دیدگاه شما هر چه باشد، و هر طور ممکن است از پلتفرمهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT استفاده کنید، ممکن است بخواهید چارچوب قانونی را که ما معمولاً در آن کار میکنیم، در نظر بگیرید.
مانند همه آژانسها، من یک فایل عظیم از NDA دارم که برای محافظت از اطلاعات محرمانه ارائه شده توسط مشتریانمان به ما طراحی شدهاند. آن NDA ها ما را موظف می کنند که اطلاعات محرمانه را بدون تأیید کتبی قبلی برای اشخاص ثالث افشا نکنیم. آنها معمولاً همچنین جزئیات راه حل های حقوقی در دسترس مشتری، و مجازات های مالی در صورت افشای اطلاعات محرمانه را شرح می دهند.
پس چه ربطی به پلتفرم های هوش مصنوعی دارد؟ خوب، وقتی مدیر حساب شما با خوشحالی جزئیات آخرین اعلان مشتری شما را در ChatGPT تایپ می کند و از آن می خواهد که پیش نویس یک بیانیه مطبوعاتی را تهیه کند، به احتمال بسیار زیاد آنها به تازگی یک NDA را نقض کرده اند. به هر حال، OpenAI، توسعهدهنده ChatGPT، یک شخص ثالث است، و حتی با وجود اینکه امکان انصراف از اجازه دادن به ChatGPT برای استفاده از محتوای شما برای «…کمک به توسعه و بهبود خدمات ما» وجود دارد، اما همچنان یک نقض است.
من یک بدبین نیستم و معتقدم که میتواند ابزار فوقالعاده مفیدی باشد، اما همه ما باید از پیامدهای قانونی آن آگاه باشیم و خطمشیهایی داشته باشیم که زمان و نحوه استفاده از آن برای کار مشتری را مشخص کند.
آن طور که من آن را می بینم، شما سه گزینه دارید:
-
هر گونه استفاده از پلتفرم را که شامل اطلاعات محرمانه هر مشتری می شود ممنوع کنید.
-
به دنبال تأییدیه خاصی از مشتریان باشید که امکان استفاده از آن را برای برخی یا همه توسعه محتوا فراهم کند.
-
پیامدهای قانونی را نادیده بگیرید و امیدوار باشید که هرگز گرفتار نشوید.
من شواهد بسیار کمی از اجرای گزینه های یک یا دو دیده ام اما گزینه سه بسیار زیاد است. به توهشدارداده شده است.
ایان هود مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران بابل PR است