری شده اند، سروکار داشته باشند.

البته، این فناوری‌های جدید از نظر سرعت، سهولت دسترسی و مقیاس تفاوت قابل توجهی دارند، اما مشکل دانش‌آموزان برای نوشتن کارشان توسط شخص دیگری سال‌هاست که وجود دارد.»

دانش‌آموزان باید بدانند که هوش مصنوعی سوگیری‌ها و نقاط کور برنامه‌نویسان خود را به ارث می‌برد یا منبع منبع را در مورد سیستم‌های خودآموز به ارث می‌برد.

مت گلنویل، آی بی

از آنجایی که کار درسی IB مستلزم جلسات بررسی مکرر بین دانش‌آموزان و مربیان است، برای دومی ضروری است که از دانش‌آموزان بخواهند ایده‌هایی را که درباره آن نوشته‌اند گسترش دهند تا مطمئن شوند که کار واقعاً متعلق به خودشان است. گلانویل اضافه می‌کند که توجه به گردش کار دانش‌آموزان و تماشای پیشرفت کارشان در یک دوره زمانی بسیار مهم است. همچنین بهترین قضاوت معلم این است که متوجه شود آیا دانش آموزی به طور ناگهانی در مدت زمان بسیار کوتاهی بسیار فراتر از توانایی های معمول خود کار می کند.

تمام آنچه گفته شد، ChatGPT همچنین فرصت های آموزشی باورنکردنی را ارائه می دهد که IB کاملاً از آنها استقبال کرده است. مهمتر از آن، اکثر مردم انتظار دارند که استفاده از نرم‌افزار پیشرفته هوش مصنوعی در عرض چند سال عادی شود، و مهم است که دانش‌آموزان را آماده کنیم تا بتوانند در چنین محیطی، هم در محل کار و هم در زندگی شخصی خود، پیشرفت کنند. بنابراین بر مربیان است که دانش آموزان را به مهارت های زندگی و درک لازم مجهز کنند.

گلانویل می‌گوید: «دانش‌آموزان در شناسایی و رسیدگی به سوگیری‌ها به تخصص بیشتری نیاز دارند. تمام کارهای تولید شده توسط هوش مصنوعی مبتنی بر اطلاعاتی است که از آن “یاد گرفته” است، و به ویژه در اینترنت امروزی این امر به شدت توسط نویسندگان انسانی آن تعصب دارد. دانش‌آموزان باید بدانند که هوش مصنوعی سوگیری‌ها و نقاط کور برنامه‌نویسان یا منابع منبع را در مورد سیستم‌های خودآموز به ارث می‌برد.»

او اضافه می‌کند که ممکن است از دانش‌آموزان IB خواسته شود تا مقالات تولید شده توسط هوش مصنوعی را ارزیابی کنند و اعلان‌ها را اصلاح کنند – سؤال(هایی) که برای تولید کار به ChatGPT داده می‌شود – تا مقاله به آنچه می‌خواهند نزدیک‌تر شود. درست مانند نرم افزار هنر هوش مصنوعی، یک تغییر کوچک در یک اعلان می تواند به طور چشمگیری آنچه را که ChatGPT در نهایت تولید می کند تغییر دهد. بنابراین ایجاد اعلان های خوب به خودی خود یک مهارت ارزشمند است.

گلانویل می‌گوید: «دانش‌آموزان به جای جستجوی پاسخ‌های ساده یا پیروی از یک روند روتین، به یادگیری درباره مشکلات و خلاق بودن ادامه می‌دهند. حتی امروزه، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند مورد دوم را سریع‌تر و مؤثرتر تکمیل کنند، در حالی که حل خلاقانه مسئله جایی است که دانش‌آموزان می‌توانند برتری پیدا کنند.»

ChatGPT هنوز یک پدیده بسیار جدید است که در نوامبر سال گذشته منتشر شد. به این ترتیب، سیاست های IB همچنان در حال تحول است و بر این اساس به تکامل خود ادامه خواهد داد.

