- SK Telecom قصد دارد امسال “A” را به طور کامل راه اندازی کند. – چت ربات هوش مصنوعی و پاسخ آن به ChatGPT OpenAI.
- SKT به دنبال ادغام خدمات مختلف خود، از تجارت الکترونیک تا پخش موسیقی، در A است.
- A. در حال حاضر فقط به زبان کره ای موجود است. اریک دیویس، یکی از مدیران اجرایی SKT که این پروژه را رهبری می کند، گفت که این شرکت در مراحل اولیه کاوش در راه اندازی بین المللی این سرویس است.
SK Telecom “A.” (تلفظ “نقطه”) چت ربات هوش مصنوعی شخصیتی دارد که با مردم صحبت می کند. این شرکت خدمات مختلف خود از پخش موسیقی گرفته تا تجارت الکترونیک را در A. ادغام کرده است و قصد دارد آن را به طور کامل در سال 2023 راه اندازی کند.
بارسلونا، اسپانیا – یکی از مدیرانی که روی این پروژه کار می کند به CNBC گفت: SK Telecom، یکی از بزرگترین اپراتورهای کره جنوبی، در حال برنامه ریزی برای راه اندازی کامل چت بات هوش مصنوعی خود است، اما به دنبال محصولی بسیار متفاوت از ChatGPT است.
این شرکت نسخه بتا «A» را عرضه کرد. – در ماه می سال گذشته در کره جنوبی “یک نقطه” تلفظ شد. این مبتنی بر هوش مصنوعی مولد است، فناوری پشت ChatGPT ویروسی OpenAI.
اریک دیویس، معاون SKT که کار بر روی A. را رهبری می کند، گفت که این شرکت در سال جاری نسخه کامل آن را در کره جنوبی عرضه خواهد کرد و افزود که این پیشنهاد با ChatGPT بسیار متفاوت است.
دیویس روز چهارشنبه در کنگره جهانی موبایل در بارسلون اسپانیا به CNBC گفت: “مثل این است که با یک دوست چت می کنید، جایی که در حال حل مسائلی هستید که در زندگی روزمره خود با آنها روبرو می شوید.”
دیویس گفت که SKT یک سال و نیم است که روی A. کار می کند. این در داخل شرکت مخابراتی بر روی مدلهای به اصطلاح زبان بزرگ ساخته شده است – هوش مصنوعی که بر روی مقادیر عظیمی از دادهها آموزش دیده است تا بتواند به زبان طبیعی چت کند. این همان فناوری است که در پشت ChatGPT قرار دارد.
اما دیویس مشتاق است که A. را به عنوان یک محصول بسیار متفاوت از ChatGPT قرار دهد. این به این دلیل است که SKT همچنین دارای خدمات مختلفی است، از پخش موسیقی گرفته تا برنامه های تجارت الکترونیک و پرداخت، که در حال ادغام در ربات چت خود است.
دیویس گفت: “بنابراین، تا حد زیادی، برنامه فوق العاده تصویر پایانی آنجاست. برنامه ما را دانلود کنید، و ما اساساً هر کاری را که شما بخواهید و بیشتر انجام می دهیم، انجام خواهیم داد.”
یک «برنامه فوق العاده» مفهومی است که توسط غول های فناوری چینی مانند Tencent با سرویس پیام رسانی WeChat پیشگام شده است. ایده این است که یک شخص فقط به یک برنامه نیاز دارد و چندین سرویس شخص ثالث از طریق آن برنامه قابل دسترسی هستند. در چین، WeChat می تواند برای همه چیز از رزرو تعطیلات گرفته تا پرداخت استفاده شود.
اپلیکیشنهای فوقالعاده در چین و در بخشهایی از آسیا محبوب هستند، اما در اروپا و ایالات متحده به کار گرفته نشدهاند
دیویس، که قبلا روی دستیار صوتی اپل Siri کار می کرد، گفت که این طرح ادغام “خدمات شخص ثالث بسیار بیشتری” در ربات چت A. است.
دیویس گفت: “ChatGPT عالی است. می دانید، به سوالات شما پاسخ می دهد یا خلاصه ای ارائه می دهد. اما هیچ کاری را که ما در A انجام دادیم انجام نمی دهد.” “این شما را با خدمات یا خارج ارتباط نمی دهد، هیچ شخصی سازی ندارد، ما تلاش آگاهانه ای انجام می دهیم تا در مورد کاربران خود بیاموزیم.”
A. در حال حاضر فقط به زبان کره ای موجود است. دیویس گفت که SKT در مراحل اولیه کاوش یک راه اندازی بین المللی برای این سرویس است.
دیویس گفت: “ما با مردم اروپا، البته در آسیای جنوب شرقی، مردم محلی که بازارها را می شناسند و به نوعی می دانند چه چیزی قرار است بفروشد، صحبت کرده ایم. بنابراین ما در حال مذاکره بوده ایم، اما باز هم، هیچ چیز واقعا نهایی نشده است.” .
SKT به دنبال تنوع فراتر از تجارت اصلی مخابراتی خود است. این شرکت قصد دارد یک سرویس تاکسی پرنده را در سال 2025 راه اندازی کند، و CNBC این هفته گزارش داد که تراشه AI این شرکت، Sapeon، به دنبال ارزش گذاری 400 میلیون دلاری است.