چند ماه پیش، همه نگران بودند که مایکروسافت و ChatGPT گوگل را بکشند. اما گوگل در تلاش برای مقابله با آن است و در فین شات های امروز، ما توضیح می دهیم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.
داستان
در ماه فوریه، سهام گوگل 100 میلیارد دلار ارزش خود را در یک روز از دست داد. چت ربات هوش مصنوعی آن Bard راه اندازی بسیار فاجعه بار داشت. مردم در پاسخ آن گافی را مشاهده کردند. و همه اعلام کردند که گوگل نقشه را باخته است.
در واقع، امروز، اگر «آیا گوگل از دست میدهد…» را در نوار جستجو تایپ کنید، اولین درخواست تکمیل خودکار «آیا Google از دست میدهد…به ChatGPT؟» است.
حالا اگر یک فرد شرط بندی بودید، ممکن بود بلافاصله تراشه های خود را روی مایکروسافت قرار دهید. این غول فناوری در ChatGPT (از طریق شرکت مادر خود OpenAI) سرمایه گذاری کرده بود و آن را در موتور جستجوی خود Bing قرار داده بود.
اما هفته گذشته، ورق برگشت. در کنفرانس سالانه 2 ساعته گوگل، مدیران بیش از 140 بار از عبارت هوش مصنوعی استفاده کردند! آنها آن را به معنای واقعی کلمه در هر محصولی که دارند می بافند. و مردم آن را دوست داشتند. سهام گوگل 8 درصد افزایش یافت.
شما میپرسید چگونه گوگل ثروت هوش مصنوعی خود را به این سرعت تغییر داد؟
خوب، یکی دو چیز وجود دارد. اما قبل از پرداختن به این موضوع، باید ببینیم که چرا گوگل در وهله اول به این مهمانی رفت.
یکی از پاسخ ها این است که گوگل نمی خواست غازی را که تخم طلایی گذاشته را بکشد – ما در مورد تبلیغات جستجو صحبت می کنیم.
اکنون در اینجا نحوه عملکرد جستجو آمده است. اگر سوالی دارید، فقط آن را در کادر تایپ کنید و یک دسته کامل از پیوندهای آبی را بیرون می دهد. گوگل به تبلیغ کنندگان اجازه داد برای کلمات کلیدی – مثلا بیمه – پیشنهاد بدهند. کسانی که بیشترین پول را پرداخت کرده اند در بالای لیست قرار می گیرند. و از آنجایی که دامنه توجه ما کم است و نمیخواهیم در چندین لینک و صفحه پیمایش کنیم، معمولاً روی چیزی از صفحه 1 کلیک میکنیم. از آنجایی که گوگل غول موتور جستجو بود، از این طریق پول زیادی به دست آورد. در واقع، این درآمد از تبلیغات جستجو بیش از 60 درصد از صفحه اصلی گوگل است. حتی آیفون برای اپل چندان مهم نیست. حدود 50 درصد از درآمد شرکت را تشکیل می دهد.
حال سناریویی را تصور کنید که در آن مجبور نباشید دوباره روی پیوند آبی دیگری در زندگی خود کلیک کنید تا پاسخ دریافت کنید. فقط درخواست خود را تایپ کنید و یک پاسخ مستقیم دریافت خواهید کرد که همه چیز را توضیح می دهد.
شگفت انگیز به نظر می رسد، درست است؟
اما برای گوگل، این یک سناریوی روز قیامت خواهد بود. درآمد تبلیغاتی آنها را از بین می برد. دیگر هیچ کس روی چیزی کلیک نمی کند و غول فناوری نمی تواند برای کلیک ها هزینه ای از تبلیغ کنندگان بگیرد.
منظورم این است که شما دکمه “من احساس خوش شانسی” گوگل را می شناسید، درست است؟
به عنوان مثال، هنگامی که ما “بیمه” را جستجو کردیم، مستقیماً به مقاله Investopedia رفتیم. بدون تبلیغات، بدون کلیک. این نسخه گوگل بود که مناسب ترین و دقیق ترین نتیجه را به شما می داد. و تا 15 سال پیش، حتی با وجود اینکه تنها 1٪ از کل جستجوها از این مسیر انجام می شد، گوگل سالانه بیش از 100 میلیون دلار درآمد تبلیغاتی را به دلیل این یک دکمه از دست می داد.
می توانید تصور کنید که یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی غاز طلایی را می کشد!
اما گوگل واقعاً پشت فرمان نخوابیده است. بنابراین تغییر شانس در حال حاضر واقعاً تعجب آور نیست. در دهه گذشته، یک تیم هوش مصنوعی مسلط ایجاد کرد که در انواع چیزها مشغول بود. و مهندسان گوگل حتی مقاله ای را در سال 2021 منتشر کردند که در آن از محاوره شدن موتورهای جستجو صحبت می کرد. این فقط این است که احتمالاً گوگل به این دلیل عمل نکرده است زیرا میخواست از فروش تبلیغات محافظت کند.
و بالاخره سر و صدای زیاد مایکروسافت با Bing 2.0 برای گوگل به وحشت افتاد. در این زمان بود که به کار خود ادامه داد و یک گروه داخلی به نام Magi راه اندازی کرد تا هوش مصنوعی را به جستجو بیاورد.
اما شاید گوگل نیازی به وحشت نداشت.
