دبی: برای مصرف کنندگان امارات متحده عربی، می تواند یک مورد “سلام، ChatGPT…” باشد.
و خداحافظی با هرچیزی که دارای چت ربات های گذشته و حال با هوش مصنوعی نیست.
مصرف کنندگان امارات متحده عربی سطوح مختلفی از تلاش را داشته اند تا بتوانند خود و آنچه را که می خواستند توسط چت بات ها درک کنند، خواه این تعامل برای یک سرویس بانکی باشد یا نیازهای دیگری که برای آن نیاز به پاسخ فوری آن ارائه دهنده خدمات داشتند.
اما ده ها هزار لهجه ای که مصرف کنندگان امارات متحده عربی به اشتراک می گذارند اغلب درک آن چت بات ها را دشوار کرده است. حتی زمانی که تنها چیزی که لازم بود یک «بله» یا «نه» ساده بود.
بنابراین، برخی از ارائه دهندگان خدمات، تعداد مراحلی را که کاربرانشان برای برقراری ارتباط با یک مشاور انسانی باید طی می کردند، کاهش داده اند. در برخی موارد، بلافاصله به عنصر انسانی باز می گردد.
این فضایی است که کسبوکارها راهحلهای ChatGPT خود را وارد آن میکنند. این بار، مصرف کنندگان امارات متحده عربی ممکن است بیش از حد آماده باشند تا از پلتفرم هوش مصنوعی پشتیبانی لازم را ارائه کنند.
Talabat، پلتفرم تحویل، اخیراً یک دستیار خرید مواد غذایی مجهز به ChatGPT ارائه کرده است. مشترکان امارات متحده عربی «طالابات پرو» اولین کسانی بودند که طعم نسخه بتا راه حل مجهز به هوش مصنوعی را چشیدند. در میان خدمات خود، این راه حل حتی می تواند اطلاعاتی در مورد مواد اولیه دستور پخت و اقلام موجود در talabat’s Mart به کاربران ارائه دهد. (به علاوه، جزئیات تغذیه ای و حتی نکات آشپزی.)
تعاملات مشتریان ما با هوش مصنوعی Talabat نه تنها به صورت متنی فعال است، بلکه مجهز به فناوری برای درک خواسته های کاربران و ارائه پاسخ به آنها است.
– Yi-Wei Ang، مدیر ارشد تولید در talabat.
به گفته یک مقام ارشد، استقبال کاربران هدف آن تقریباً فوری بود. Yi-Wei Ang، مدیر ارشد تولید در تالابات گفت: «یکی از اولین چیزهایی که هنگام معرفی متوجه شدیم این است که آنها کنجکاو بودند. «کاربران آن را مکرراً برای به اشتراک گذاشتن پاسخها در مورد موضوعاتی غیر از دستور العملها و غذا تبلیغ میکردند. باید بگویم که دیدن اینکه افراد چقدر خلاق شدهاند و از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند تا سوالات خود را به اشتراک بگذارند، روشنگری و سرگرمکننده بوده است.»
قصد ما این بود که با نسخه بتا راه اندازی کنیم و به آزمایش راه حل همراه با مشتریان خود ادامه دهیم. هنگامی که اولین ربات های تحویل خودکار را در امارات در اوایل سال جاری در دبی سیلیکون اویزیس راه اندازی کردیم، استراتژی مشابهی را دنبال کردیم.
Ang معتقد است اینجاست که هوش مصنوعی، ChatGPT و همتایان آینده آن شانس بیشتری برای ارتباط با مصرف کنندگان دارند. ما معتقدیم که قدرت هوش مصنوعی طلاب در درک محتوای آنچه شما می گویید است.
کاری که انجام آن برای چت بات ها دشوار بوده است. آنگ گفت: «دو چالش مهم با چت رباتهای سنتی وجود داشت. یکی، این ها بر اساس پاسخ های از پیش برنامه ریزی شده ساخته شده اند. ثانیاً، تشخیص صدا در منطقه ای با لهجه ها و زبان های بسیار دشوار است.
این چیزی است که چت رباتهای مبتنی بر ChatGPT با استفاده از پردازش زبان طبیعی، که به ابزار اجازه میدهد تا زمینه مکالمات را درک کند و با اطلاعات مرتبطتری پاسخ دهد، حل کردند.
سایر مشاغل در امارات نیز همین ایده ها را دریافت می کنند.
Palazzo Versace Dubai یک ربات چت مجهز به هوش مصنوعی (در اتحاد با Asksuite) راه اندازی خواهد کرد که با قابلیت ChatGPT یکپارچه خواهد شد. برنامه این است که از این برای بهبود تجربه مهمان استفاده شود.
