در جریان سخنرانی اصلی امروز در Computex در تایوان، مدیر عامل ثروتمندتر NVIDIA به ارزش 7 میلیارد دلار، Jensen Huang، فناوری جدیدی را برای توسعه دهندگان بازی به نمایش گذاشت. طبیعتاً، فناوری جدید شامل استفاده از هوش مصنوعی و سرورهای ابری است که به تمرکز جدید شرکت تبدیل شده است.
فناوری جدید NVIDIA ACE (Avatar Cloud Engine) برای بازی ها نامیده می شود. این به توسعهدهندگان اجازه میدهد تا NPCهایی را قرار دهند که میتوانند با شخصیتهای بازیکن در زمان واقعی صحبت کنند، اما با دیالوگهایی که فاقد اسکریپت هستند و توسط چترباتهای هوش مصنوعی مشابه ChatGPT، Bing Chat و Bard پشتیبانی میشوند. این فناوری همچنین به انیمیشن های صورت NPC اجازه می دهد تا با دیالوگ های غیر اسکریپت مطابقت داشته باشند.
NVIDIA اعلام کرد:
شما می توانید از طریق تکنیک های هم ترازی مدل NeMo به NPC ها حیات بدهید. ابتدا از شبیه سازی رفتار استفاده کنید تا مدل زبان پایه بتواند وظایف نقش آفرینی را طبق دستورالعمل انجام دهد. برای همسو کردن بیشتر رفتار NPC با انتظارات، در آینده، میتوانید از یادگیری تقویتی از بازخورد انسانی (RLHF) برای دریافت بازخورد بلادرنگ از طراحان در طول فرآیند توسعه استفاده کنید.
NVIDIA همچنین اعلام کرد که این NPC های AI توسط NeMo Guardrails کنترل می شوند که امیدواریم آنها را از گفتن چیزهای عجیب و غریب یا حتی توهین آمیز به گیمرها باز دارد.
این شرکت دموی کوتاهی از ACE را که در یوتیوب منتشر شده بود به نمایش گذاشت. این در Unreal Engine 5 با ردیابی پرتو فعال و فناوری MetaHuman برای مدلهای کاراکتر NPC ایجاد شد. انویدیا همچنین از فناوری یک شرکت نوپا به نام Convai استفاده کرد که کاراکترهای هوش مصنوعی را در بازی ها ایجاد می کند. NVIDIA اضافه کرد:
Convai از NVIDIA Riva برای قابلیتهای گفتار به نوشتار و متن به گفتار، NVIDIA NeMo برای LLM که مکالمه را هدایت میکند، و Audio2Face برای انیمیشنهای صورت مبتنی بر هوش مصنوعی از ورودیهای صوتی استفاده کرد.
AI NPC نشان داده شده در نسخه ی نمایشی قطعاً کامل نیست. الگوی گفتار او بسیار کند و به جرأت میتوان گفت ماهیتی مصنوعی داشت. با این حال، این احتمال وجود دارد که الگوهای گفتاری در ماه ها و سال های آینده بهبود یافته و طبیعی تر شوند.
انویدیا اعلام نکرده است که ACE for Games چه زمانی برای توسعه دهندگان بازی در دسترس خواهد بود. با این حال، اشاره کرد که فناوری Audio2Face آن، که انیمیشن صورت را با گفتار یک شخصیت بازی مطابقت میدهد، در دو بازی آینده استفاده میشود: بازی سوم شخص علمی تخیلی. فورت سولیس، و دنباله FPS پسا آخرالزمانی مورد انتظار STALKER 2: Heart of Chornobyl.