Instacart رسماً ابزار جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را به نام Ask Instacart راهاندازی کرده است و مستقیماً با خریداران خسته از آمادهسازی غذا صحبت میکند که به دنبال پاسخهای آسان در مورد ایدههای صبحانه، ناهار و شام هستند.
این ویژگی فناوری از قابلیتهای درک زبان ChatGPT OpenAI در ارتباط با مدلهای هوش مصنوعی خود Instacart برای ایجاد کاتالوگ دادهای استفاده میکند که بیش از یک میلیارد کالای قابل خرید را در بیش از 80000 مکان شریک خردهفروشی در بر میگیرد.
کاربران Instacart از 31 مه به ویژگی جدید دسترسی خواهند داشت. این ویژگی مستقیماً در نوار جستجوی برنامه Instacart تعبیه شده است و توصیه های محصول، اطلاعات مربوط به آماده سازی غذا، جزئیات محصول و ملاحظات رژیم غذایی را از جمله اطلاعات دیگر ارائه می دهد.
این شرکت همچنین جستجوی خود را با درخواستهای شخصیسازیشده به منظور پیشبینی اولویتهای مشتریان و یادآوری نیازهای آنها بر اساس تاریخچه خریدشان افزایش داد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت، همچنین هدف آن “الهام بخشیدن به آنها برای کشف محصولات جدید” خواهد بود.
جی جی ژوانگ، معمار ارشد اینستاکارت، گفت که با «شارژ کردن جستجوی Instacart با هوش مصنوعی مولد، میتوانیم تجربهای واقعاً الهامبخش ایجاد کنیم که فرصتهای بیشتری را برای تعامل و کمک به مشتریان در هنگام خرید آنلاین از خردهفروشان مورد علاقهشان باز میکند».
نمونه هایی از روشی که یک خریدار ممکن است از ویژگی جدید استفاده کند شامل سؤالاتی مانند:
- مواد یا غذاهایی که به خوبی با دیگران جفت می شوند (به عنوان مثال چه مخلفاتی را با گوشت بره سرو کنم؟)
- مواد جایگزینی که می توانند با یکدیگر تعویض شوند (به عنوان مثال چه ماهی شبیه سالمون است؟)
- تکنیک های آشپزی (به عنوان مثال سس های خوب برای کباب کردن مرغ چیست؟)
بهعلاوه، شرکای برند میتوانند کمپینهای محصول حمایتشده را در اختیار خریداران قرار دهند تا به آنها در کشف محصولات جدید کمک کنند.
به جای اینکه سبد هفتگی خود را با همان کالاهای اساسی محدود کنند، قدرت خرید مشتریان افزایش خواهد یافت. آنها تعداد بیشتری از محصولات را کشف خواهند کرد که نیازهای آنها را برآورده می کند، اندازه سبد آنها افزایش می یابد، و به مرور زمان، ما معتقدیم که آنها مشتریان متعهدتری برای خرده فروشان و مارک هایی خواهند بود که با آنها کار می کنیم.” SN.
راهاندازی «Ask Instacart» بخشی از مجموعه رو به رشد فناوریهای عرضهشده برای غول تحویل سانفرانسیسکو، از جمله سایر ابتکارات بومی هوش مصنوعی است. در ماه مارس، پلاگینی را برای ChatGPT معرفی کرد که به کاربران اجازه میدهد «نیازهای غذایی خود را به زبان طبیعی بیان کنند»، با توانایی Instacart برای خرید آن محصولات و مواد اولیه و تحویل در یک ساعت.
از آن زمان، پلاگین ChatGPT برای همه مشترکین Instacart+ در دسترس قرار گرفته است، با برنامهریزی برای راهاندازی افزونههای اضافی با مایکروسافت بینگ و Google Bard در ماههای آینده.
در مورد استراتژی پشت این راهاندازی، Instacart در انتشار اعلام کرد که در حالی که فناوری هوش مصنوعی مولد هنوز در مراحل اولیه خود است، این شرکت متعهد است ویژگیهای هوش مصنوعی را به شیوهای مسئولانه در محصولات خود بگنجاند و هدف آن ارتقای کلی Instacart است. تجربه خرید و ارائه الهام بیشتر از غذا به مشتریان.”
“ما در مورد این فضا به طور کلی و توانایی آن برای تغییر صنعت مواد غذایی هیجان زده هستیم. یکی از سخنگویان اینستاکارت گفت: ما در حال ایجاد زمینه برای تجربیات مبتنی بر هوش مصنوعی حتی سالها بعد هستیم. SN. تقاطع غذا و هوش مصنوعی از نقطه نظر مصرفکننده تحولآفرین خواهد بود – و میتوانید به محبوبیت تجربیات اولیه مانند ChatGPT OpenAI نگاه کنید تا حس کنید.
Instacart همچنین توضیح داد که به طور کلی، با گستردگی کاتالوگ و 11 سال بینش رفتار مصرف کننده، “ما یک فرصت واقعی برای ادغام هوش مصنوعی به روشی فوق العاده متفکرانه و قدرتمند برای مصرف کنندگان داریم.”
در کنار راهاندازی ویژگی درخواست، این شرکت اکنون در حال آزمایش ویژگی «خریدار مورد علاقه» بر اساس بازخورد مشتریان و خریداران است. اینستاکارت گفت که مشتریان و خریداران اغلب در مورد توانایی زمانبندی سفارشها با خریداران خاص پس از اینکه تجربه مثبتی با آن خریدار داشتند میپرسند.
این شرکت به صورت آزمایشی “خریدار مورد علاقه” را در مناطق مختلف در سراسر ایالات متحده اجرا خواهد کرد. انتخاب کاربران Instacart در هفته های آینده ایمیلی دریافت خواهند کرد که به آنها اطلاع می دهد که می توانند این ویژگی را آزمایش کنند. آنها سپس میتوانند خریداران تکراری را «مورد علاقه» قرار دهند و سپس این گزینه را دارند که سفارشهای آتی توسط همان خریداران انجام شود.
اینستاکارت گفت که این تست باید به مشتریانش این فرصت را بدهد تا تجربیات خود را سفارشی کنند و ارتباطات عمیق تری با خریداران خود ایجاد کنند تا به رشد کسب و کار خود کمک کنند.