مسافران بهطور فزایندهای دیجیتالی میشوند و دیگر نمیخواهند قبل از رزرو، تماسهای بینالمللی داشته باشند و سؤالات خود را بپرسند، یا اطلاعات زیادی را مطالعه کنند. آینده و حال بازاریابی محاوره ای هوش مصنوعی است
– دیوید برن، مدیر فروش EMEA در AskSuite در Palazzo Versace Dubai
به گفته شرکت هتل، کاری که “Ora” – همانطور که نامش ذکر شد – انجام می دهد این است که زمان پاسخگویی را کاهش داده و “تقویت پشتیبانی مشتری” را ارائه می دهد.
Ora برای خدمات رسانی به مهمانان در وب سایت، واتس اپ، گوگل، پیام رسان متا و اتاق ها (از طریق کدهای QR) در دسترس خواهد بود. آنها می توانند یک سوئیت رزرو کنند، یک میز در رستوران رزرو کنند، خدمات اسپا را پرس و جو کنند/ رزرو کنند، و حتی فرم های استعلام برای جلسات شرکتی، رویدادهای اجتماعی و عروسی تهیه کنند.
همه چیز به همین جا ختم نمی شود – ربات مبتنی بر ChatGPT به خریداران آنلاین اجازه می دهد تا برای هدایا، کیک، دسته گل، و کوپن های هدیه الکترونیکی در پلتفرم های تجارت الکترونیک Palazzo Versace Dubai خرید کنند.
دانستن ChatGPT کمک می کند
در حال حاضر، نمایه ChatGPT به وضوح به چیزی تبدیل شده است که دانش آموزان ممکن است به راحتی در انجام تکالیف یا آمادگی برای امتحان کمک کنند. Sandeep Ganediwalla، شریک منطقهای در Redseer Consulting، میگوید که این به آشنایی بهتری است که بسیاری اکنون با ChatGPT و فناوری هوش مصنوعی همراه آن دارند.
گاندیوالا گفت: «از لحاظ تاریخی، رباتهای گفتگو موفق نبودند زیرا پارامترهای داده، رابط و الگوریتم در حال ظهور بودند. “
اکنون، الگوریتمها بهبود یافتهاند، پاسخها بیشتر شبیه انسان هستند و قدرت پردازشی برای همه مجموعه دادههای بزرگ بدون ساختار وجود دارد. بنابراین، پذیرش و رضایت از چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی در این چرخه جدید بیشتر خواهد بود، زیرا آنها هوشمندتر و مشتری محورتر هستند.
ChatGPT کاربردهای خود را برای مشاغل و مصرف کنندگان دارد – اما با احتیاط رفتار کنید
معرفی رباتهای چت هوش مصنوعی میتواند به بهبود تجربه خرید کلی منجر شود. به عنوان مثال، آنها می توانند پشتیبانی 24/7 مشتری را ارائه دهند، پیشنهادات شخصی را بر اساس ترجیحات و سابقه خرید خود ارائه دهند، و همچنین چندین تعامل با مشتری را به طور همزمان مدیریت کنند.
امیدوار کننده ترین و متحول کننده ترین چیز در میان سایر موارد ممکن است ادغام یک مدل هوش مصنوعی در یک موتور جستجوی تجارت الکترونیک باشد. با استفاده از این ابزار، مصرف کنندگان قادر خواهند بود محصولات مناسب را بهتر جستجو کنند، آنها را با هم مقایسه کنند و توصیه های متناسب دریافت کنند.
از سوی دیگر، هنگام معرفی رباتهای چت هوش مصنوعی در حوزه خردهفروشی، باید به نکاتی توجه داشت. امانت داری و دقت اولین موارد است. مدلهای زبان ممکن است گهگاه اطلاعات نادرست یا گمراهکنندهای تولید کنند که میتواند بر اعتماد و رضایت مشتری تأثیر بگذارد.
نکته پایانی: اگر روشهایی که میخواهیم از ChatGPT در خردهفروشی استفاده کنیم، با قابلیتهای مدلهای زبان کنونی مطابقت داشته باشد و خردهفروش چالشهای احتمالی را به اندازه کافی برطرف کند، ممکن است ایده خوبی باشد که آن را معرفی کنیم.
– لئو داوبنکو، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران YallaHub.
دوم درک زمینه ای است: مدل های زبان ممکن است با درک پرس و جوهای پیچیده یا ظریف مشکل داشته باشند، که نیاز به الگوریتم های پیچیده تر یا مداخله انسانی برای ارائه پاسخ های دقیق دارند.
– لئو داوبنکو، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران YallaHub.
