نیویورک (AP) – زمانی که گرگ براکمن، رئیس و یکی از بنیانگذاران OpenAI سازنده ChatGPT، اخیراً از قابلیتهای هوش مصنوعی تمجید میکرد، او به «بازی تاج و تخت» روی آورد.
او گفت، تصور کنید که میتوانید از هوش مصنوعی برای بازنویسی پایان آن پایان نه چندان محبوب استفاده کنید. شاید حتی خودتان را وارد نمایش کنید.
براکمن گفت: «سرگرمی به این شکل خواهد بود.
شش ماه از انتشار ChatGPT نگذشته است، هوش مصنوعی مولد در حال حاضر باعث ناراحتی گسترده در سرتاسر هالیوود شده است. نگرانی در مورد نوشتن یا بازنویسی فیلمنامه توسط رباتهای چت یکی از دلایل اصلی این است که فیلمنامهنویسان تلویزیون و فیلم در اوایل این هفته به اعتراض پرداختند.
اگرچه انجمن نویسندگان آمریکا برای دستمزد بهتر تلاش می کند در صنعتی که استریمینگ بسیاری از قوانین قدیمی را تغییر داده است، هوش مصنوعی به عنوان یک اضطراب فزاینده به نظر می رسد.
دنی استرانگ، خالق «دوپسیک» و «امپراتوری» گفت: هوش مصنوعی وحشتناک است. «اکنون، من برخی از نوشتههای ChatGPT را دیدهام و در حال حاضر نمیترسم زیرا Chat نویسنده وحشتناکی است. اما چه کسی می داند؟ این می تواند تغییر کند.»
فیلمنامه نویسان می گویند که چت ربات های هوش مصنوعی به طور بالقوه می توانند برای بیرون کشیدن پیش نویس اولیه خشن با چند دستور ساده («فیلم دزدی در پکن») استفاده شوند. سپس نویسندگانی با دستمزد کمتری استخدام میشوند تا آن را تقویت کنند.
فیلمنامهها نیز میتوانند به سبک نویسندگان شناختهشده به شکلی حیلهگر ساخته شوند. در مورد یک کمدی با صدای نورا افرون چطور؟ یا یک فیلم گانگستری که صدایی شبیه ماریو پوزو دارد؟ شما چیزی نزدیک به “کازابلانکا” نخواهید داشت، اما لخت ترین استخوان های یک تریلر بد لیام نیسون دور از ذهن نیست.
توافقنامه اصلی WGA نویسنده را به عنوان یک “شخص” تعریف می کند و فقط اثر یک انسان می تواند دارای حق چاپ باشد. اما حتی با وجود اینکه هیچ کس قصد ندارد در ابتدای فیلم، اعتبار نویسندگان «By AI» را ببیند، روشهای بیشماری وجود دارد که میتوان از هوش مصنوعی احیاکننده برای ایجاد خطوط کلی، پر کردن صحنهها و ساختن پیشنویسها استفاده کرد.
مایکل وینشیپ، رئیس WGA East و نویسنده اخبار و مستند می گوید: «ما کاملاً مخالف هوش مصنوعی نیستیم. «راههایی وجود دارد که میتواند مفید باشد. اما افراد زیادی از آن علیه ما استفاده می کنند و از آن برای ایجاد حد وسط استفاده می کنند. آنها همچنین حق چاپ را نقض می کنند. آنها همچنین سرقت ادبی می کنند.»
این انجمن به دنبال تدابیر بیشتر در مورد نحوه اعمال هوش مصنوعی در فیلمنامه نویسی است. می گوید که استودیوها در مورد این موضوع سنگ اندازی می کنند. اتحاد تهیه کنندگان تصاویر متحرک و تلویزیون، که از طرف شرکت های سازنده چانه زنی می کند، پیشنهاد داده است که سالانه با این انجمن ملاقات کند تا تعاریف پیرامون فناوری به سرعت در حال توسعه را بررسی کند.
AMPTP در خلاصه ای از موضع خود که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت: «این چیزی است که نیاز به بحث بسیار بیشتری دارد، که ما متعهد به انجام آن هستیم».
کارشناسان می گویند مبارزه ای که اکنون فیلمنامه نویسان با هوش مصنوعی احیاکننده روبرو هستند، تازه آغاز راه است. مجمع جهانی اقتصاد این هفته گزارشی را منتشر کرد پیش بینی این است که تقریباً یک چهارم مشاغل در طول پنج سال آینده توسط هوش مصنوعی مختل خواهند شد.
سارا مایرز وست، مدیر عامل موسسه غیرانتفاعی AI Now میگوید: «این قطعاً در واکنش کارگران به تأثیرات بالقوه هوش مصنوعی بر کارشان نقش مهمی دارد.، که دولت را لابی کرده است تا مقررات بیشتری در مورد هوش مصنوعی وضع کند. این موضوع برای من از بین نرفته است که بسیاری از مهم ترین تلاش ها در زمینه مسئولیت پذیری فناوری محصول سازماندهی کارگری بوده است.
هوش مصنوعی تقریباً در تمام بخش های فیلم سازی فیلتر شده است. از آن برای پیری بازیگران، حذف فحش ها از صحنه های پس از تولید، ارائه توصیه های تماشا در نتفلیکس و بازگرداندن صدای آنتونی بوردین پس از مرگ استفاده شده است. و اندی وارهول
انجمن بازیگران نمایشگر که قرار است در تابستان امسال چانه زنی خود را با AMPTP آغاز کند، گفته است که از نزدیک چشم انداز قانونی در حال تحول پیرامون هوش مصنوعی را دنبال می کند.
اتحادیه بازیگران گفت: انسانآفرینان پایههای صنایع خلاق هستند و باید اطمینان حاصل کنیم که به آنها احترام گذاشته میشود و در ازای کارشان حقوق میگیرند.
پیامدهای فیلمنامه نویسی فقط در حال بررسی است. بازیگران آلن آلدا و مایک فارل اخیراً دوباره گرد هم آمدند برای خواندن یک صحنه جدید از “M(ستاره)A(ستاره)S(ستاره)H” نوشته شده توسط ChatGPT. نتایج وحشتناک نبودند، اگرچه آنقدرها هم خنده دار نبودند.
چرا یک ربات باید یک فیلمنامه بنویسد و سعی کند احساسات انسانی را تفسیر کند در حالی که ما از قبل مدیران استودیو داریم که می توانند این کار را انجام دهند؟ آلدا مرده.
نویسندگان مدتهاست که در میان استعدادهای بدنام در هالیوود بودهاند. فیلم هایی که می نویسند معمولا ساخته نمی شوند. اگر چنین کنند، اغلب چندین بار بازنویسی می شوند. ریموند چندلر زمانی نوشت: «خیلی خوب ترین چیزی که هالیوود می تواند به یک نویسنده بگوید این است که او آنقدر خوب است که فقط یک نویسنده باشد.»
فیلمنامهنویسها به جایگزین شدن عادت کردهاند. اکنون، آنها یک رقیب جدید، به آسانی در دسترس و ارزان در هوش مصنوعی می بینند – البته رقیبی با درک کمی ضعیف تر از شرایط انسانی.
بدیهی است که هوش مصنوعی نمی تواند کاری را که نویسندگان و انسان ها می توانند انجام دهند، انجام دهد. اما نمیدانم که آنها لزوماً به این باور دارند.» «نیاز به یک نویسنده انسانی وجود دارد که مسئول باشد و ما سعی نمیکنیم که کارگر باشیم، فقط کاری را که هوش مصنوعی انجام میدهد بازبینی کنیم. ما باید داستان ها را تعریف کنیم.»
دراماتیک کردن وضعیت اسفناک آنها به عنوان انسان در برابر ماشین مطمئناً به آرمان WGA در افکار عمومی آسیب نمی رساند. نویسندگان با تهدید هوش مصنوعی دست و پنجه نرم می کنند، همانطور که نگرانی در مورد اینکه چگونه محصولات احیا کننده هوش مصنوعی به سرعت وارد جامعه شده اند، بیشتر می شود.
جفری هینتون، یکی از پیشگامان هوش مصنوعی، اخیرا گوگل را ترک کرده است تا آزادانه در مورد خطرات احتمالی آن صحبت کند. هینتون به نیویورک تایمز گفت: «به سختی می توان دید که چگونه می توان از استفاده بازیگران بد برای کارهای بد جلوگیری کرد.
کلارک گرگ بازیگر و فیلمنامهنویس میگوید: «آنچه که در مورد آن بهویژه ترسناک است این است که هیچکس، از جمله بسیاری از افرادی که در خلق آن نقش دارند، به نظر نمیرسد قادر به توضیح دقیق این موضوع باشند که چه تواناییهایی دارد و چقدر سریع میتواند توانایی بیشتری داشته باشد. .
نویسندگان خود را در موقعیت ناخوشایندی از مذاکره بر روی یک فناوری تازه متولد شده با پتانسیل تأثیر رادیکال می بینند. در همین حال، آهنگ های ساخته شده توسط هوش مصنوعی توسط “Fake Drake” یا “Fake Eminem” همچنان به صورت آنلاین پخش می شود.
جیمز گریملمن، استاد حقوق دیجیتال و اطلاعات در دانشگاه کرنل، میگوید: «آنها میترسند که اگر استفاده از هوش مصنوعی برای انجام همه این کارها عادی شود، متوقف کردن قطار بسیار سخت میشود. انجمن صنفی در موقعیتی قرار دارد که میکوشد آیندههای احتمالی زیادی را تصور کند.
به این ترتیب، توقف طولانیمدت کاری که بسیاری انتظار دارند – سرویس سرمایهگذار مودی پیشبینی میکند که اعتصاب ممکن است سه ماه یا بیشتر طول بکشد – میتواند زمان بیشتری را برای تجزیه و تحلیل اینکه چگونه هوش مصنوعی احیاکننده ممکن است به فیلمنامهنویسی تغییر شکل دهد، ارائه دهد.
در این میان، تظاهرکنندگان که شعار می دهند، تابلوهایی را با پیام هایی به سمت دشمن دیجیتالی برافراشته اند. در خطوط اعتصاب دیده می شود: “ChatGPT آسیب دوران کودکی ندارد”. “شنیدم هوش مصنوعی از یادداشت برداری امتناع می کند”؛ و “این را ChatGPT نوشت.” ___ کریستا فاوریا، نویسنده آسوشیتدپرس در لس آنجلس و رابرت بامستد و آرون رانن در نیویورک در این گزارش مشارکت داشتند.
___ جیک کویل نویسنده فیلم AP را در توییتر دنبال کنید: