پخشکننده رادیویی iHeartMedia کارمندان خود را از استفاده از ChatGPT و پلتفرمهای هوش مصنوعی مشابه برای پروژههای کاری منع کرده است زیرا نگرانیهایی در مورد درز اطلاعات تجاری داخلی آن به رقبا دارد.
در یادداشتی که این هفته برای کارکنان ارسال شده و توسط میز تحریررابرت پیتمن، مدیر عامل iHeartMedia و ریچ برسلر، مدیر امور مالی، گفتند کارمندانی که اطلاعات ChatGPT و برنامههای هوش مصنوعی مشابه را در مورد کسبوکار شرکت ارائه میکنند، ممکن است آسیب بیشتری به بار آورند تا سود.
این نگرانیها ناشی از چگونگی تکامل پلتفرمهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT از طریق تعاملات است. همانطور که کاربران بیشتر با ChatGPT و ابزارهای یادگیری ماشینی مشابه درگیر می شوند، این فناوری از طریق این تعاملات خود را توسعه می دهد.
در مورد ChatGPT، مدیران iHeartMedia نگران هستند که کارمندان اطلاعات محرمانه مربوط به تجارت شرکت را در اختیار روباتهایی قرار دهند که میتوانند این اطلاعات را به رقبای آن منتقل کنند.
پیتمن و برسلر در این یادداشت نوشتند: «اگر اطلاعات iHeart را در یک پلتفرم هوش مصنوعی آپلود میکنید، به طور موثری آن هوش مصنوعی را آموزش میدهد تا همه، حتی رقبای ما، بتوانند از آن استفاده کنند – از جمله تمام اطلاعات رقابتی و اختصاصی ما».
پیتمن و برسلر گفتند iHeartMedia در حال توسعه فناوری خود مبتنی بر هوش مصنوعی است و این ابزارها به کارمندان این امکان را میدهند که از مزایای پلتفرمهای یادگیری ماشینی بهره ببرند و در عین حال اطلاعات تجاری محرمانه را زیر قفل نگه دارند.
مدیران تأیید کردند: «این راهحلهای هوش مصنوعی در سطح سازمانی بهطور خاص برای نیازهای شرکت ما طراحی میشوند، برخلاف بازار عمومی».
iHeartMedia قبلاً شروع به استفاده از یادگیری ماشینی و سایر ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در برخی از محصولات تجاری و مصرفی خود کرده است. در ماه ژانویه، این شرکت اعلام کرد که دستیار هوشمند صوتی جدیدی را برای برنامه پخش رادیویی خود راه اندازی کرده است. این دستیار هوشمند که با مشارکت Native Voice ساخته شد، ابتدا در دسترس کاربران برخی از هدفون های Skullcandy قرار گرفت.
در حالی که توسعه پلتفرم های هوش مصنوعی به طور کلی شامل همکاری است، پیتمن و برسلر می گویند خطر یادگیری اسرار تجاری داخلی در مورد تجارت iHeartMedia از طریق این ابزارها برای رقبا کافی است تا ممنوعیت کامل را تضمین کند.
مدیران دستور دادند: «هیچ تعامل، توسعه یا کار پروژه خاصی که شامل ChatGPT یا سایر فناوریهای هوش مصنوعی باشد، بدون راهنمایی صریح از سوی سرپرست تیم شما مجاز نیست. همه پروژهها به ارزیابی تأثیر تجاری و ارزش پروژه، برنامهای برای نظارت و ارزیابی و تأیید مستند قبلی از حقوق و فناوری اطلاعات نیاز دارند.»
در حالی که iHeartMedia کارمندان را به طور کلی از استفاده از ChatGPT و فناوری مشابه منع نمی کند، پیتمن و برسلر از کارگران خواستند که از ابزارهای هوش مصنوعی در دستگاه های تولید شده خود استفاده نکنند و برای محافظت از قرار دادن هر گونه اسناد شرکت در آنها خودداری کنند. مالکیت معنوی، شرکا، داده ها و اطلاعات محرمانه iHeart.”
این دو اجرایی در پایان میگویند: «در ده سال گذشته، شرکت ما با استفاده از فناوری به روشهای جدید و هیجانانگیز متحول شده است، و ما انتظار داریم هوش مصنوعی همان تأثیری را بر تجارت و محیط کار ما داشته باشد.