زیرا در اینجا یک آمار برای شما وجود دارد. به نظر می رسد که بینگ نتوانسته است نفوذ کند. ظاهراً سهم بازار جستجوی آن در رایانههای رومیزی در 3 ماه گذشته به میزان 0.25 درصد افزایش یافته است. مردم به سادگی تغییر نمی کنند.
بلکه به نظر می رسد که مردم ترجیح می دهند پاسخ های خود را مستقیماً از دهان اسب بگیرند. آنها مستقیماً برای پاسخهایشان به ChatGPT میروند. بنابراین اگر بینگ تهدید واقعی نباشد، آیا گوگل می تواند خود ChatGPT را بکشد؟
خب، بیایید فرض کنیم در حال حاضر به دنبال “بهترین مسواک برقی” هستید.
در حال حاضر، موتور جستجوی گوگل لینک ها و تصاویر را پرت می کند. از سوی دیگر، ربات چت آن Bard پاسخی محاورهای به شما ارائه میدهد که از فضایل برسهای برقی مختلف تمجید میکند. بسیار شبیه ChatGPT. و بنابراین از بسیاری جهات، جستجوی سنتی و برد به عنوان دو چیز متمایز وجود دارند. اما گوگل در نهایت به دنبال ترکیب این دو به شکلی است. جستجوی آن را بیشتر محاوره ای کنید. و این بدان معناست که دیگر نیازی نیست برای گفتگو در مورد مسواک به ChatGPT مراجعه کنید. ممکن است بتوانید این کار را مستقیماً در جستجوی Google انجام دهید.
اما در مورد تهدید وجودی برای درآمد جستجوی تبلیغات گوگل چه میپرسید؟
خوب، گوگل هنوز به طور کامل جستجو را دوباره طراحی نکرده است. کاملاً معتاد به میلیاردها درآمد جستجوی تبلیغات است. بنابراین آن را بازی امن است. از ویدیوهای اولیه، به نظر می رسد گوگل به سادگی یک پاسخ مکالمه را در بالای صفحه نمایش می دهد. باعث می شود احساس کنید با یک غریبه مفید صحبت می کنید. اما همچنان تعداد زیادی لینک و تبلیغات را ارائه می دهد که می توانید روی آنها کلیک کنید. بنابراین میتوانید مسواک برقی «توصیهشده» را مستقیماً از جستجوی Google خریداری کنید.
برنده می شود. شما برنده می شوید. و شاید ChatGPT بازنده شود.
همچنین، با پیدا کردن هوش مصنوعی تقریباً به تمام محصولات Google در اکوسیستم، میتوانید مطمئن باشید که موارد استفاده بیشتری از ChatGPT را از بین میبرد. مانند کار پیش پا افتاده نوشتن ایمیل. همانطور که کیسی نیوتن در خبرنامه خود Platformer نوشت:
ChatGPT احتمالاً اقدامات کپی و چسباندن بیشتری را نسبت به هر وب سایت دیگری در جهان ثبت می کند. گوگل در حال انتزاع کل این فرآیند در یک دکمه است.
با این حال، در حالت ایدهآل، در وهله اول هرگز نیازی به بازدید از یک وب سایت اختصاصی برای استفاده از هوش مصنوعی مولد ندارید. به عنوان مثال، در حال حاضر بسیاری از افراد از ChatGPT میخواهند ایمیلهای خود را بنویسد و سپس آنها را در سرویس گیرنده ایمیل انتخابی خود منتقل کنند. گوگل گام بعدی واضح را برمی دارد: قول می دهد که در اواخر سال جاری، می توانید فقط از جیمیل بخواهید که ایمیل را برای شما در پنجره آهنگساز پیام بنویسد.
من پیش بینی می کنم که ChatGPT پس از آن اقدامات کپی و چسباندن کمتری را می بیند.
اساساً، با دادن ویژگیهای هوش مصنوعی به افراد در محصولات موجود که قبلاً عاشق استفاده از آنها هستند، گوگل در نهایت تلاش میکند در نبرد هوش مصنوعی پیروز شود.
اما آیا واقعاً موفق خواهد بود؟ شما چی فکر میکنید؟
تا آن موقع…
فراموش نکنید که این مقاله را در واتس اپ، لینکدین و توییتر
قیمت بیمه عمر مدت دار افزایش می یابد!
یک بیمه گر برجسته به دنبال افزایش نرخ بیمه مدت دار خود در چند هفته آینده است.
برای برخی زمینهها: زمانی که یک محصول طولانی مدت را خریداری میکنید، هر سال هزینه کمی برای محافظت از جنبه منفی خود پرداخت میکنید. و در صورت رد شدن شما، شرکت بیمه مبلغ هنگفتی را به خانواده یا عزیزانتان پرداخت می کند.
بهترین قسمت؟ وقتی زودتر خرید میکنید، میتوانید حق بیمههای خود را قفل کنید تا مطمئن شوید که تحت تأثیر افزایش نرخ در آینده قرار نخواهند گرفت.
بنابراین، اگر به فکر خرید یک برنامه مدت زمان بوده اید، ممکن است اکنون بهترین زمان برای عمل به آن باشد. و برای کمک به شما در این فرآیند، می توانید به تیم مشاور ما در Ditto اعتماد کنید.
با کلیک بر روی آن به وب سایت ما بروید لینک اینجا
روی «رزرو تماس رایگان» کلیک کنید
بیمه مدت دار را انتخاب کنید
تاریخ و زمان را طبق راحتی خود انتخاب کنید و استراحت کنید!