کانر مور | نویسنده کارکنان
طبق یک مطالعه اخیر از Intelligent، تقریباً از هر سه دانشجوی یک نفر از ChatGPT برای کمک به نوشتن مقالات خود استفاده کرده است. از این دانشآموزان، نزدیک به 60 درصد گزارش کردند که «مکرر» از نرمافزار هوش مصنوعی استفاده میکنند.
مدارسی مانند FIU قبلاً شروع به پاسخگویی کرده اند.
ChatGPT یک نرمافزار مولد هوش مصنوعی است که تقریباً هر درخواستی را دریافت میکند و پاسخی میدهد که از طیف عظیمی از دادهها و منابعی که از آن استخراج میشود، ساخته شده است.
علاوه بر این، کاربران می توانند هوش مصنوعی را برای ایجاد پاسخ در یک ساختار نوشتاری خاص، مانند مقاله 500 کلمه ای که معمولاً اختصاص داده می شود، هدایت کنند.
Turnitin اکنون علاوه بر امتیاز شباهت، یک آشکارساز هوش مصنوعی نیز اضافه کرده است. امتیاز هوش مصنوعی تشخیص می دهد که آیا کار ارسالی دانش آموز شبیه به سبک نوشتن هوش مصنوعی مانند ChatGPT است یا خیر.
اگر دانش آموزی بیش از ۲۵ درصد نمره هوش مصنوعی را در مقاله خود کسب کند، در معرض جریمه قرار می گیرد که به طور قابل توجهی بر وضعیت علمی فرد تأثیر می گذارد. نمرات شباهت و نمرات هوش مصنوعی همبستگی ندارند.
FIU بیانیه رسمی در مورد هوش مصنوعی منتشر نکرده است، زیرا باید به صورت کلاس به کلاس مورد بررسی قرار گیرد. به طور غیررسمی تقلب در نظر گرفته می شود، اما هیچ بیانیه ای در مورد آن ارائه نشده است.
سارا موتس، دانشیار تدریس سیاست و روابط بینالملل، تأکید میکند که در درازمدت، شغل آکادمیک دانشجو بهطور قابلتوجهی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.
موتس در مصاحبه ای با PantherNOW گفت: «دانشجویان با استفاده از هوش مصنوعی و ChatGPT برای مقاله، خود را در یک نقطه ضعف شدید قرار می دهند. او افزود که استفاده از هوش مصنوعی در میان دپارتمان هایی که به شدت به فرم مکتوب متکی هستند، مانند مطالعات لیبرال، انگلیسی و علوم انسانی رایج شده است.
دانش آموزان نیز دیدگاه های خاص خود را در مورد این موضوع دارند.
آرچر آمون، دانشجوی علوم کامپیوتر، روابط بینالملل و علوم سیاسی که شخصاً سیاستهای هوش مصنوعی را طی سه سال گذشته مطالعه کرده است، احساس میکند که باید یک سیاست قویتر و منسجمتر در مورد استفاده از هوش مصنوعی در آموزش وجود داشته باشد.
آمون گفت: “من فکر می کنم که باید به عنوان یک موضوع بسیار پیچیده تر از سیاه و سفید تلقی شود.” من فکر می کنم که آنها باید آن را بیشتر به سیستمی تبدیل کنند که در آن به جای اینکه هوش مصنوعی را تنها یک چیز بدانند، چند کار مختلف را مشخص کنند. آیا داشتن کمک هوش مصنوعی در ویرایش یک تکلیف در مقابل کمک به شما برای نوشتن کامل مطلب مشکلی ندارد؟»
انتقادات آرچر راههای متعددی را بررسی میکند که میتوان از هوش مصنوعی استفاده کرد، که بسیاری از آنها مستلزم سرقت ادبی نیستند – با این حال FIU به طور رسمی این روشها را در بیانیه خود در مورد هوش مصنوعی متمایز نمیکند.
با وجود تمام تغییرات پشت صحنه در مورد نرم افزار Turnitin و تشخیص، بسیاری از برنامه های درسی تنها شامل یک اشاره گذرا به این فناوری ها و نحوه استفاده از آنها هستند.
علیرغم بسیج سریع در برابر ChatGPT، این پاسخ ها با کاستی هایی همراه بوده اند که ممکن است مشکل سازتر از نرم افزار باشد.
در حالی که Turnitin ادعا می کند که نرخ تشخیص موفقیت آمیز 98 درصدی دارد، بر اساس روش استفاده شده، نقص هایی در تشخیص آن وجود دارد.
به عنوان مثال، نرم افزار تشخیص هوش مصنوعی Turnitin هیچ مرجع مستقیمی برای آنچه به عنوان یک متن نوشته شده با هوش مصنوعی است، ندارد. در عوض، همانطور که اریک وانگ، معاون Turnitin در مصاحبه با واشنگتن پست گفت، Turnitin متن نوشته شده هوش مصنوعی را “بسیار ثابت” می داند. با این حال، اگر دانشآموزی بنویسد که Turnitin بهعنوان «بسیار متوسط» احساس کند، بهعنوان هوش مصنوعی علامتگذاری میشود.
در حالی که در برخی موارد، ممکن است واضح باشد که دانش آموزی از ChatGPT استفاده می کند، مانند دانش آموزی که به عنوان یک زبان انگلیسی مسلط صحبت نمی کند، حاشیه قابل توجهی برای خطا در پرچم گذاری آن وجود دارد.
در آن مرحله، این به دانش آموز بستگی دارد که معلم را متقاعد کند که در واقع آنها بوده اند.
در یک نظرسنجی اخیر، صداقت آکادمیک مهمترین نگرانی برای اساتید و اساتید دانشگاه در مورد خطرات FIU بود.
با وجود این، پاسخهای مثبتی در رابطه با کارایی هوش مصنوعی در آموزش مفاهیم خاص و ایجاد یک محیط یادگیری سازگارتر وجود داشت که نشاندهنده پیشرفتهای پیشرونده برای آینده است.
درست مانند تلفنهای همراه و اینترنت، این یکی دیگر از تغییرات عمده در روش آموزش است، با سیاستهایی که باید برای منعکسکننده ماهیت همیشه در حال تغییر آن تطبیق داده شود.