روزنامه دریافت کرده است که یکی از طرفین دعوا شخصاً سعی کرد بر اساس پاسخ های ارائه شده توسط ربات چت ChatGPT، مطالبی ساختگی را در دادگاه ارائه کند.
پرونده مدنی رسیدگی شده در منچستر شامل یک طرف نماینده و یک طرف بدون وکالت بود: روند رسیدگی در همان روز با وکیل یک طرف به پایان رسید که هیچ سابقه ای برای پیشبرد پرونده وجود ندارد.
را روزنامه میداند که روز بعد، لیپ با چهار مورد استناد به دادگاه بازگشت، که هر کدام پشتوانه نکتهای بود که میخواستند بیان کنند. اما با بررسی دقیقتر وکیل دادگستری، مشخص شد که این چهار مورد به آن اندازه که در ابتدا ظاهر شد غیرقابل انکار نیستند.
نام یک پرونده به سادگی ساخته شده بود، در حالی که سه مورد دیگر نام پرونده واقعی بودند، اما عبارات ذکر شده مربوطه کاملاً با قضاوت در هر یک متفاوت بودند. برای هر چهار نقل قول، پاراگراف های نقل شده کاملاً ساختگی بودند، اگرچه کاملاً مشروع به نظر می رسیدند.
قابل درک است که قاضی شخصاً از طرف دعوا سؤال کرد و او اعتراف کرد که یک شبه از ابزار هوش مصنوعی ChatGPT خواسته اند تا مواردی را پیدا کند که بتواند استدلال آنها را ثابت کند.
سپس به نظر میرسد که چت بات در بانکی از نام پروندهها تحقیق کرده است و ظاهراً گزیدههایی از آنها ایجاد کرده است که به سؤال پرسیده شده از آن پاسخ داده است. قاضی پذیرفت که اظهارات گمراه کننده سهوی بوده و طرف دعوا را مجازات نکرده است.
این پرونده تأثیر بالقوه هوش مصنوعی را در دادرسی های دادگاه برجسته می کند، به ویژه زمانی که یکی از طرفین یا هر دو طرف نمایندگی ندارند.
گزارشهایی از کلمبیا و هند در سال جاری منتشر شده است که قضات از ChatGPT برای کمک به صدور حکم استفاده کردهاند.
وبسایتهایی که در قانون به هوش مصنوعی اختصاص دارند به خود میبالند که میتوانند اسناد قانونی را به صورت آنلاین ایجاد کنند و خروجی متن قانونی تولید کنند که هم دقیق و هم صدای طبیعی باشد. بسیاری از شرکت ها در حال حاضر از “مدل های زبان بزرگ” مانند ChatGPT برای ایجاد محتوای بازاریابی قانونی و پیش نویس اسناد قانونی استفاده می کنند.
دفتر قضایی می گوید که منابع آموزشی، از جمله کتابچه راهنمای برای اصحاب دعوا به صورت حضوری، فراهم می کند تا قضات و نمایندگان را با اطلاعات لازم برای اطمینان از درک طرفین از روند دادگاه و آنچه از آنها انتظار می رود، تجهیز کند. هرگونه استفاده از اسناد نادرست “بسیار جدی” تلقی می شود و در صورت لزوم اقدام می شود.
یک سخنگو افزود: “کالج قضایی به طور منظم محتوای آموزشی و دستورالعمل ها را مطابق با پیشرفت های مدرن در رویه های حقوقی و قوانین بررسی می کند. بهروزرسانیهای مناسب برای اطمینان از ارائه بهترین پشتیبانی از قضات، از جمله راهنمایی در مورد نحوه پاسخگویی به پیشرفتهای فناوری انجام شده است.