- بسیاری از مدیران استخدام هنگام ارزیابی کارمندان احتمالی به دنبال تجربه ChatGPT هستند.
- مطالعات نشان می دهد که یک چهارم شرکت ها قبلاً برخی از کارمندان خود را با ChatGPT جایگزین کرده اند.
- صاحبان مشاغل می توانند از ChatGPT برای اهداف مختلف از جمله تولید محتوا و راه حل های طوفان فکری استفاده کنند.
- این مقاله برای جویندگان کار است که می خواهند بازی رزومه خود را تقویت کنند و با ChatGPT تجربه کسب کنند، و همچنین برای کارفرمایانی که به دنبال استفاده از ابزار هوش مصنوعی هستند.
OpenAI’s ChatGPT یک ربات چت با هوش مصنوعی (AI) است که دنیای تجارت را طوفانی می کند. بسیاری از سازمانها با اندازههای مختلف در طیف وسیعی از صنایع از این ابزار هوش مصنوعی برای تولید محتوا، ارتباطات مشتری، بازاریابی و سایر عملکردها استفاده میکنند. این روند فناوری منجر به ظهور «مهندسین فوری» یا افرادی شده است که میدانند چگونه میتوانند بیشترین بهره را از ابزار OpenAI با وارد کردن اعلانهای مناسب ببرند.
مهارت داشتن در ChatGPT برای صاحبان مشاغل و جویندگان کار بسیار مهم است. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.
تجربه ChatGPT برای جویندگان کار بسیار مهم است
نظرسنجی Intelligent.com نشان داد که 90 درصد از مدیران استخدام فکر می کنند تجربه ChatGPT در آینده ضروری خواهد بود. و طبق ResumeBuilder، حدود یک چهارم شرکت ها قبلاً کارمندان خود را با ChatGPT جایگزین کرده اند. به عبارت دیگر، مردم اغلب از این می ترسند که ابزار هوش مصنوعی برای مشاغل آنها بیاید و وظایفی را که کارفرمایان به کارمندان تمام وقت و پاره وقت واگذار کرده اند انجام دهد.
اگرچه ربات چت بسیار عالی است – و صاحبان مشاغل باید هنگام تکیه بر محتوای واقعی مراقب باشند – متخصصان باید یادگیری و تقویت مهارت های ChatGPT را در اولویت قرار دهند. با توجه به اینکه بسیاری از رهبران کسب و کار تجربه ChatGPT را یک “مهارت مفید” برای کارمندان می دانند، داشتن حداقل درک اولیه از نحوه استفاده از چت بات بسیار مهم است.
استفاده از ChatGPT رایگان است و یادگیری آن آسان است. گنجاندن تجربه ChatGPT در رزومه شما، تمایل شما را برای یادگیری و تقویت مهارتهای شغلی مورد تقاضای جدید نشان میدهد – یک کیفیت جذاب برای هر کارمند احتمالی.
چگونه مشاغل می توانند از ChatGPT استفاده کنند
کاربردهای تجاری ChatGPT متنوع است. در اینجا برخی از محبوب ترین کاربردهای چت ربات هوش مصنوعی آورده شده است:
- ChatGPT می تواند محتوای بازاریابی ایجاد کند. به ChatGPT در مورد تجارت، صنعت، محصولات و خدمات خود بگویید و از آن بخواهید یک نسخه بازاریابی ایجاد کند که خوانندگان را جذب کند. بسته به درخواست شما، ابزار هوش مصنوعی میتواند محتوای باکیفیت برای وبلاگ کسبوکار شما، زیرنویسهای رسانههای اجتماعی، خبرنامههای ایمیل و سایر کانالهای بازاریابی تولید کند.
- ChatGPT می تواند خلاصه ها و گزارش ها را پیش نویس کند. پس از یادداشت برداری در طول جلسه یا تماس مشتری، می توانید از ChatGPT بخواهید که اطلاعات را در یک گزارش سازمان یافته خلاصه کند. یا، اگر در حال تحقیق در مورد موضوع خاصی هستید و میخواهید اطلاعات ضروری را از یک مقاله استخراج کنید، ChatGPT میتواند کل صفحه وب را تنها در چند ثانیه خلاصه کند.
