هوش مصنوعی مولد این قدرت را دارد که اقتصاد سازندگان را متحول کرده و گسترش دهد. در حال حاضر، برندها و سازندگان در حال آزمایش ChatGPT، DALL-E 2، و مدلهای دیگر برای توسعه خلاصههای خلاقانه، متن، تصاویر کوچک ویدیویی و تصاویر هستند. پلتفرمهای اجتماعی و استارتآپهای اقتصاد خالق در حال ارائه ابزارهای هوش مصنوعی مولد هستند، اما به دلیل محدودیتهای عمده، هوش مصنوعی مولد جایگزین سازندگان نخواهد شد.
هوش مصنوعی مولد به عنوان جرقه ای خلاقانه برای محتوای حمایت شده عمل می کند و باعث رشد جدید در اقتصاد سازنده خواهد شد. بزرگترین تأثیرات بر این بخش در تسریع فرآیند تولید محتوا، تسهیل حمایتهای مالی سازنده برند، رشد سرمایهگذاری و عمل به عنوان کاتالیزور برای ابزارهای خلاقانهتر از پلتفرمهای اجتماعی خواهد بود.
قابلیتهای فعلی موجود از طریق هوش مصنوعی مولد به کاربران امکان میدهد متن تولید کنند، خلاصههای خلاقانه ایجاد کنند، خلاقیت را آزمایش کنند، صدا تولید کنند، برندهای خلاقانه را توسعه دهند و معرفی کنند. با این حال، به دلیل محدودیتهای فناوری در حال ظهور، هوش مصنوعی مولد قادر به تولید ایدههای اصلی، تولید ویدیوهای پیچیده و سادهسازی فرآیند شناسایی خالق نیست.
بسیاری از برندها و آژانس ها در حال حاضر از هوش مصنوعی برای اندازه گیری و بهینه سازی کمپین های بازاریابی تأثیرگذار استفاده می کنند. اما هوش مصنوعی مولد یک بازی توپ کاملاً جدید است که بازاریابان باید از هم اکنون آن را آماده کنند. آیا میخواهید درباره ChatGPT و هوش مصنوعی Generative در Creator Economy بیشتر بدانید؟ برای خرید این گزارش اینجا را کلیک کنید و از کد CHATGPT100 با 100 دلار تخفیف استفاده کنید.