ChatGPT یک مدل زبان بزرگ است که توسط OpenAI ایجاد شده است. این برای ایجاد پاسخ های متنی انسان مانند به درخواست های کاربر طراحی شده است. این فناوری را می توان در پلتفرم های مختلفی مانند چت بات ها، دستیاران مجازی و سیستم های پشتیبانی مشتری ادغام کرد.
در زیر به برخی از راه هایی که خیریه ها می توانند از ChatGPT بهره مند شوند نگاه می کنیم.
ارتباطات پیشرفته
خیریه ها همیشه به دنبال راه های جدیدی برای ارتباط با حامیان و خیرین خود هستند. با سختتر شدن بودجهها، هوش مصنوعی (AI) و ChatGPT میتوانند نقشی حیاتی در تقویت کانالهای ارتباطی با ایجاد راهی که کاربران بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و سؤال بپرسند، بدون نیاز به وجود یک نفر در انتهای دیگر ارتباط، ایفا کنند. این میتواند تجربه کاربر را بهبود بخشد و تعامل حامیان با سازمان را آسانتر کند.
پشتیبانی شخصی
موسسات خیریه اغلب بر حمایت از افراد و جوامع نیازمند متمرکز هستند. ChatGPT میتواند به سازمانها کمک کند تا با ایجاد یک رابط مکالمه برای تعامل کاربران، پشتیبانی شخصیتر از ذینفعان خود را ارائه دهند.
این در نهایت میتواند در زمان و هزینه صرفهجویی کند و خیریه را قادر میسازد تا مستقیماً با افراد بیشتری که نیاز دارند صحبت کند و اطمینان حاصل کند که ذینفعان به شخص مناسب منتقل میشوند.
به عنوان مثال، بنیاد قلب بریتانیا (BHF) اخیرا یک ربات چت را راه اندازی کرده است تا از هجوم تماس ها در طول COVID-19 برای “خط کمک قلبی” خود پشتیبانی کند. اگرچه تماس ها تخصصی هستند و به طور کلی نیاز به صحبت با یک پرستار متخصص دارند، اما آنها پرستار کافی برای رسیدگی به تماس های معمولی نداشتند. ربات چت BHF را قادر می سازد تا تماس ها را تریاژ کرده و تماس ها را به افراد مناسب منتقل کند.
راه حل مقرون به صرفه
موسسات خیریه اغلب بودجه و منابع محدودی دارند که می تواند حمایت از ذینفعان آنها را دشوار کند. ChatGPT یک راه حل مقرون به صرفه برای سازمان ها فراهم می کند تا با حامیان و ذینفعان خود بدون نیاز به کارکنان اضافی تعامل داشته باشند.
به عنوان مثال، سامری ها، که از افراد مضطرب حمایت عاطفی می کنند، در حال حاضر یک ربات چت را در مقیاس کوچک آزمایش می کنند. آنها بر اهمیت آزمایش عمیق یک سرویس چت بات، به ویژه هنگام برقراری ارتباط با افراد آسیب پذیر تأکید می کنند. تی
هی آماده راه اندازی کامل سرویس چت بات خود نیستند، اما امیدواریم در آینده به راحتی در دسترس باشد. در حال حاضر، آنها هنوز داوطلبانی در انتهای تلفن یا چت آنلاین دارند.
آزمایش مداوم یک سرویس چت بات حیاتی است، اگرچه هوش مصنوعی در سالها و ماههای اخیر راه درازی را پیموده است، اما هنوز کامل نیست و باید کارهای بیشتری انجام شود تا بتواند با اطمینان بخشی از پشتیبانی انسانی را جایگزین کند.
افزایش بهره وری
موسسات خیریه اغلب برای انجام تمام وظایف خود در حال تلاش برای زمان هستند و با وجود افزونگی در این بخش، استفاده از ChatGPT می تواند به انجام کارهای ساده کمک کند. به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن یک خبرنامه برای ارسال به حامیان هستید، می توانید از ChatGPT بخواهید که خطوط موضوعی را برای خبرنامه خود استفاده کنید.
همچنین میتوانید کارها را بسیار سرگرمکننده کنید، از ChatGPT بخواهید که متن شما را به شعر یا هایکو تبدیل کند، یا حتی اگر میخواهید کمی طنز به محتوای خود اضافه کنید، میتواند به متن شما جناس اضافه کند.
می توانید با ChatGPT بسیار سرگرم شوید. برای ایدههای اولیه که میتوانید به سرعت به متن نهایی که ممکن است برای یک خبرنامه، ایمیل یا پست رسانههای اجتماعی به آن نیاز دارید تبدیل کنید، عالی است.
کمک به تحقیق
نقش شما در یک موسسه خیریه هرچه که باشد، این احتمال وجود دارد که در مقطعی برای حمایت از شغل خود نیاز به تحقیق داشته باشید. ChatGPT را می توان مانند جستجوی گوگل با پرسیدن سوال از آن استفاده کرد. با این حال، ChatGPT به جای اینکه مجبور باشد از طریق وب سایت های مختلفی که ایجاد می شود بگردید، می تواند چیزهای کلیدی مورد نظر شما را در یک مکان به اشتراک بگذارد.
هرچه در مورد سؤال خود دقیق تر باشید، احتمالاً پاسخ بهتری خواهید داشت. اما به یاد داشته باشید که کامل نیست، ممکن است هنوز لازم باشد اعتبار پاسخ را بررسی کنید.
همچنین میتوانید به ChatGPT بگویید که چه زمانی اشتباه است یا از آن بخواهید پاسخ خود را دوباره بررسی کند و ممکن است با یک پاسخ بهروز برگردد.
در زمان نوشتن پست های وبلاگ صرفه جویی کنید
من این مقاله را با درخواست از ChatGPT برای نوشتن مقاله ای در مورد چگونگی بهره مندی خیریه ها از ChatGPT شروع کردم. در عرض چند ثانیه یک مقاله کاملاً شکل گرفته با مقدمه، نکات شماره گذاری شده و نمونه هایی از خیریه ها با استفاده از ChatGPT نوشت.
میتوانستم «کار انجام شده» فکر کنم و آن را برای انتشار بفرستم. اما از کامل بودن دور بود و نیاز به ویرایش، بررسی و اضافات قابل توجهی داشت. برخی از نمونه ها قدیمی بودند یا به اندازه کافی دقیق نبودند، سایر نکات بسیار مشابه بودند و برخی از املا نیز آمریکایی بود. اما، همچنان، ChatGPT یک نقطه شروع عالی ارائه کرد و اگر شما برای زمان تحت فشار قرار دارید یا از انسداد نویسنده رنج می برید، می تواند راه خوبی برای شروع روند نوشتن باشد.
مشارکت اهداکنندگان بهبود یافته است
مؤسسات خیریه برای تأمین مالی کار خود به کمک های مالی متکی هستند و برای آنها مهم است که با اهداکنندگان و حامیان برای حفظ حمایت خود در تعامل باشند. ChatGPT میتواند به سازمانها کمک کند تا با ایجاد یک رابط مکالمه برای تعامل کاربران، مشارکت اهداکنندگان را بهبود بخشند.
هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه اهداکنندگان بالقوه چقدر قدردان یک ربات چت است که به سؤالات آنها در مورد کمپینهای یک مؤسسه خیریه، رویدادهای جمعآوری کمک مالی یا گزینههای کمک مالی پاسخ میدهد، نمیداند. اگرچه می توان در نظر گرفت که این امر باعث صرفه جویی در وقت اهداکنندگانی می شود که به دنبال اطلاعات آنلاین هستند، اما می تواند غیرشخصی تلقی شود و منجر به کمک های مالی کمتر شود. ما بارها و بارها می دانیم که ارتباط شخصی با جمع آوری کمک های مالی چقدر مهم است.
هنوز راه درازی در پیش است که چگونه هوش مصنوعی و برنامه هایی مانند ChatGPT می توانند به خیریه ها کمک کنند. همه چیز به سرعت در حال پیشرفت است و برای خیریه ها مهم است که از نرم افزارهای بالقوه ای که می تواند در زمان و هزینه آنها صرفه جویی کند، استفاده کنند. با این حال، در حال حاضر، هوش مصنوعی مولد دارای خطرات زیادی است که ما در مقاله دیگری در مورد آنها صحبت کرده ایم و لمس انسان هنوز بسیار مورد نیاز است.