ChatGPT می تواند محتوا را تجزیه و تحلیل کند، نه فقط آن را تولید کند. آنچه در زیر میآید شش دستور ChatGPT برای بهبود متن برای بهینهسازی موتور جستجو و رسانههای اجتماعی است.
6 درخواست برای تجزیه و تحلیل متن
استخراج کلمات کلیدی SEO از [TEXT]” ChatGPT می تواند به سرعت عبارات کلیدی بهینه شده را از هر پست شناسایی کند.
ChatGPT می تواند به سرعت عبارات کلیدی بهینه شده را از هر پست شناسایی کند. برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید.
اما در اینجا متوقف نشوید. پرسیدن:
- “چگونه این کلمات کلیدی را شناسایی کردید؟”
- فرکانس هر کلمه کلیدی در متن چقدر است؟
- کلمات کلیدی دم بلند را در متن و فراوانی آنها شناسایی کنید.
- “این کلمات کلیدی را بر اساس هدف و فراوانی جستجو طبقه بندی کنید.”
- “این یک پست دیگر در همین موضوع است: [TEXT]. بر اساس تحلیل قبلی شما کدام کلمات کلیدی وجود ندارد؟
- “کدام یک از پست های بالا بهتر است و چرا؟”
- برای هر دو پست، کلمات کلیدی را از زیر عنوانها استخراج و مقایسه کنید. کدام زیرعنوان بهتر بهینه شده اند؟
به تعامل با ابزار ادامه دهید تا زمانی که پاسخ های آن معنی خود را از دست بدهند. برخی از پاسخ ها ممکن است ایده هایی برای درخواست های بیشتر ارائه دهند. به احتمال زیاد ایده های زیادی در مورد بهبود صفحات خود به دست خواهید آورد.
–
یک تحلیل معنایی از محتوای رقیب من ایجاد کنید: [TEXT]” تحلیل معنایی با درک روابط بین کلمات و بافت آنها، معنا را از متن استخراج می کند. گوگل از تحلیل معنایی برای تعیین رتبه بندی ارگانیک استفاده می کند.
من از ChatGPT خواسته ام تا پیشنهاد دهد که مقالات من باید شامل چه مواردی باشند یا روی آن تمرکز کنند. یک دستور مفید این است که «مفاهیم و موجودیت های معنایی را از آن استخراج کنید [TEXT]”
برای درک اینکه چرا یک پست برای یک پرس و جو رتبه خوبی ندارد، از ChatGPT بخواهید که از نظر معنایی یک صفحه با رتبه بالاتر را با صفحه شما مقایسه کند: «مقاله قبلی را با [TEXT]. آیا از نظر معنایی به هم نزدیک هستند؟»
حتی میتوانید یک جدول مقایسه درخواست کنید: «دو مقاله قبلی را مقایسه کنید و جدولی ایجاد کنید که مفاهیم و موجودیتهای معنایی رایج و گمشده را فهرست کند». از آن درخواست، ChatGPT جدولی ایجاد کرد که مفاهیم معنایی را در هر مقاله شناسایی می کرد.
ChatGPT می تواند جداول فهرست مفاهیم معنایی را از مقالات ایجاد کند. برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید.
این خروجی مفید بود اما خیلی خوانا نبود. بنابراین من درخواست تصویری بهتر با استفاده از علامت های چک و X قرمز کردم.
خواندن جدول اصلی سخت بود. این یکی از علامت های چک و X های قرمز استفاده می کند. برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید.
با ChatGPT درگیر شوید تا زمانی که نتیجه درست را ایجاد کند. اگر نتیجه مفید نبود، به ChatGPT بگویید. ابزار از دستورالعمل های اصلاح شده شما پیروی می کند و مطابق با آن واکنش نشان می دهد.
–
«چه درخواستی کیفیت و لحن مشابهی را ایجاد میکند [TEXT]؟” درخواست از ChatGPT برای مهندسی معکوس یک پست منجر به پیام های مفید دیگری می شود.
–
«این مقاله را تحلیل کنید [TEXT] و پرسش و پاسخ، غذای آماده و جدول مقایسه قابل ویرایش ایجاد کنید.” بهبود محتوای خود (یا مشارکتکنندهتان) با استفاده از ChatGPT میتواند به صفحه کمک کند تا برجسته شود، در کادرهای «People also ask» رتبهبندی شود و قطعههای غنی سؤالات متداول کسب کند.
–
«یک نسخه کوتاهتر از [TEXT] برای Linkedin و Medium که فالوورهای آن پلتفرمها را ترغیب میکند تا روی آن کلیک کرده و نسخه اصلی را بخوانند.»
پیوند دادن محتوا به سایت های خارجی مانند Medium و Linkedin می تواند دنبال کنندگان را جذب کند، اما کپی و چسباندن کل مقالات محتوای تکراری ایجاد می کند. ChatGPT استفاده مجدد از محتوا را برای فالوورها آسان می کند و آنها را تشویق می کند تا نسخه کامل را در سایت شما بخوانند.
–
ایجاد 10 پست از [TEXT] برای فیس بوک، لینکدین، اینستاگرام و توییتر که دنبال کنندگان را ترغیب می کند تا برای خواندن مقاله روی پیوند کلیک کنند.
نوشتن پست های قابل کلیک برای رسانه های اجتماعی می تواند زمان بر باشد. ChatGPT می تواند کار را به سرعت انجام دهد. حتی می تواند در صورت درخواست هشتگ اضافه کند. فقط باید URL را اضافه کنید. در آزمایش من، درخواستهای طولانیتر میتواند منجر به از دست دادن درخواست ChatGPT شود و در عوض، یک خلاصه یا تجزیه و تحلیل ارائه دهد. در این موارد، با درخواست های کوتاه شده و مستقیم پیگیری کنید.
ChatGPT می تواند پست های رسانه های اجتماعی را از متن ارائه شده ایجاد کند. برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید.