مایک گدسبی، یکی از بنیانگذاران O3 World، گفت، در حالی که چت ربات های شش یا هفت سال پیش ممکن است مانند “جنین” باشند، ابزارهای چت هوش مصنوعی امروزی بیشتر شبیه یک “دانشجوی کالج واقعا هوشمند” هستند.
سالها پیش، باید به چتباتها یاد میدادید که چگونه همه کار را انجام دهند، اما امروزیها کاملا هوشمند هستند. با تمام اطلاعات موجود در اینترنت، ابزارهای پردازش زبان طبیعی می توانند تحقیقاتی را برای ارائه جمع آوری کنند، ایمیل بنویسند، کد بگذارند و حتی نذر عروسی شما را بنویسند.
گدسبی روز دوشنبه در جریان روز نوآوری شرکت استراتژی و تجربه کاربری گفت که ممکن است آنها را مانند یک دستیار مجازی تصور کنید. در طول این رویداد، که در هفته فناوری Philly 2023 توسط Comcast ارائه شد، گدسبی و مهندس ارشد جاش فریدمن به بررسی تکامل ابزارهای پردازش زبان طبیعی در چند سال گذشته پرداختند.
گدسبی با یک مثال واقعی شروع کرد. در سال 2017، او و همسرش با کارمندان Lowe در بازسازی آشپزخانه کار کردند. در طی چند ماه، آنها جلسات متعددی با تیم Lowe داشتند و به سوالاتی در مورد اندازه، بودجه و اهداف طراحی پاسخ دادند. او گفت که این یک تجربه “بسیار آفلاین” بود، اما آنها در طول زمان با همان سه یا چند کارمند کار کردند که زمینه و قابلیت هایی را داشتند تا آنها را در طول پروژه راهنمایی کنند.
حالا، اگر امروز آن پروژه را شروع کنند، ممکن است به Lowes.com مراجعه کنند، جایی که یک ربات چت خرده فروشی بسیار استاندارد پیدا کنند. گدسبی برای حضار الگوبرداری کرد که آن مکالمه چگونه پیش رفت: او توضیح داد که میخواهد روی بازسازی آشپزخانه کار کند، و چت بات یک هشدار امنیتی به او داد و به او گفت که اطلاعات شخصی به آن نده. پس از چند سوال استاندارد، او را با یک “نماینده زنده” مرتبط کرد که چند دقیقه طول کشید تا مکالمه را مرور کند و تصمیم گرفت که در نهایت به اندازه کافی متخصص برای ارائه اطلاعاتی که گدسبی به دنبال آن بود نیست. نماینده در عوض یک شماره تلفن به نزدیکترین لووز ارائه کرد. پس از این تعامل، گدسبی هنوز واقعاً از مرحله اول پروژه خود نگذشته بود.
انسانها واقعاً به دنبال فناوری برای پیشبینی آینده نیستند، بلکه به آن به عنوان راهی برای خلاصه کردن ایدهها و برداشتن گام بعدی در تجربه نگاه میکنند.
به گفته مدیر اجرایی، معرفی ابزار ChatGPT OpenAI در اواخر سال گذشته، درهای دیجیتال زیادی را باز کرده است. و برخی از چیزهای کلیدی را که انسان ها در تعامل با چت بات ها می خواهند، از شخصی سازی شروع می کند. از ابزارهای پردازش زبان طبیعی امروزی می توان برای ارائه پیشنهادات بسیار خاص، بر اساس دانش قبلی در مورد شما استفاده کرد.
گدسبی گفت: «هی مایک، چون XYZ را خریدی و این چیزها را دوست داری، اینها چیزهای دیگری هستند که شما نیز دوست خواهید داشت.» واقعاً در حال کاوش به روشی عمده هستید.”
