(سی ان ان) برای دیدن پاسخهای ChatGPT در مکانهای بیشتری آماده شوید.
OpenAI دسترسی به ابزار ChatGPT خود را برای مشاغل شخص ثالث باز می کند و راه را برای ادغام چت ربات هوش مصنوعی ویروسی در برنامه ها و خدمات متعدد هموار می کند.
این شرکت روز چهارشنبه گفت توسعه دهندگان اکنون می توانند به رابط برنامه نویسی برنامه ChatGPT یا API دسترسی داشته باشند که به شرکت ها اجازه می دهد تا عملکرد چت و پاسخ های ابزار را در پلتفرم های خود ادغام کنند. Instacart، Snap و برنامه معلم Quizlet از جمله شرکای اولیه هستند که با افزودن ChatGPT آزمایش کردند.
این حرکت سه ماه پس از انتشار عمومی ChatGPT توسط OpenAI انجام شد و بسیاری از کاربران را با توانایی چشمگیر این ابزار در تولید مقالات، داستانها و متن آهنگ اصلی در پاسخ به درخواستهای کاربر متحیر کرد. موج اولیه توجه به این ابزار به تجدید مسابقه تسلیحاتی در بین شرکتهای فناوری کمک کرد تا ابزارهای هوش مصنوعی مشابهی را در محصولات خود توسعه داده و به کار ببرند.
دسته اولیه شرکتهایی که از API OpenAI بهره میبرند، هر کدام دیدگاههای متفاوتی برای نحوه ترکیب ChatGPT دارند. با این حال، روی هم رفته، این سرویسها ممکن است آزمایش کنند که چت رباتهای هوش مصنوعی واقعا چقدر میتوانند در زندگی روزمره ما مفید باشند و چقدر مردم میخواهند با آنها برای خدمات مشتری و سایر کاربردها در برنامههای مورد علاقهشان تعامل داشته باشند.
اسنپ، شرکت سازنده اسنپ چت، قصد دارد یک ربات چت قابل تنظیم ارائه دهد که توصیه هایی را ارائه می دهد، به کاربران کمک می کند برنامه ریزی کنند یا حتی یک هایکو در چند ثانیه بنویسند. Quizlet که بیش از 60 میلیون دانش آموز از این سرویس استفاده می کنند، در حال معرفی یک ربات چت است که می تواند سوالات خود را بر اساس مطالب مطالعه بپرسد تا به دانش آموزان برای آماده شدن برای امتحانات کمک کند.
برنامه مصرف کننده Shopify، Shop و Instacart هر دو در حال راه اندازی ربات های چت هستند که می توانند به اطلاع رسانی تصمیمات خرید مشتریان کمک کنند. Instacart قصد دارد از این ابزار استفاده کند تا به کاربران اجازه دهد سوالاتی مانند “چگونه تاکو ماهی عالی درست کنم؟” یا “یک ناهار سالم برای بچه های من چیست؟” اینستاکارت همچنین قصد دارد تا اواخر سال جاری یک ربات چت “از اینستاکارت بپرسید” راه اندازی کند.
به وضوح تقاضا برای سایر مشاغل وجود دارد که از این روش پیروی کنند. وب سایت دوستیابی OkCupid قبلاً با استفاده از ChatGPT برای نوشتن سؤالات منطبق آزمایش کرده است. شرکتهای دیگری مانند Fanatics قبلاً علاقه خود را به استفاده از فناوری مشابه برای تقویت یک ربات چت خدمات مشتری ابراز کرده بودند.
Michael Inouye، تحلیلگر ABI Research میگوید: «با سطح علاقه و استفاده کاربران، شرکتها نمیخواهند عقب بمانند، بنابراین انگیزهای اساسی برای پذیرش فناوری جدید برای ماندن در رقابت وجود دارد. “اگر کاربران بیشتر با یک سرویس تعامل داشته باشند، به معنای داده های بیشتر برای تبلیغات، بازاریابی کالاها و خدمات، و روابط بالقوه قوی تر با مشتری است.”
با این حال، برخی از خطرات وجود دارد. اگرچه ChatGPT در بین کاربران جذابیت قابل توجهی به دست آورده است، اما برخی نگرانیها از جمله در مورد پتانسیل آن برای تداوم تعصبات و انتشار اطلاعات نادرست را نیز ایجاد کرده است. برخی از سیستمهای مدرسه، مانند نیویورک و سیاتل، استفاده از ChatGPT را در کلاس درس به دلیل نگرانی در مورد تقلب دانشآموزان ممنوع کردند. و JPMorgan Chase بهدلیل محدودیتهایی که در نرمافزار شخص ثالث وجود دارد، بهدلیل نگرانیهای مربوط به انطباق، بهطور موقت استفاده کارمندان را محدود میکند.