یک پاسخ متعادل

گلانویل می‌افزاید: «به طور خلاصه، ما معتقدیم هوش مصنوعی یک بحران در آموزش یا ارزیابی نیست، اما چالش‌ها و فرصت‌های مهمی ایجاد می‌کند. در کوتاه‌مدت، ما باید استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی را برای ارزیابی‌ها به دانش‌آموزان بیاموزیم و IB به خوبی در وظایف ارزیابی قرار دارد که بر درک تمرکز دارند و نه انسجام پاسخ‌های نوشتاری. با این حال، در میان‌مدت تا بلندمدت، شیوه‌های آموزشی IB باید تکامل یابد، زیرا این نوع ابزارها بهبود می‌یابند و به بخش مهمی از زندگی روزمره تبدیل می‌شوند.

صرف‌نظر از سیاست‌هایی که IB در پیش گرفته است، این بر عهده مدارس و معلمان خواهد بود که یاد بگیرند، تطبیق دهند و الگوی دانش‌آموزان در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی به روشی اخلاقی باشند.

خوشبختانه برای هنگ کنگ، برخی از بهترین مدارس و معلمان IB در جهان را دارد. حتی با وجود اینکه ChatGPT در شهر کندتر شده است زیرا هنوز بدون استفاده از VPN قابل دسترسی نیست، مدارس شروع به میزبانی بحث ها و کارگاه های آموزشی کرده اند تا یک قدم جلوتر در مورد این موضوع باقی بمانند.

رایان یو، مدیر فناوری آموزشی با دانش آموزان در مدرسه آمریکایی هنگ کنگ. عکس: جزوه

رایان یو، مدیر فناوری آموزشی در مدرسه آمریکایی هنگ کنگ (ASHK)، برجستگی نهایی ChatGPT و نرم‌افزارهای مشابه در کلاس را “غیرقابل اجتناب” خواند. او معتقد است که چالش‌هایی که معلمان در مورد هوش مصنوعی با آن مواجه هستند، شبیه چالش‌هایی است که در زمان انفجار اینترنت در اوایل دهه 2000 به وجود آمد.

یو می‌گوید: «وقتی اینترنت برای اولین بار وارد مدارس شد، تجربه یادگیری جدیدی را برای ما به ارمغان آورد، اما در عین حال، با برخی مسائل غیرمنتظره مانند سرقت ادبی نیز همراه بود. ما بر این باوریم که دانش‌آموزان به استفاده مثبت از ChatGPT عادت خواهند کرد، درست مانند آنچه سال‌ها پیش با اینترنت انجام دادیم.»

یو خوشبین است که ابزارهای هوش مصنوعی در نهایت ارزش زیادی برای دانش‌آموزان و معلمان ایجاد می‌کنند، به‌ویژه از نظر آزاد کردن زمانی که در حال حاضر صرف برخی از کارهای خسته‌کننده‌تر و زمان‌بر می‌شود که می‌توانند در جاهای دیگر بهتر استفاده شوند.

این قطعا به یکپارچه‌سازی اطلاعات در اینترنت کمک می‌کند – چه در حال نوشتن مقاله، طراحی یک محصول، یا انجام یک پروژه STEAM، تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات بخشی ضروری از فرآیند یادگیری است، اما معمولاً بسیار زمان‌بر است. او می گوید.

با ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT، می‌توانیم اطلاعات مورد نیاز خود را از منابع مختلف در اینترنت به طور مؤثرتری جمع‌آوری کنیم. بدون صرف زمان زیادی برای جستجوی اطلاعات، دانش‌آموزان می‌توانند بیشتر بر درک و به کار بردن تکه‌های اطلاعاتی که برای یادگیری خود نیاز دارند تمرکز کنند.

او ادامه داد: با هوش مصنوعی، دانش‌آموزان می‌توانند بیش از آنچه انتظار دارند انجام دهند. آموزش در آینده می‌تواند خلاق‌تر باشد و بیشتر بر دانش موضوعی و مهارت‌های تفکر انتقادی متمرکز شود.»

تازه اولشه

Yue می گوید که دانش آموزان ASHK “بسیار باهوش و تشنه فناوری هستند” و در نتیجه سریعتر از معلمان با ChatGPT آشنا شده اند. و از آنجایی که ChatGPT به طور رسمی در هنگ کنگ در دسترس نیست، دانش آموزان در حال آزمایش با رقبای آن، مانند Poe Chatbot و you.com هستند. بینگ همچنین اخیرا ابزار زبان بزرگ خود را منتشر کرده است: یک موتور جستجوی گوگل مانند با ویژگی های مشابه ChatGPT.

