نمایی از پاویون فناوری در نمایشگاه انجمن رستورانهای ملی امسال. / عکس جو گوسکوفسکی
چت بات ها در حال ایجاد جایگاهی در بخش منابع انسانی رستوران هستند.
تعدادی از تامین کنندگان فناوری که بر استخدام، آموزش و نگهداری متمرکز شده اند، در نمایشگاه انجمن ملی رستوران ها این هفته گفتند که از ChatGPT و سایر اشکال هوش مصنوعی مکالمه ای برای کمک به رستوران ها برای برقراری ارتباط با کارکنان، هم از طریق غربالگری متقاضیان شغل و هم با یک بار درگیر نگه داشتن آنها استفاده می کنند. آنها استخدام شده اند
ربات ها، آنها می گویند، می تواند فرآیندهای وقت گیر را سرعت بخشد و حتی میزان احساس بهتر کارکنان نسبت به مدیران انسانی خود را بسنجد.
Workstream، شرکتی که به رستورانها در استخدام کارگران ساعتی کمک میکند، از ChatGPT برای توسعه ربات خود برای جویندگان کار استفاده کرد.
کارمندان بالقوه می توانند با اسکن یک کد QR ارائه شده توسط رستوران، برنامه ای را با ربات به نام MIA شروع کنند. آنها یک متن از ربات دریافت می کنند، که در مورد تجربه کاری قبلی آنها سوال می کند و سپس بر اساس پیشینه آنها موقعیت های باز را پیشنهاد می کند.
MIA توسعه کل استراتژی Workstream است که به رستوران ها کمک می کند تا به سرعت با متقاضیان کار ارتباط برقرار کنند – قبل از اینکه بتوانند شغلی را در جای دیگری بپذیرند.
آیدان واندرینگ، مدیر ارشد حساب ورک استریم، گفت: «کاری که میخواهید انجام دهید، اولین کسی است که با پاسخ مثبت به شما پاسخ میدهد. “سرعت همه چیز است.”
MIA فرآیند را تقریباً بلافاصله شروع می کند و از متقاضیان در مورد تجربه کاری قبلی خود، به چه زبان هایی صحبت می کنند و چه زمانی می توانند شروع کنند می پرسد. کل کار حدود پنج دقیقه طول می کشد و می توان آن را به طور کامل از طریق پیامک انجام داد.
بیشتر بخوانید: مورد ChatGPT در رستوران ها.
جن راوالی، مدیر عامل پلتفرم استخدام و حفظ هری، گفت: هنگام استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند استخدام، ملاحظات اخلاقی وجود دارد که باید در نظر داشت. شرکت ها باید اطمینان حاصل کنند که این فناوری می تواند نامزدها را بدون تبعیض ارزیابی کند. از سوی دیگر، او گفت، هوش مصنوعی محاورهای در واقع میتواند به جذب متقاضیان متنوعتر کمک کند، زیرا فاقد برخی از تعصبات ناخودآگاه انسانها است.
خود هری از یک ربات چت برای کمک به غربالگری متقاضیان استفاده می کند. اما در حال کار بر روی پیشبرد هوش مصنوعی مکالمه یک گام به مرحله حفظ است.
Jenn Ravalli مدیر ارشد فناوری، گفت: این شامل استفاده از یک ربات برای بررسی نحوه عملکرد کارکنان است، به ویژه در رابطه با برنامه ریزی. به عنوان مثال، اگر کارمندی غایب باشد یا در حال تغییر شیفت باشد، ربات ممکن است یک چت را در برنامه هری شروع کند.
راوالی گفت: «مردم بیشتر با یک ربات و فناوری به اشتراک می گذارند تا با یک شخص. این می تواند به اپراتورها کمک کند تا انتظارات خود را تعیین کنند و حتی گردش مالی را پیش بینی کنند.
پلتفرم جدید به نام Harri Engage در ماه سپتامبر راه اندازی می شود.
دیگران از ChatGPT برای کمک به اپراتورها برای برقراری ارتباط و تعامل با کارکنان به روش های دیگر استفاده می کنند. ExpandShare، برنامه ای که از آموزش و عملیات رستوران پشتیبانی می کند، این ربات را در ابزار فید خبری مانند فیس بوک خود برای رستوران ها ادغام کرده است. به عنوان مثال، GM ها می توانند از آن برای کمک به تهیه اعلان های کارکنان در مورد آیتم های جدید منو یا سایر اخبار استفاده کنند.
تای شهادی، معاون فروش و مشارکت، گفت: «به نوعی شما را از بلوک نویسنده عبور میکند.
هوش مصنوعی همچنین می تواند برای تولید چک لیست های باز و بسته یا حتی ایجاد آزمون ها برای اهداف آموزشی مداوم استفاده شود. شهادی گفت این فناوری برای ایجاد چارچوبی مفید است که رستورانها میتوانند آن را بر اساس عملیات خاص خود تنظیم کنند.
او گفت: “هوش مصنوعی مانند 80/20 است.” “شما باید آن را اصلاح کنید و آن را از آن خود کنید.”
اعضا کمک می کنند تا روزنامه نگاری ما ممکن شود. همین امروز عضو کسب و کار رستوران شوید و مزایای انحصاری، از جمله دسترسی نامحدود به همه محتوای ما را باز کنید. اینجا ثبت نام کنید.