- ChatGPT می تواند پست ها را مشخص کند. شما نمی خواهید برای نوشتن یک مقاله یا پست وبلاگ کامل به ChatGPT تکیه کنید زیرا محدودیت هایی دارد و خوانندگان اغلب می توانند استفاده از هوش مصنوعی را تشخیص دهند. با این حال، میتوانید از ربات چت بخواهید که یک مقاله را مشخص کند تا بتوانید از زمین محکم بسازید. به عنوان مثال، از یک درخواست استفاده کنید که از ChatGPT میخواهد یک مقاله در مورد یک موضوع خاص ارائه دهد. از آن بخواهید کلمات کلیدی مهم، تمرکز ایده ها و نقاط داده را شامل شود تا دقیقاً بدانید که چه چیزی را باید شامل شود. حتی میتوانید از آن بخواهید که پستهای رقبا را اسکن کند تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات ضروری را که در جای دیگری یافت میشود از دست نمیدهید.
- ChatGPT می تواند کلمات کلیدی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را برای یک موضوع خاص شناسایی کند. ChatGPT در شناسایی کلمات کلیدی مناسب SEO برای یک موضوع خاص بسیار عالی است. از ربات چت بخواهید که 10 کلمه کلیدی برتر را برای صنعت یا موضوع مورد نظر بیان کند و لیست قابل اعتمادی را در اختیار شما قرار می دهد که از استراتژی بازاریابی شما پشتیبانی می کند. میتوانید از این کلمات کلیدی برای پستهای رسانههای اجتماعی، عناوین پستهای وبلاگ و کپی وب استفاده کنید تا قابلیت جستجوی شرکت خود را بهبود ببخشید.
- ChatGPT میتواند ایدهها و راهحلهای خلاقانه را طوفان فکری کند. ChatGPT یک ابزار طوفان فکری عالی می سازد. اگر ایدهها یا مسائلی را توسط ربات چت اجرا میکنید، میتواند به ایجاد راهحلهای خلاقانه یا نکات عملی برای بحث با تیمتان کمک کند.
- ChatGPT می تواند خدمات مشتری با کیفیت بالا را ارائه دهد. از ChatGPT به عنوان یک ربات چت پاسخگو برای بازدیدکنندگان وب سایت خود برای ارائه خدمات عالی به مشتریان استفاده کنید، یا از آن بخواهید ایمیل های خدمات مشتری ایجاد کند تا اطمینان حاصل شود که پشتیبانی با کیفیت بالا ارائه می کنید. این ابزار هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا کمک فوری بیشتری به مشتریان و مشتریان ارائه دهید و زمان صرف شده برای پاسخ دادن به سوالات رایج را آزاد کنید. علاوه بر این، ChatGPT نسبت به یک ربات چت معمولی که اغلب از پاسخهای سهام استفاده میکند، پاسخهای منحصربهفرد و شخصیشدهتری به پرسشها ارائه میدهد.
- ChatGPT می تواند موضوعات پیچیده را توضیح دهد. اگر تا به حال در مورد یک مفهوم یا اصطلاحات صنعتی سردرگم شده اید، از ChatGPT بخواهید که آن را به صورت غیرمجاز توضیح دهد تا بهتر آن را درک کنید. با این حال، باید هر گونه اطلاعات یا دادهای را که ابزار هوش مصنوعی تولید میکند، بررسی کنید، زیرا دادههای آن فقط تا سال 2021 باز میگردد.
- ChatGPT می تواند سوالات مصاحبه ایجاد کند. ChatGPT یکی از راه هایی است که هوش مصنوعی بخش های منابع انسانی را تغییر می دهد. در طول فرآیند استخدام، تهیه پیش نویس سوالات مصاحبه می تواند زمان بر باشد. ChatGPT می تواند به شما در ایجاد سوالات ارزشمند در عرض چند ثانیه کمک کند. جزئیات مربوط به نقش را از شرح شغل خود ارائه دهید تا مطمئن شوید که دقیق ترین و مرتبط ترین سؤالات را دریافت می کنید.
- ChatGPT می تواند به توسعه وب کمک کند. ChatGPT تجربه ای در زمینه کدنویسی و توسعه وب دارد و ربات چت می تواند صفحات وب مستقلی ایجاد کند تا به شما کمک کند بهترین طراحی وب سایت خود را پیدا کنید.
چتباتها از تکنیکهای یادگیری ماشینی پیچیده برای غربال کردن دادهها، مانند کتابها و مقالات خبری، و «یادگیری» زبان استفاده میکنند.