اما در حالی که این برنامه‌ها جهش‌های تکنولوژیکی بزرگی انجام می‌دهند، برنامه‌هایی که برای مقابله با سرقت ادبی و کلاهبرداری مرتبط با هوش مصنوعی استفاده می‌شوند نیز به همین ترتیب هستند. Yue اطمینان حاصل کرده است که ASHK – یک مدرسه IB – به طور کامل به این نرم افزار مجهز است، از جمله Turnitin، یک سیستم شناخته شده تشخیص سرقت ادبی که قادر به شناسایی متون تولید شده از ChatGPT و GPTZero، یک ابزار طبقه بندی متن با هوش مصنوعی است.

Yue همچنین برای هر چالش و فرصتی که ممکن است از پیشرفت های اضافی در هوش مصنوعی ناشی شود که بسیاری معتقدند در دهه آینده رخ خواهد داد، آماده است.

یو می‌افزاید: «ما معتقدیم که ChatGPT تازه شروع بازی است و هوش مصنوعی می‌تواند کارهای بسیار بیشتری از چت کردن و تولید متن انجام دهد. فرمت های رسانه ای بیشتری از داده ها در آینده توسط هوش مصنوعی مدیریت خواهند شد. هوش مصنوعی در حال حاضر می‌تواند تصاویر و ویدیوهای دیجیتالی ایجاد کند و به زودی قادر خواهد بود برنامه‌های رایانه‌ای را طبق درخواست شما به‌طور خودکار برای شما تولید کند.»

برچسب ها: chat gptChatGPT
نوشته قبلی

ناظر حریم خصوصی ژاپن به سازنده ChatGPT OpenAI در مورد جمع آوری داده ها هشدار می دهد | Mighty 790 KFGO

نوشته‌ی بعدی

بیت کوین، اتریوم، XRP و سایر کوین های پرطرفدار

نوشته‌ی بعدی
بیت کوین، اتریوم، XRP و سایر کوین های پرطرفدار

بیت کوین، اتریوم، XRP و سایر کوین های پرطرفدار

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You might also like

زاکربرگ چشم انداز هوش مصنوعی متا را برای “سرپرستی شخصی” تشریح می کند

زاکربرگ چشم انداز هوش مصنوعی متا را برای “سرپرستی شخصی” تشریح می کند

جولای 30, 2025
رقابت AI ایالات متحده و چین با بودجه گسترده شهر تسریع می کند

رقابت AI ایالات متحده و چین با بودجه گسترده شهر تسریع می کند

جولای 30, 2025
ابزارهای ایجاد ویدیویی VEO 3 Google اکنون به طور گسترده ای در دسترس هستند

ابزارهای ایجاد ویدیویی VEO 3 Google اکنون به طور گسترده ای در دسترس هستند

جولای 29, 2025
نمای کلی AI Google و SEO در صنایع پرقدرت

نمای کلی AI Google و SEO در صنایع پرقدرت

جولای 29, 2025
آزمون تورینگ را فراموش کنید ، چالش واقعی هوش مصنوعی ارتباطات است

آزمون تورینگ را فراموش کنید ، چالش واقعی هوش مصنوعی ارتباطات است

جولای 28, 2025
بنا بر گزارش ها ، تسلا به تعهد خود برای ساخت 5000 ربات Optimus در سال جاری پشت سر می گذارد

بنا بر گزارش ها ، تسلا به تعهد خود برای ساخت 5000 ربات Optimus در سال جاری پشت سر می گذارد

جولای 28, 2025

AiLib

هوش مصنوعی وارد عصر جدیدی شده است. قابلیت‌های اخیر آن موجب حیرت همگان شده است. در این حیرت جذاب در کنارتان هستیم.

دسته‌ها

  • Chatbots
  • OpenAI
  • Uncategorized
  • شرکت‌های هوش مصنوعی
  • کاربردهای هوش مصنوعی

برچسب‌ها

ChatGPT chat gpt
  • کاربردهای هوش مصنوعی
  • شرکت‌های هوش مصنوعی

© 2023 AiLib.ir - هوش مصنوعی کاربردی، روندها و اخبار

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • کاربردهای هوش مصنوعی
    • Chatbots
  • شرکت‌های هوش مصنوعی
    • OpenAI

© 2023 AiLib.ir - هوش مصنوعی کاربردی، روندها و اخبار