انسانها همچنین به دنبال تعاملات بیشتر شبیه به مکالمه با پردازندههای زبان طبیعی خود هستند که از طریق وبسایت یا اپلیکیشن و همچنین پیشبینیها راه خود را باز میکنند. گدسبی گفت که انسان ها واقعاً به دنبال فناوری برای پیش بینی آینده نیستند، اما آنها به عنوان راهی برای خلاصه کردن ایده ها و برداشتن گام بعدی در تجربه به آن نگاه می کنند.
و در نهایت، کاربران در صورت تعامل با یک ربات چت، خواهان اتوماسیون یا سادهسازی فرآیندها هستند: این ربات باید لینکهای خاصی را از جایی که میخواهید در سایت بروید برای شما ارسال کند یا به شما در پر کردن برنامهها یا فرمها کمک کند.
گدسبی و فریدمن برای آزمایش نحوه عملکرد ویژگی چت بات لوو در صورت استفاده از ادغام ChatGPT، در کمتر از یک روز نسخهای را ساختند که آن را «دستیار آشپزخانه Lowe’s Kitchen Assistant» نامیدند. با حضار، این زوج گفتگوی مشابهی را در مورد بازسازی آشپزخانه آغاز کردند. با این حال، این ابزار ویژگی های یک چت بات ایده آل – شخصی سازی، مکالمه، پیش بینی و اتوماسیون را نشان می دهد. گوشه ای از این گفتگو را ببینید:
یک گفتگوی کوچک سرگرم کننده داشت #ChatGPT در @o3worldامروز روز نوآوری است! #ptw2023 pic.twitter.com/v0nLEvJAcX
— پیج گراس ✨ (@By_paigegross) 8 مه 2023
ربات انتخاب های سبکی را که ما انجام دادیم تأیید می کند و حتی پیشنهادهایی در مورد گزینه های تکمیلی کفپوش “دنج” ارائه می دهد. این مکالمه را با ذکر در دسترس بودن و موقعیت مکانی مشتری به پایان میرساند و میگوید که آنها برای تعیین قرار ملاقات در روز شنبه تماس خواهند گرفت.
فریدمن گفت: “شما می توانید تفاوت را از نظر جزئیات و جهت سرویس مشاهده کنید، اما آنقدر هم سفت نیست.”
فنآوران O3 World گفتند راههای زیادی برای استفاده از این ابزارهای فناوری وجود دارد. آنها هر دو از نگرانیهای امنیتی و حفظ حریم خصوصی که در مورد هوش مصنوعی ایجاد میشود بسیار آگاه هستند و هنگام ایجاد یکپارچگی برای مشتریان، آنها را در ذهن خود نگه میدارند. اما نگرانی از اینکه این امر منجر به جامعهای دیستوپیایی میشود که در آن انسانها با یکدیگر صحبت نمیکنند یا از ماشینها سوء استفاده نمیکنند، برای گدسبی به نظر نمیرسد.
او در گفتگو با پسر 14 سالهاش شنیده است که نوجوان در این نوع تعاملات برایش مهم نیست که با انسان یا ربات صحبت میکند، فقط برایش مهم است که این صحبتها شبیه یک مکالمه است.
گدسبی گفت: «اکنون ما به نوعی با فناوری درگیر هستیم و انتظار داریم که تعامل انسانی با احترام انسانی رفتار شود. و این برای من بسیار زیباست که نمیدانم در پایان روز واقعاً مهم است. اما تا آنجا که ما دیده ایم، چیزی که مردم دوست دارند این است که واقعاً می خواهند بگویند لطفاً و از شما متشکرم. آنها در حال گفتگوهای واقعی هستند، زیرا فکر می کنم پاسخ ها [by AI] به گونه ای هستند که این احساس را در آنها ایجاد می کند.»
پروژه ها: هفته فناوری Philly
اشتراک در
دانش قدرت است!
امروز به صورت رایگان مشترک شوید و از اخبار و نکاتی که برای رشد حرفه خود و ارتباط با جامعه فناوری پر جنب و جوش ما نیاز دارید به روز باشید.
از نظر فنی رسانه