چگونه داوطلبان شغل می توانند با ChatGPT تجربه کسب کنند
تجربه استفاده از ChatGPT برای همه حرفه ای ها، صرف نظر از صنعتشان، ضروری است. اگر در ChatGPT تازه کار هستید، در اینجا یک راهنمای گام به گام برای استفاده از سیستم آورده شده است:
1. ChatGPT را باز کنید.
پس از ثبت نام برای یک حساب رایگان ChatGPT، یک چت برای درخواست ورودی یا درخواست برای تولید بازخورد و محتوا باز کنید. صفحه نمایش شما به شکل زیر خواهد بود:
2. یک درخواست برای درخواست خاص خود پیش نویس کنید.
میتوانید سؤالات خاصی بپرسید، لحن خاصی را درخواست کنید و حتی تمرکز خود را با درگیر شدن در مکالمات پشت سر هم با ربات چت اصلاح کنید. به عنوان مثال، وقتی از ChatGPT خواسته شد که مفهوم “اعلان ChatGPT” را برای کسی که تازه با این فناوری آشنا شده است توضیح دهد، این پاسخ ربات چت بود:
اگر پاسخ فوری چت بات را دوست ندارید، می توانید سؤال مشابهی را با اطلاعات دقیق تر یا رویکردی متفاوت بپرسید و از آنجا دوباره ارزیابی کنید. علاوه بر این، کار کنید با محتوایی که تولید می کند به جای استفاده کلمه به کلمه.
3. موارد استفاده مختلف را آزمایش کنید.
همانطور که در بالا نشان داده شد، راه های مختلفی برای استفاده از ChatGPT در تجارت وجود دارد، مانند تولید محتوای بازاریابی و راه حل های کسب و کار طوفان فکری. به عنوان مثال، اگر میخواهید یک کپی وب برای یک صفحه فرود ایجاد کنید، میتوانید یک اعلان مانند این را وارد کنید: «تولید نسخه وب برای یک آژانس تولید محتوا در بخش B2B».
در اینجا پاسخ ChatGPT به آن درخواست است:
میتوانید محتوا را از آنجا شخصیسازی کنید تا مطمئن شوید که با کسبوکار و پیشنهادات منحصر به فرد شما مطابقت دارد.
مثال دیگر استفاده از ChatGPT برای ایجاد ایده برای یک کمپین بازاریابی است. برای این مورد استفاده، درخواستی مانند این را وارد کنید: «چند ایده کمپین بازاریابی برای یک آژانس تولید محتوا در بخش B2B ایجاد کنید». در اینجا پاسخ ChatGPT به آن درخواست است:
موارد فوق را یک “جلسه طوفان فکری” در نظر بگیرید و کارمندان یا شرکای خود را درگیر کنید تا ایده های خود را به اشتراک بگذارند.
اگر رزومه خود را برای تغییر شغل به روز می کنید، تجربه و مهارت ChatGPT خود را برجسته کنید.
تجربه ChatGPT خود را به کارفرمای خود نشان دهید
نامزدهای شغلی می توانند تجربه ChatGPT را به طرق مختلف نشان دهند. به عنوان مثال، آنها می توانند دانش و تجربیات خود را به صورت شفاهی در طول یک مصاحبه شغلی به اشتراک بگذارند، درخواست های خاصی را که استفاده کرده اند را توضیح دهند و پروژه هایی را که با استفاده از این ابزار به پایان رسانده اند توصیف کنند.
با این حال، متقاضیان باید تجربه ChatGPT را نیز در رزومه خود ذکر کنند و آن را در نامه های پوششی خود درج کنند تا کارفرمایان قبل از مصاحبه از آن مطلع شوند.
آینده ChatGPT
ChatGPT یک روند تجاری است که احتمالاً در اینجا باقی خواهد ماند، بنابراین متخصصان باید یاد بگیرند که به جای رد کردن یا ترس از آن، با این ابزار کار کنند. در حالی که ChatGPT یک چت بات عالی با مزایای بی شمار است، به این زودی جایگزین انسان نخواهد شد. به جای ترس از شغل خود، راه هایی برای استفاده از ابزار هوش مصنوعی به نفع خود بیابید تا مهارت های موجود خود را تقویت کنید و سازگاری خود را با فناوری های نوظهور به نمایش بگذارید.