هوش مصنوعی مولد موضوع حال حاضر است و دلارها به شرح زیر است: طبق گزارش International Data Corporation، هزینه سیستمهای هوش مصنوعی در سراسر جهان از ۱۲۱ میلیارد دلار در سال گذشته به ۱۵۴ میلیارد دلار در سال جاری خواهد رسید. اگر قبلاً از این فناوری استفاده نمیکنید، وقت آن رسیده است که شروع کنید در اینجا نحوه استفاده خردهفروشان از هوش مصنوعی است.
1. تولید محتوا
کارینا پرکینز، تحلیلگر ما، در قسمت اخیر پادکست “پشت اعداد: تصور مجدد خرده فروشی” گفت: این یکی از امیدوارکننده ترین موارد استفاده است. پرکینز گفت که خرده فروشان از آن برای ایجاد توضیحات محصول، کپی بازاریابی، وبلاگ ها، پست های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. حتی می توانید نسخه وب سایت خود را به زبان های مختلف ترجمه کنید.
به گفته پرکینز، هوش مصنوعی مولد یک فرصت خلاقانه است. او گفت: «شما میتوانید با خودکار کردن کارهای دستی، کارایی بزرگی را به ارمغان بیاورید و این کار کارکنان انسانی شما را برای کارهای خلاقانهتر آزاد میکند.»
مطالعه موردی: کوکاکولا در حال حاضر در حال بررسی استفاده از ChatGPT و تولید کننده تصویر DALL-E برای بازنگری اساسی در بازاریابی خود است. “این یک نمونه واقعا خوب از یک نام تجاری است که به دنبال افزایش کارایی و افزایش مقیاس است. و آنچه که کوکاکولا را قادر می سازد به موقع انجام دهد شخصی سازی است.
مواظب باش: استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا خطر سرقت ادبی یا توهم (تولید اطلاعات) را به همراه دارد. “شما واقعاً می خواهید دامپزشکی کنید [outputs] و رهنمودهای روشنی در مورد اینکه چه چیزی قابل قبول است و چه چیزی غیر قابل قبول است، داشته باشید.
2. چت ربات ها و پلاگین ها
دستیاران خرید شخصی سازی شده در وب سایت های خرده فروشی یک مورد استفاده احتمالی در آینده برای هوش مصنوعی مولد هستند. اما فناوری مشابه در حال حاضر از طریق افزونههای ChatGPT در اینجا وجود دارد.
مطالعه موردی: Klarna، Instacart و Expedia با OpenAI کار میکنند تا پلاگینهایی ایجاد کنند که به کاربران اجازه میدهد سؤالات باز درباره شام بخورند یا کجا به تعطیلات بروند. سپس ربات چت میتواند توصیهای ارائه کند و به محصولات خاصی پیوند دهد.
مواظب باش: هوش مصنوعی مشتری ممکن است به اندازه یک نماینده انسانی نسبت به لحن پرسشها حساس نباشد. در اینجا دوباره، Wurmser گفت که دستورالعمل های برند برای استفاده مهم هستند.
3. رندر تصویر
از هوش مصنوعی می توان برای تبدیل تصاویر دو بعدی پوشاک به رندرهای سه بعدی استفاده کرد. «به هر طریقی که بتوانید درست کنید [listings] وورمسر گفت: تعاملی تر است یا تصویری پیشرفته تر ایجاد می کند، که تبدیل و خرید را بهبود می بخشد.
مطالعه موردی: هدف فروشگاه Google’s Shop in 3D ارائه مدل های سه بعدی کفش و سایر تصاویر به خریداران است. گوگل گزارش می دهد که کاربران با تصاویر سه بعدی 50 درصد بیشتر از تصاویر استاتیک درگیر می شوند.
مواظب باش: گوگل، آمازون و دیگران به آزمایش این فناوری ادامه میدهند، اما پذیرش آن هنوز نسبتاً کم است. در نهایت، رندرهای سه بعدی و آزمایش های مجازی ممکن است جایگزین خرید در فروشگاه شوند، اما در حال حاضر، 3 بعدی نباید بزرگترین حوزه تمرکز برای اکثر برندها باشد.
برندها و خرده فروشان در حال حاضر چه باید بکنند؟
پرکینز گفت: “با هوش مصنوعی مولد و قابلیت های آن آشنا شوید.” برندهایی که با هوش مصنوعی مولد آزمایش میکنند، با یک میدان بازی باز روبرو هستند که اکثر پذیرندگان هنوز در این فناوری جدید هستند. افرادی را بیابید که واقعاً به آن علاقه دارند و مایل به آزمایش و یادگیری از آن هستند. و اینها افرادی هستند که می خواهید به آنها تکیه کنید
قسمت کامل را بشنوید
این در ابتدا در خبرنامه Retail Daily ارائه شد. برای اطلاعات بیشتر، آمار و روندهای خرده فروشی، در اینجا مشترک شوید.