مخاطبان پذیرای هم هستند
هنگام آزمایش فناوری جدید – و ChatGPT خود مطمئناً یکی از آنها محسوب می شود – داشتن یک مخاطب داخلی به مشاغل امارات متحده عربی کمک می کند تا آن را دنبال کنند و به ارائه نتایجی کمک می کند که چت ربات های معمولی نمی توانند انجام دهند. حسام کیال، مدیر ارشد درآمد در FOO، فکر می کند که همه چیز در پذیرش است.
کایال گفت: «بسیاری از مصرف کنندگان در امارات مشتاق کشف پتانسیل کامل ChatGPT هستند. آنها کاملاً برای مصرف محتوای تولید شده توسط ChatGPT یا تعامل با رباتهای مبتنی بر هوش مصنوعی که تجربهای شبیه به انسان را ارائه میکنند، باز هستند. تا زمانی که نیازهای خدماتی آنها را برطرف کند و به سؤالات آنها به سرعت پاسخ دهد.»
مصرف کنندگان امارات متحده عربی برای مصرف محتوای تولید شده توسط ChatGPT یا تعامل با ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی که تجربه ای شبیه به انسان را ارائه می دهند کاملاً باز هستند، تا زمانی که نیازهای خدماتی آنها را برطرف کند و به سؤالات آنها به سرعت پاسخ دهد.
– حسام کیال، مدیر ارشد درآمد در FOO
واضح است که درک اینکه کاربر/مصرفکننده چه چیزی میخواهد، سریع است. اگر رباتهای مجهز به ChatGPT بتوانند سریعتر بفهمند و ارائه دهند، بخش بزرگی از عادت کردن به آن انجام شده است.
کایال گفت: «موارد استفاده در بخشهای مختلف رایج است و بیشتر مشاغل در امارات برای آزمایش باز هستند. برندگان کسانی خواهند بود که هوش مصنوعی را در زنجیره ارزش و پیشنهاد اصلی خود ادغام کنند تا مدل کسب و کار موجود خود را ارتقا دهند، نه اینکه آن را به عنوان ابزاری دیگر به آن اضافه کنند.
نه فقط برای خرده فروشی یا صنعت خدمات
کسبوکارها در صنایع مختلف میتوانند ChatGPT یا فناوری هوش مصنوعی وابسته به آن را در عملیات خود، چه در مواجهه با مردم و چه برای سایر عملیاتها، به کار گیرند.
جایا کیشور ردی، مدیر ارشد فناوری و یکی از بنیانگذاران Yellow.ai گفت: “ما قطعا شاهد افزایش کشش در صنایعی مانند خرده فروشی، تجارت الکترونیک، خودرو، لجستیک و زنجیره تامین هستیم.” حتی BFSI (موسسات بانکی و مالی)، با هر مکالمه مشتری در مورد هوش مصنوعی Generative.
برای اینکه شرکتها با کاربران نهایی خود ارتباط برقرار کنند و تأثیر تجاری را برانگیزند، به یک راهحل جامعتر و جامعتر از هوش مصنوعی مکالمهای نیاز است.
– جایا کیشور ردی، CTO و یکی از بنیانگذاران Yellow.ai
“ChatGPT مطمئناً به کاهش موانع ورود برای هر کسی که در زمینه هایی مانند کدنویسی و نوشتن محتوا حرفه ای نیست کمک کرده است. در عین حال، سقف خروجی را برای کسانی که قبلاً در آن کارکردها مهارت دارند، افزایش میدهد.»
مصرف کنندگان نیز باید از نزدیک صحبت کنند
خط پایانی: مصرف کنندگان نیز باید دفاعی قوی داشته باشند.
شان گالاگر، محقق اصلی تهدیدات سوفوس، میگوید: «با توجه به اینکه علاقه به هوش مصنوعی و چتباتها احتمالاً در بالاترین حد خود قرار دارد، کاربران برای دانلود هر چیزی که شبیه ChatGPT است، به اپلیکیشن اپل و فروشگاههای Google Play مراجعه میکنند.
این نوع از برنامه های کلاهبرداری – چیزی که Sophos آن را “fleeceware” نامیده است – اغلب کاربران را تا زمانی که برای اشتراک ثبت نام کنند با تبلیغات بمباران می کنند.
آنها روی این واقعیت حساب می کنند که کاربران به هزینه توجه نمی کنند یا به سادگی فراموش می کنند که این اشتراک را دارند.
آنها به طور خاص طراحی شده اند تا پس از پایان دوره آزمایشی رایگان استفاده زیادی از آنها نکنند، بنابراین کاربران بدون اینکه متوجه شوند هنوز درگیر پرداخت ماهانه یا هفتگی هستند، برنامه را حذف می کنند.
– شان گالاگر، محقق اصلی تهدید، سوفوس